• 1
  • 2
2008-07-05, 07:20
Medlem
Jag spelade nyss ngra matcher p det allra frsta FIFA-spelet p Sega Megadrive. Julen 1993 nr det kom ut trodde jag att spelet skulle bli en klassiker, och tyckte att det var det bsta fotbollsspelet ngonsin.

I dag kan jag skratta lite t det. Visst, spelet r fortfarande helt ok, men lngt ifrn en klassiker. Sensible Soccer, Kick Off och International Super Star Soccer frn samma tid r klart bttre spel.

Det frsta FIFA r inte srskilt realistiskt, det saknar passningsspel, precision i skott (man tjongar mest ivg bollen mot ml och hoppas p det bsta) och det r svrt att tackla.

Hur ser ni p 16-bitars FIFA?
Var det verskattat som jag tycker eller r det en klassisker?
Och nr blev FIFA riktigt bra (fr det r det t ex p PS2)?
Citera
2008-07-05, 10:19
Medlem
Glazehs avatar
International super star soccer var skit bra kommer jag ihg.

Tror fifa blev bra runt ps2 medans PES var bra redan p PS1. Fifa p ps1 r jvla skmt spel
Citera
2008-07-05, 16:41
Medlem
Bjrnebrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Fifa p ps1 r jvla skmt spel
Min kusin hade nn rgng av det som han alltid krossade en p eftersom det gick att filma sig till straffar och han vgrade bertta hur man gjorde.
Citera
2008-07-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Min kusin hade nn rgng av det som han alltid krossade en p eftersom det gick att filma sig till straffar och han vgrade bertta hur man gjorde.

Var det tnkt att man skulle kunna gra s eller var det en bugg? Det kan nog gra det extremt ltt att vinna...
Citera
2008-07-05, 16:48
Medlem
Rossoneris avatar
Var det inte i FIFA som Martin Dahlin hette "Magnus" och Pontus Kmark "Knarki" ?
Citera
2008-07-05, 16:52
Medlem
Red Machines avatar
Fifaspelen blev bra runt 96 vill jag minnas. Iofs skulle man skert tycka de var ospelbara nufrtiden men d var de grymma om man jmfr med det frsta fifaspelet till sega megadrive.
Citera
2008-07-05, 20:22
Medlem
Bjrnebrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Var det tnkt att man skulle kunna gra s eller var det en bugg? Det kan nog gra det extremt ltt att vinna...
Det var en finess. Som numera finns med i senaste PES
Det enda jag saknar nu r en grej frn FIFA 2000 eller nt snt som lt en gra vansinniga tvfotstacklingar p spelare utan boll nr domaren sg bort.
Citera
2008-07-06, 00:01
Medlem
need_wingss avatar
Fifa har vl aldrig varit s jvla bra det r vl bara fr att det kommit en uppdatering varje r som de blivit s populra samt att de har licencerna till nstan alla spelare och lag.
I mina gon r det enda Fifa spelet som var riktigt kul Fifa road to world cup98 nu fr tiden slutar man ju spela ett r efter man kpt spelet eftersom man ftt tag p det nya spelet som inte ndvndigtvis r mycket bttre
Citera
2008-07-06, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
Fifa har vl aldrig varit s jvla bra det r vl bara fr att det kommit en uppdatering varje r som de blivit s populra samt att de har licencerna till nstan alla spelare och lag.
I mina gon r det enda Fifa spelet som var riktigt kul Fifa road to world cup98 nu fr tiden slutar man ju spela ett r efter man kpt spelet eftersom man ftt tag p det nya spelet som inte ndvndigtvis r mycket bttre

Tja, jag spelade FIFA 2006 med en polare under VM 2006. Det var mycket bttre n FIFA till 16-bitarna respektive 32-bitarna, s bttre tycker jag allt de har blivit. Spelupplevelsen r bland det bsta idag och mycket bttre n de flesta fotbollspel jag har lirat.
Citera
2008-07-12, 22:34
Medlem
Frsta Fifa hade inte mycket att komma med, t o m Match Day till Spectrum var mer underhllande. Mlvakternas balettrddningar i Fifa gick det att skratta mycket t.
Citera
2008-07-29, 18:23
Medlem
Lthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossoneri
Var det inte i FIFA som Martin Dahlin hette "Magnus" och Pontus Kmark "Knarki" ?

ISS 98, Knarky p vnsterbacken. Minns att Liberia var med, alla spelare sg utom George Weah
Citera
2008-07-29, 20:58
Medlem
setermannens avatar
Fifa blev bra p FIFA 98. Till dator d, lskar det spelet. Om man utgr frn nr det kom s finns det mer gobitar i det n de nyare. Sjlv tycker jag att Kick Off till Amiga r grejen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in