Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-08, 13:41
  #1
Medlem
Blev uppringd av dom idag och de vill jag ska låta dom ge mig råd ett par gånger om året hur jag ska placera min premiepension. (med en väl tilltagen avgift såklart ) Är det lönt att en fundera på det eller är det bara att kasta pengarna. Vet ju inte ens om dom är seriösa/kunniga. Blir lite frågande på dess glädjekalkyl på första sidan där de gå extremt mycket bättre
Citera
2008-07-08, 23:16
  #2
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Undvik!

Inget track record på hemsidan, vilket gör dem totalt ointressanta. Verkar inte vara reggade hos Finansinspektionen heller. Ser ingen som helst anledning att använda dem.

Trodde först att du syftade på Nordisk Fondservice, som är en etablerad aktör. Möjligt att Svensk fondservice bara snyltar på deras varumärke. Kolla Nordisk Fondservice istället. De är inte lysande, men helt OK. Säkert bättre än du själv om du inte är aktiv.
Citera
2008-07-10, 20:29
  #3
Medlem
Sweeper80s avatar
1. De bör vara - och redovisa att de är - godkända av FI, på hemsidan
2. De bör redovisa org.-nummer.
3. De bör ha en klagomålsansvarig samt kontaktinfo till denna/denne
4. De bör redovisa sin kapitaltäckning i enl. med FFFS 2007:5
Citera
2008-07-11, 13:10
  #4
Medlem
Tjippmunks avatar
dom ringde mig med. jag sa nej och la på luren
Citera
2008-07-11, 13:51
  #5
Medlem
Får börja med att tacka er som svarat!
Skickade ett mejl och frågade FI om dom fick följande svar


Men har iallfall bestämmt mig för att skita i dom eftersom jag håller med om att dom inte verkar helt seriösa. Inte minst med den bristfälliga informationen på hemsidan. Dessutom skulle dom ringa mig igen på tordagen och fråga om jag bestämt mig sa han som ringde, men idag Fredag har dom inte ringt ännu.
__________________
Senast redigerad av perish79 2008-07-11 kl. 13:54.
Citera
2008-07-11, 14:54
  #6
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
Får börja med att tacka er som svarat!
Skickade ett mejl och frågade FI om dom fick följande svar


Men har iallfall bestämmt mig för att skita i dom eftersom jag håller med om att dom inte verkar helt seriösa. Inte minst med den bristfälliga informationen på hemsidan. Dessutom skulle dom ringa mig igen på tordagen och fråga om jag bestämt mig sa han som ringde, men idag Fredag har dom inte ringt ännu.

PM:a mig om du vill ha tips på seriösa förvaltare.
Citera
2008-07-12, 00:23
  #7
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
PM:a mig om du vill ha tips på seriösa förvaltare.

Om de är seriösa, varför kan du inte nämna dem här? Kan du inte nämna dem offentligt är det en rejäl varningssignal. Vore dessutom kul att se vilka du tänker på.
Citera
2008-07-12, 15:06
  #8
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Om de är seriösa, varför kan du inte nämna dem här? Kan du inte nämna dem offentligt är det en rejäl varningssignal. Vore dessutom kul att se vilka du tänker på.

Jo, jag kan absolut nämna dem offentligt. Men jag tänkte uppge mitt namn också, så kunde han ha fått bättre villkor. Om han hade viljat haft det...
Citera
2008-07-12, 19:33
  #9
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jo, jag kan absolut nämna dem offentligt. Men jag tänkte uppge mitt namn också, så kunde han ha fått bättre villkor. Om han hade viljat haft det...

Det skickas förstås lämpligen via PM.

Vilka förvaltare/rådgivare tänkte du då?
Citera
2008-11-04, 14:28
  #10
Medlem
Verkar vara ett äckligt företag. Syrran föll för det och tackade ja, en rent helvete att bli av med dom sen.

Kollar man så heter deras VD Ernstberger, Edward Alexander och är född 1986. Känns mindre trovärdigt.
__________________
Senast redigerad av gooper 2008-11-04 kl. 14:34.
Citera
2008-11-04, 19:21
  #11
Medlem
Nä dom verkar inte seriösa för 5 öre. Tur att jag alldrig nappade på deras erbjudande. Försäljaren som lovade ringa upp senare har fortfarande inte ringt
Citera
2008-11-24, 20:22
  #12
Medlem
Dom ringde mig precis och hela konceptet lät jävligt suspekt.

Det mest suspekta i sammanhanget var att dom ville skicka ut ett "bekräftelsemail", vilket man skulle svara på ifall man INTE ville använda deras tjänster. Detta säger dom på ett sätt som låter som att dom bara ska skicka ut lite information, fast man egentligen accepterar ett köp man aktivt måste neka inom två veckor (pga distansköpslagen) om man inte vill ha det. Kan tänka mig att det är många därute i stugorna som inte riktigt har koll på skillnaden och vips har bundit sig att betala 500 spänn om året utan att tänka på det...

Sen yrade han nåt om 190% avkastning senaste tre åren också. Borde låtit honom förklara den kalkylen i detalj.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback