2013-04-22, 10:15
Medlem
HadrianBondsiscuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhail
r lite sen med det hr bandet. Just fastnat p allvar fr In the Court of the Crimson King. Vad tycker ni om resterna av skivorna? Borde man fortstta i kronologisk ordning med In the Wake of Poseidon eller kanske g p Red?

Ingen KC-skiva r den andra lik. Skivan In the Court of the Crimson King r ju frsts helt sagolik men den hr nog ven till bandets mest lttillgngliga. King Crimson r ofta vldigt experimentella. Du kan ju brja med att lyssna p lten Starless frn Red och sedan, om du bara har mod i ditt hjrta att gra det, kan du lyssna p valfri skiva mellan In the wake of Poseidon och Red. Jag lskar sjlv skivan(och kompositionen) Lizard. Hoppas du gillar't!
Citera
2013-04-22, 11:34
Medlem
Metaphores avatar
Helt fantastisk musik!
Citera
2013-04-22, 12:57
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhail
r lite sen med det hr bandet. Just fastnat p allvar fr In the Court of the Crimson King. Vad tycker ni om resterna av skivorna? Borde man fortstta i kronologisk ordning med In the Wake of Poseidon eller kanske g p Red?
Det ger ju alltid viss inblick i ett bands historia om man lyssnar p skivorna i kronologisk ordning, och kanske i synnerhet King Crimson, dom har ju gjort en stor svng i genre ver karriren.

Deras senaste skiva, Scarcity of miracles r fantastisk, hoppas p fler i den stilen.
Citera
2013-05-09, 00:50
Medlem
Aireess avatar
Jag har ganska nyligen brjat lyssna p detta band p riktigt, och jag mste bara sga att jag lskar plattan In The Wake Of Poseidon, jvligt cool platta, nstan bttre n In The Court Of The Crimson King.

Airees.
Citera
2013-07-24, 23:41
Bannlyst
King Crimson r ett av progens underverk och de levererar bra ltar. Musiken frn debuten och ven Red r vrt att lyssna p om och om igen.
Citera
2013-11-05, 15:20
Medlem
Geomeisters avatar
Red r inkpt.

Inspelad i November fr mnga r sedan. Kpt i November!
Citera
2013-11-05, 20:55
Medlem
Oakenshields avatar
D det inte nmnts i trden kan det vara vrt att spetsa ronen i framtiden d Fripp trots tidigare utsago kommer tillbaka med ett nytt KC-projekt tillsammans med Levin, Collins, Mastelotto, Harrison, Jakszyk samt trummisen Bill Rieflin.
Citera
2013-11-05, 21:33
Medlem
Rebali179s avatar
Jag har bara en platta med King Crimson - The Court Of The Crimson King. p nytryck 200 g vinyl.
Det r tyvrr bara den plattan jag har, Men jag lskar den rejlt.

Den blir bttre fr varje gng jag spelar den.

konstigt nog s tycker en del att omslaget r det fulaste dom har sett.
Sjlv s tycker jag det r vldigt vackert.
Citera
2013-11-06, 09:31
Medlem
HadrianBondsiscuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
D det inte nmnts i trden kan det vara vrt att spetsa ronen i framtiden d Fripp trots tidigare utsago kommer tillbaka med ett nytt KC-projekt tillsammans med Levin, Collins, Mastelotto, Harrison, Jakszyk samt trummisen Bill Rieflin.
Det blir vldigt spnnande att hra vad de totar grabbarna ihop
Citera
2013-11-06, 18:23
Medlem
Oakenshields avatar
A Scarcity Of Miracles var en fantastiskt bra platta, men man kan nog frmoda att det nu blir ngot helt annat.
Citera
2013-11-07, 00:51
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jag har bara en platta med King Crimson - The Court Of The Crimson King. p nytryck 200 g vinyl.
Det r tyvrr bara den plattan jag har, Men jag lskar den rejlt.

Den blir bttre fr varje gng jag spelar den.

konstigt nog s tycker en del att omslaget r det fulaste dom har sett.
Sjlv s tycker jag det r vldigt vackert.

Ja, det r fantastiskt. Omslaget r legendariskt, kanske det mest legendariska av alla skivomslag.
Konstnren, Barry Godber, gjorde bara ett alster i sitt liv. Det var detta omslag. Sen dog han i en hjrtattack endast 24 r gammal.
Citera
2013-11-07, 08:57
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
A Scarcity Of Miracles var en fantastiskt bra platta, men man kan nog frmoda att det nu blir ngot helt annat.
Sjlv var jag lite besviken ver ASOM, inte fr att jag hade frvntat mig ngot i stil med det som Fripp & co slppte p 70-talet, men jag tyckte att det var ganska trkigt, fr att vara rlig. Drfr hoppas jag att det hr projektet mynnar ut i ngot mer spnnande. Dock helst inte en tergng till progmetalambitionerna p Power to Believe frn 2003.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in