Citat:
Ursprungligen postat av
Mysteriousstranger
Tony Sjögren var en riktig loser, men en intressant karaktär. Uno Kronkvist var ju för jävla rolig också. De spar inte på sentimentaliteten direkt när hans pappa dör och 150 000 stjärnfall kommer på en gång utanför hyttfönstret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Peter_18
Det verkar vara ganska många av de senare skådespelarna som medverkade i mindre roller mycket tidigare än vad många tror.
Det här är vad jag har hittat hittills fram till och med det 4:e avsnittet av 2:a säsongen (fick för mig att notera det eftersom jag ändå har börjat kolla igenom serien igen):
Gaby Stenberg (Beatrice Dahlén) - Elinor Dahlén - säsong 1, avsnitt 1
Carina Lidbom (Alexandra Remmer) - polisen Katrin Karing - säsong 1, avsnitt 5
Karin Bjurström (Jeanette Wester) - flickvän till kapten Fridell - säsong 1, avsnitt 18
Johan H:son Kjellgren (Viktor Remmer) - sol-och-vårare - säsong 2, avsnitt 1
Per Graffman (Joe Gardner) - skurken Bogdan - säsong 2, avsnitt 3
Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Då har du missat en i säsong 1 avsnitt fyra.
Rikard Bergkvist medverkar där som Pekka. Plrjos man.
Han är långt mycket senare med som jurist åt Dahlens och också man till Micki.
Rätt lustigt..
Plus:
Katarina Ewerlöf (99% säker på att skådisen heter exakt så) är med två gånger hon med.
Först i ca säsong 10 eller 11, minns inte exakt när men det är i samband med att Joker, Uno och Micki lurar den obehaglige Steve på pengar för att rädda hans stackars typ "slav" Anna så hon slipper honom och kan starta ett nytt liv i Sverige... I och med detta, åker Steve med båten och råkar träffa på två resande damer i baren som jobbar i sminkbranschen (det var just den branschen han tänkte gå in med pengar i under Micki och Co:s lurendrejeri) och en av "smink-kvinnorna" är tveklöst Katarina Ewerlöf. De har en kort dialog, sedan är hon inte med mer.
...nästan 10 säsonger senare dyker hon upp igen, denna gång i något av de fem sista avsnitten av hela serien, som fru till den nya kaptenen.
Ps HATAR FN!!! Även Reidar är ett stort hatobjekt, varför har jag skrivit tidigare här.
Men hur kan man inte älska Victor Remmer. 😁