2008-07-05, 20:32
Medlem
u_n_mes avatar
Någon annan som provat på detta?

För er som inte vet vad det är så är det ett engångsspel där man under en middagsbjudning delar ut karaktärer till varje deltagare varav en av dem är mördaren. Han vet själv inte om att han är det för en sista fasen. Man får i varje ny fas information och ledtrådar som man antingen ska dölja eller få fram i det öppna. Alla har på något sätt ett förflutet som kan koplas till att man kan vara den potentiella möradaren. I sista fasen får alla ge sin gissning och motivering till vem som är mördaren.

Tyckte att det var ett väldigt roligt sätt att få en middagsbjudning till något speciellt då det är ett väldigt socialt spel och fungerar aldeles utmärkt till en middagsbjudning då faserna är indelad så att man ska äta under en och dricka drinkar under en. Vill man göra det extra speciellt så finns det meny förslag och kostym tips som skulle göra det hela än mer speciellt.

Skulle gärna vilja höra era andra åsikter om detta spel ifall ni provat på det och kanske hitta någon som skulle vilja byta spel med mig då ett äventyr kostar ca 400kr Själv spelade jag äventyr nr 7 (tror jag) som utspelade sig i 1100-talets japan. Skicka ett PM om du vill byta.

Man kan verkligen rekomendera detta om man gillar sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in