Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-19, 22:27
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allra
Nej, jag har inget med bolaget att göra. Jag vill bara att ni fokuserar på rätt saker. Läs mitt inlägg igen och fundera på vilka avgifter bolaget tar ut av sina kunder.


Klart du har något med bolaget att göra, det kan du inte förneka

Här lägger jag upp bevisen:

1: Du är en ny användare
2: Du har gjort två inlägg
3: Båda inläggen är i den här tråden
4: Du heter Allra
5: Svenska fondservice bytte nyligen namn till Allra

Som jag skriver: Jag gillar att ha rätt, men motbevisa mig gärna

Eller du kanske bara är ett stort fan av Svensk fondservice?

Men nu när jag tänker efter, det skulle faktiskt också vara så att du har något mot bolaget i fråga, vill sprida lite negativa saker om det.. Men din uppgift verkar vara den här tråden iaf

OT
Jag har hört från säkra källor att en av delägarna d*vid r*thman p*rsson, förut ägde ett bolag vid namn Sales Provider stationerat i Lindköping. Sales Provider bedriv telemarketing legalt men d*vid r*thman p*rsson fifflade med skatter och andra saker genom bolaget, är säker på att det finns en dom mot honom.

Sök på Sales Provider så finns det en del intressant att läsa
Citera
2013-10-20, 04:53
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Allra (tidigare svensk fondservice) säljer en förvaltningstjänst för PPM, det kostar ett antal hundra kronor om året för att allra skall omplacera dina ppm-fonder någon enstaka gång om året. Det klarar man helt själv och således är avgiften totalt meningslös. Bortkastade pengar helt enkelt.

Jag tror att det kostar mycket mer än så.
Citera
2013-10-20, 11:53
  #123
Medlem
Såg denna tråd om Allra eller Svensk fondservice. Det största lurendrejeriet är egentligen att de tar ut dubbla avgifter för sin förvaltning. De tar ca 8-900 kr/år för att välja bra fonder åt sina kunder. Men de flyttar alla pengar till sina egna fonder och tar där betalt en gång till av dig som kund. Det kallar jag riktigt bedrägeri!!
Om du verkligen vill ha deras fonder för dina PPM-pengar så kan du gå in och välja dessa direkt i PPM-systemet och slipper då deras extra avgift på 8-900kr/år. Att betala så mycket extra för förvaltningen blir flera hundra tusen kronor mindre när du skall gå i pension. Som nu istället går rakt ner i fickan på ägarna av Allra......inte så fräscht
Citera
2013-10-20, 12:26
  #124
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjallax
Såg denna tråd om Allra eller Svensk fondservice. Det största lurendrejeriet är egentligen att de tar ut dubbla avgifter för sin förvaltning. De tar ca 8-900 kr/år för att välja bra fonder åt sina kunder. Men de flyttar alla pengar till sina egna fonder och tar där betalt en gång till av dig som kund. Det kallar jag riktigt bedrägeri!!
Om du verkligen vill ha deras fonder för dina PPM-pengar så kan du gå in och välja dessa direkt i PPM-systemet och slipper då deras extra avgift på 8-900kr/år. Att betala så mycket extra för förvaltningen blir flera hundra tusen kronor mindre när du skall gå i pension. Som nu istället går rakt ner i fickan på ägarna av Allra......inte så fräscht

Du har så rätt, men många har noll koll på att räkna ränta på ränta. Själv skiter jag fullständigt i sådana här skojare och lägger in allt PPM i avanza zero. Gratis är klart godast!
Citera
2013-10-20, 12:40
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjallax
Såg denna tråd om Allra eller Svensk fondservice. Det största lurendrejeriet är egentligen att de tar ut dubbla avgifter för sin förvaltning. De tar ca 8-900 kr/år för att välja bra fonder åt sina kunder. Men de flyttar alla pengar till sina egna fonder och tar där betalt en gång till av dig som kund. Det kallar jag riktigt bedrägeri!!
Om du verkligen vill ha deras fonder för dina PPM-pengar så kan du gå in och välja dessa direkt i PPM-systemet och slipper då deras extra avgift på 8-900kr/år. Att betala så mycket extra för förvaltningen blir flera hundra tusen kronor mindre när du skall gå i pension. Som nu istället går rakt ner i fickan på ägarna av Allra......inte så fräscht

Stämmer men det är ju värre än så. Hur funkar den där PPM-rabatten egentligen och får kunden egentligen ut den när man investerar i deras fonder?
Citera
2013-10-20, 12:45
  #126
Medlem
provocative77s avatar
Har jobbat som säljare till det företaget. Självklart inte för dem utan för callcentret de anlitar i Linköping.
Vad ska man säga?
Har man noll koll på marknaden är det ett bra alternativ då de, liksom sina konkurrenter är aktiva på marknaden. Likaså är deras analytiker duktiga.
Men där slutar fördelarna.
Jag tänker inte sitta och rabbla allt negativt då det är över ett år sedan jag jobbade där.
Men som säljare satte jag upp ett mål att inte lura en kund. På detta jobbet fallerade den målsättningen totalt.
Så jag sa upp mig på stående fot efter två veckor o hoppades att alla jag sålt till utnyttjade sin ångerrätt.
Citera
2013-10-20, 13:20
  #127
Medlem
Det hjälper tyvärr inte att man kanske har bra förvaltare när man tar ut dubbla förvaltningsavgifter. De enda som kommer att tjäna pengar på dessa pensionspengar är Svensk Fondservice, inte deras kunder!
Avanza Zero låter som en utmärkt idé, då behåller du alla pengar till din egen pension. Rabattsystemet inom PPM kringgås tyvärr när bolag som Svensk Fondservice/Allra tar ut en extra avgift helt utanför PPM-systemet. De förvaltningsavgifter som tas ut av fonderna inom PPM-systemet har alla kraftiga rabatter som alltid kommer tillbaka till oss kunder. Rabatterna är högre ju större fonden är. Därför gäller det att välja en fond som åtminstone har ett totalt kapital på 8-10 mdr, då får du som kund tillbaka 90% av förvaltningsavgiften.
Men av de 8-900 kr som alla kunder hos Svensk Fondservice betalar varje år betalar får man inte tillbaka en enda krona i rabatt.
Citera
2013-10-20, 14:24
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjallax
Det hjälper tyvärr inte att man kanske har bra förvaltare när man tar ut dubbla förvaltningsavgifter. De enda som kommer att tjäna pengar på dessa pensionspengar är Svensk Fondservice, inte deras kunder!
Avanza Zero låter som en utmärkt idé, då behåller du alla pengar till din egen pension. Rabattsystemet inom PPM kringgås tyvärr när bolag som Svensk Fondservice/Allra tar ut en extra avgift helt utanför PPM-systemet. De förvaltningsavgifter som tas ut av fonderna inom PPM-systemet har alla kraftiga rabatter som alltid kommer tillbaka till oss kunder. Rabatterna är högre ju större fonden är. Därför gäller det att välja en fond som åtminstone har ett totalt kapital på 8-10 mdr, då får du som kund tillbaka 90% av förvaltningsavgiften.
Men av de 8-900 kr som alla kunder hos Svensk Fondservice betalar varje år betalar får man inte tillbaka en enda krona i rabatt.

Men får Allras kunder verkligen tillbaka rabatten du nämner ovan? De där hundralapparna spelar ju ingen jättestor roll i sammanhanget utan jag menar förvaltningsavgifterna.
Citera
2013-10-20, 14:51
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Klart du har något med bolaget att göra, det kan du inte förneka

Här lägger jag upp bevisen:

1: Du är en ny användare
2: Du har gjort två inlägg
3: Båda inläggen är i den här tråden
4: Du heter Allra
5: Svenska fondservice bytte nyligen namn till Allra

Som jag skriver: Jag gillar att ha rätt, men motbevisa mig gärna

Eller du kanske bara är ett stort fan av Svensk fondservice?

Men nu när jag tänker efter, det skulle faktiskt också vara så att du har något mot bolaget i fråga, vill sprida lite negativa saker om det.. Men din uppgift verkar vara den här tråden iaf

OT
Jag har hört från säkra källor att en av delägarna d*vid r*thman p*rsson, förut ägde ett bolag vid namn Sales Provider stationerat i Lindköping. Sales Provider bedriv telemarketing legalt men d*vid r*thman p*rsson fifflade med skatter och andra saker genom bolaget, är säker på att det finns en dom mot honom.

Sök på Sales Provider så finns det en del intressant att läsa

Mitt tidigare inlägg fick mig att gräva djupare i David Rothman Persson

2002-07-20. Frisk vågat i en orolig bransch http://www.corren.se/nYh.EteR/artike...icleid=4454716
Han började sin företagskarriär med Sales Provider i Lindköping

2007-12-20. Husrannsakan mot taleskojare http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid329.dbp.asp

Citat från artikeln: Det är lite trist när man har en nittonårig grabb som gått in som styrelseordförande och galjonsfigur för att bära hundhuvudet, sa åklagaren Jonas Strömberg under huvudförhandlingen i Linköping under onsdagen.

Han råkar ju illa ut utan att egentligen begripa vad det handlar om. Han blir utnyttjad. Det är ju andra tar hem vinsterna


2008-02-14 Ventelo - igen Knyt Konsumentkraft. http://knyt.se/blog/2008/02/14/ventelo-igen/#more-34375

Citat: Bolagen är Sales Provider AB, Sales provider i Linköping AB, Final Call i Norrköping AB, Mobilgruppen i Linköping, HB, Norrköping active Consulting AB. Dssutom har företaget Sky Calls anmälts av konkursförvaltaren för misstänkta brott. – Våra utredningar visar att stora delar av branschen är rutten, menar advokat Kristina Rågmark i Linköping.

Mina tankar:
Om man läser om Svenska Fondservice och deras sätt att jobba på så är det mycket som stämmer överens med Sales Provider.

Som jag förstår det så är det bulvaner som används till att tömma Sales Provider, antagligen med absolut inte säkert har David Rothman Persson haft ett finger i spelet.

Jag tycker det här absolut är värt att gräva vidare i och kommer lägga mer tid i det när jag får tid, jag hoppas andra personer på Flashback finner detta intressant och kommer dra sitt strå till stacken.

Svensk Fondservice är ett bolag som sysslar med pensioner, blev tvungen att byta namn till Allra på grund av all den negativa kritik de hade får av bland annat konsumentverket.

2013-09-23 Kritiserad bolag byter namn http://www.privataaffarer.se/pension...er-namn-552493

Vad mer pågår i Allra (Svensk Fondservice) och vad mer kan vi gräva fram om David Rothman Persson, går det att bevisa att han sysslat med bedrägerier eller ska vi förkasta det?

Tack för ordet!
__________________
Senast redigerad av Allegera 2013-10-20 kl. 15:01.
Citera
2013-10-20, 23:02
  #130
Medlem
Jodå rabatterna inom PPM-systemet får man tillbaka, även om man råkar hamna i Allras fonder. Men som sagt inte den extra avgift som man årligen tar ut.
Det är precis ditt resonemang att dessa hundralappar inte spelar så stor roll som gör att bolag som Allra mfl kan lura åt sig enorma dubbla arvoden. Eftersom nästan ingen förstår hur mycket pengar det blir att varje år betala 900 kr tills man går i pension, så kan dessa förvaltare ta ut löjligt höga extra avgifter. Räkna ut vad 900 kr blir i 30 år med ränta på ränta, så kommer du förstå hur mycket pengar du går miste om den dagen du skall gå i pension....
Citera
2013-10-21, 10:46
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjallax
Jodå rabatterna inom PPM-systemet får man tillbaka, även om man råkar hamna i Allras fonder. Men som sagt inte den extra avgift som man årligen tar ut.
Det är precis ditt resonemang att dessa hundralappar inte spelar så stor roll som gör att bolag som Allra mfl kan lura åt sig enorma dubbla arvoden. Eftersom nästan ingen förstår hur mycket pengar det blir att varje år betala 900 kr tills man går i pension, så kan dessa förvaltare ta ut löjligt höga extra avgifter. Räkna ut vad 900 kr blir i 30 år med ränta på ränta, så kommer du förstå hur mycket pengar du går miste om den dagen du skall gå i pension....

Men om Allra ger bort förvaltningen av underliggande fonder till något annat fondbolag som ägs av samma personer som äger Allra så kanske detta andra fondbolag slipper PPM-rabatterna på något sätt?
Citera
2013-10-22, 21:07
  #132
Medlem
Ja, jag tror att de har lagt ut förvaltningen på något litet fondbolag (Gustavia eller Davegård någonting). Vet inte vem som äger fondbolaget, går säkert enkelt att att reda på. Däremot tjänar de inget på rabatterna, det går inte kringgå dessa rabatter inom ppm-systemet för fonder som ingår där. Det är därför som alla dessa ppm-förvaltare tar ut avgifter utanför systemet, då slipper dom betala tillbaka något av avgifterna i rabatt.

p.s har Allegera fått fram något mer om de skumma turerna runt Sales Provider
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback