2009-01-31, 16:45
Citat:
Jag hade en stalker, om n i lindrig light-version i ett par r.
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Tror nd dr finns en baktanke till stalkingen ven om det ska framstllas som tjejerna hrinne r s perfekta och har inte gjort nt. Jag tror dom inte palla med lite falska lften eller flirtar frn er. Det r alldeles fr mnga tjejer som hller p s, men sen ska ni kunna backa hur som helst. Ett srat inre kan tyvrr arta sig i stalkning. Inte att dom kanske egentligen vill ha er, dom kan inte hantera dissen. Frmodligen skiter dom fullstndigt i er men vill f tillbaka lite vrdighet av ert sketna beteende.
Det r vad jag tror iaf, tjejer som tror s jkla gott om sig sjlva och bollar med killars knslor str jag ihjl mig p.
Det r vad jag tror iaf, tjejer som tror s jkla gott om sig sjlva och bollar med killars knslor str jag ihjl mig p.
Fr det frsta s kan jag upplysa att jag p intet vis ngonsin flirtade eller p ngot stt uppmuntrade fanskapet. Han klistrade sig p i.a.f. Ett totalt ovrdigt beteende frn honoms sida.
Citat:
Sjlvklart sade jag till honom. Frst p ett snllt normalt stt. Men som sagt han klistrade sig p. Tillslut sade jag till p det tuffa inte alls snlla sttet. Och jag var inte snll kan jag sga.
Ursprungligen postat av superlassetrue
Det frvnar mig grymt att ingen av er intelligenshjltar har freslagit att tala om VARFR du inte vill ha ngon kontakt. Fattar du? D fr ju stackarn ett skl, en frklaring till vad som hnt. Annars kommer han/hon ju bara undra vad f-n som hnt? Om du vill att han ska slppa br du vl gra det ltt fr honom/henne att gra det? Hur svrt var det att komma p??
D blev han tyst i ca 1,5 r. Sedan brjade kryptiska och skumma sms droppa in med jmna mellanrum. D valde jag ignorerings metoden. Det hjlpte inte heller.
Senast gngen han gjorde sig pmind, sa jag terigen ifrn. Om budskapet egentligen har gtt fram det terstr att se.
Jag tror att dessa stalkers lever sina egna sm liv som inte har s mycket med verkligheten att gra. Den relation de upplever sig ha med "offret" r till stora delar uppbyggda helt ut ifrn deras egna fantasier som inte har s stor frankring i verkligheten. Eller att "offret" skulle ha uppmuntrat dem och lekt med deras knslor frn brjan. Mjligtvis har de tagit fast vid, frstorat upp och vertolkat struntsaker, som ingen "normal" mnniska skulle lgga ngon vikt vid. Deras problem r s mycket djupgende n s.
S ligger det till med min (frhoppningsvis) ex-stalker. Det som kommer fram i hans sms, ang. mig handlar inte om mig utan det r ngon fantasi han har drborta i sin del av vrlden.