Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-07, 03:42
Medlem
Jag har alltid undrat vad Tonys plan egentligen var för att ge igen på Viktor när han kom tillbaka från sitt containeräventyr. Han skulle betalat tillbaka med ränta om inte någon annan hunnit före som han uttryckte det sparkandes på gravstenen
Citera
2020-03-07, 04:34
Medlem
It would be very interesting if they published un-used story ideas , for example what was supposed to happen to Reidar if GP didnt pass away ?

Again , a book would be perfect for such anecdotes
Citera
2020-03-07, 20:57
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Tony Sjögren var en riktig loser, men en intressant karaktär. Uno Kronkvist var ju för jävla rolig också. De spar inte på sentimentaliteten direkt när hans pappa dör och 150 000 stjärnfall kommer på en gång utanför hyttfönstret.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Det verkar vara ganska många av de senare skådespelarna som medverkade i mindre roller mycket tidigare än vad många tror.
Det här är vad jag har hittat hittills fram till och med det 4:e avsnittet av 2:a säsongen (fick för mig att notera det eftersom jag ändå har börjat kolla igenom serien igen):

Gaby Stenberg (Beatrice Dahlén) - Elinor Dahlén - säsong 1, avsnitt 1
Carina Lidbom (Alexandra Remmer) - polisen Katrin Karing - säsong 1, avsnitt 5
Karin Bjurström (Jeanette Wester) - flickvän till kapten Fridell - säsong 1, avsnitt 18
Johan H:son Kjellgren (Viktor Remmer) - sol-och-vårare - säsong 2, avsnitt 1
Per Graffman (Joe Gardner) - skurken Bogdan - säsong 2, avsnitt 3

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Då har du missat en i säsong 1 avsnitt fyra.

Rikard Bergkvist medverkar där som Pekka. Plrjos man.
Han är långt mycket senare med som jurist åt Dahlens och också man till Micki.

Rätt lustigt..

Plus:

Katarina Ewerlöf (99% säker på att skådisen heter exakt så) är med två gånger hon med.
Först i ca säsong 10 eller 11, minns inte exakt när men det är i samband med att Joker, Uno och Micki lurar den obehaglige Steve på pengar för att rädda hans stackars typ "slav" Anna så hon slipper honom och kan starta ett nytt liv i Sverige... I och med detta, åker Steve med båten och råkar träffa på två resande damer i baren som jobbar i sminkbranschen (det var just den branschen han tänkte gå in med pengar i under Micki och Co:s lurendrejeri) och en av "smink-kvinnorna" är tveklöst Katarina Ewerlöf. De har en kort dialog, sedan är hon inte med mer.

...nästan 10 säsonger senare dyker hon upp igen, denna gång i något av de fem sista avsnitten av hela serien, som fru till den nya kaptenen.

Ps HATAR FN!!! Även Reidar är ett stort hatobjekt, varför har jag skrivit tidigare här.
Men hur kan man inte älska Victor Remmer. 😁
Citera
2020-03-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Det är ganska många bakgrundsljud som används lite hela tiden.
En klassiker är ju passageraren till hytt "2337" som jämt ska kontakta receptionen eller nåt, och det är också ganska vanligt att man hör nåt snabbt fylleskratt som låter ungefär "u-hi-hi-hi-hi!".

Jo jag har lagt märket till dessa grejer också. MEN en nys som mer eller mindre kommer varje gång det är en scen i kallskänken 😂 som om en högljud nys är ett vanligt förekommande just i köket.
Citera
2020-04-08, 18:55
Medlem
Isnatts avatar
Såg att Thorleif Torstensson hade haft en gästroll i Rederiet. Nån som minns?

Jag kan tips om den trevliga podden tv-fabriken där Bengt Bauler är med i ett avsnitt!
https://play.acast.com/s/tvfabriken/...6-aface9888f06
Citera
2020-04-11, 10:00
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Retade mig jävligt mycket på honom. Suckade och tänkte "Åh nej, inte ett Malte-avsnitt..". Hade det varit på riktigt så hade den idioten varit portad från fartyget för länge sen. Man vet ju varje gång att han har med sig ett nytt djur som kommer rymma för 20:e gången. Joker och Uno ska alltid jamsa med också och delta i jakten.

Också stört mig mycket på att det sällan är någon ombord som faktiskt är på sin arbetsplats och arbetar. De gör oftast nåt helt annorlunda, privat eller fuffens. Är väl egentligen bara Joker som man ser faktiskt arbetar med det han är anställd för. Eller åtminstone befinner han sig på den platsen, arbetsinsatsen kan ju diskuteras.

Sen verkar det jävligt orealistiskt att personalen springer på huvudkontoret som de gör så fort de har ett klagomål om någonting. Tror knappast bartendern eller städerskan på en båt kan klampa in oanmäld till VD:n för att säga ett par sanningens ord. Än mindre få gehör för det som de får i serien.

Stör mig på mycket i serien men ändå älskar jag den.

Malte ville aldrig misstänkliggöra djuret han för tillfället hade med sig, utan det var alltid: "Håkan är snäll som en nallebjörn men han kan bli lite stingslig och då kan han bita", "Vera måste ha sin mat annars kan hon känna sig förbisedd och vilja fly".
Citera
2020-04-26, 01:29
Medlem
farlings avatar
Tydligen gick Yvonne Schaloske, (ö)känd som Vera Bemgtsson bort 1/4. Tråkigt!
Citera
2020-04-26, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Tydligen gick Yvonne Schaloske, (ö)känd som Vera Bemgtsson bort 1/4. Tråkigt!

Mycket tråkigt att höra! En av mina absoluta favoriter!
Var det Corona tro?
Citera
2020-04-26, 06:50
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Mycket tråkigt att höra! En av mina absoluta favoriter!
Var det Corona tro?

Har faktiskt ingen aning. Googlade på henne lite utav en slump igårkväll och såg på ratsit att hon var anmäld död, wikin uppdaterades igår under dagen men har inte sett någon notis i någon tidning.
Citera
2020-04-30, 15:43
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...haloske-ar-dod
Citera
2020-04-30, 16:03
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...haloske-ar-dod

Det är en Vera Bengtsson vi behöver i dessa orostider. Ingen jävla Tegnell.
Citera
2020-05-03, 18:04
Medlem
Tråkigt 😢 corona tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här