Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-12, 07:08
Medlem
NormaJeans avatar
Hoppas denna kan hållas utan att bli låst eller "utanför"..

Själv älskade jag denna serie, dock bara 8 år då jag såg den första gången 98 men jag fastnade DIREKT! Och fortfarande tillhör den av mina favoriter (min enda favorit tillockmed..)

Mina favoriterkaraktärer: (1-5)
1. Nicolaj Remlund (Alexandra till Nicolaj: - Jag vill veta om du tänker säga "ja eller nej" Nicolaj: - "jag eller nej.")
2. "Totte" (Veras knarkande lillebror) Var faktiskt lite småkåt i honom också ;P
3. Jussi Tola (Fick reda på honom senare när jag tittade på reprisen sen, men har är grym!)Småkåt även där somsagt..
4. Gustav Sjögren ;D
5. Uno kronkvist (Ska alltid klaga på massa sjukdomar och att ingen tar honom på allvar

Och hatkarakt.
1. Tony Sjögren (Otrogen men ska även skylla på andra..tyckte dock synd om honom när han blev förlamad.)
2. Bella ("The bitch" passar henne perfekt.
3. Karin Bergström (ond tvillingsyster till Anna) Äcklig var ordet!

Vilka/vem var era favorit/hatkaraktärer?
Skönaste citaten..?
You tell me...

..vi diskuterar REDERIET här därmed VADSOMHELST bara det står och innehåller just REDERIET

"Frejas Kapten gillar kvinnoben
men bara om de är feta och tillhör Margareta"
Citera
2008-07-12, 12:34
Medlem
Weejays avatar
Favoritkaraktärer:
(utan inbördes ordning)
Viggo Strieber - Knäpp men har en grymt skön attityd, speciellt efter han tagit kokain och går runt på bryggan med en ros i handen

Pher Silver - Underbart skön då han bl.a. chartrar Freja och rör om i grytan

Uno Kronkvist - Alla hans turer med Ljusets barn och alla andra möjliga konstigheter är roliga!

Joker - Gillar verkligen johannes Brost tolkning av karaktären, det är väl mest det :P Dock gillade jag inte den där Irina-storyn.

Georg Lager - Säga vad man vill om Hellberg, men fasen vad bra han spelade denna knäppa kapten!

Har sett i princip alla avsnitt och säsonger
Citera
2008-07-12, 12:49
Medlem
Flytande_argots avatar
Vad hette den där pervoskådespelaren som gick runt och "sanerade" småflickor?
Citera
2008-07-12, 13:08
Medlem
Weejays avatar
är det Thomas Hellberg (Georg Lager) du syftar på?
Citera
2008-07-12, 13:13
Bannlyst
Hans V Engström (Uno Kronkvist (Kronstedt under första säsongen) förvandlade ju Rederiet på egen hand från dramaserie till komedi.

Annars: Tänk om man hade en morfar eller farfar som Gustaf. Alltid rättvis och med ett gott hjärta innerst inne.
Citera
2008-07-12, 13:26
Medlem
Bra trådstart. Torsdagar 20.00 var helig tid för mig under ett par år. Som alla andra gillade jag Joker och Unos upptåg, smilfinken Carl (som hade mer liv än en katt) och Johan H:son Kjellgrens rollfigur Vitor Remmer.

Jag hatade Malte som dök upp i tid och otid med ett djur som han tappade bort, tur att han slutade i hisschaktet. Mickis pojkvän Stefan, Joe Gardner och Yvonne Dahlen var andra stora irritationsobjekt.

Fan vad SVT skulle tjäna på att köra repriser samma tid på torsdagar. Grym serie.
Senast redigerad av IlDivino 2008-07-12 kl. 14:19.
Citera
2008-07-12, 13:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Fan vad SVT skulle tjäna på att köra repriser samma tid på torsdagar. Grym serie.

Jag tror också dom skulle tjäna asmycket på det, dessutom är serien så pass gammal att mängder av nya tittare skulle tillkomma. Var det 1990 den började visas eller hur var det?

Sen får dom gärna köra varuhuset direkt efter, vilka Torsdagar det skulle bli
Citera
2008-07-12, 13:40
Medlem
Trumpeters avatar
Viggo var min utan tvekan min favoritkaraktär. Per Morberg är i mitt tycke en mycket underskattad skådis.

Gillade även Uno Kronkvist och Pehr Silver.
Citera
2008-07-12, 14:01
Medlem
cecels avatar
Gillade Karl, han spårade ju ur fullständigt i slutet. minns ni när han tände eld på Freja efter att ha hällt bensin över hela fartyget? tror det var väl då Tony blev förlamad? har jag fel?

vad var det han Per myrbergs karaktär hette som Gustav hatade så mycket? Robär?
Citera
2008-07-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Gillade Karl, han spårade ju ur fullständigt i slutet. minns ni när han tände eld på Freja efter att ha hällt bensin över hela fartyget? tror det var väl då Tony blev förlamad? har jag fel?

vad var det han Per myrbergs karaktär hette som Gustav hatade så mycket? Robär?
Fråga 1. Sanning med modifikation. Joe Gardner som utgav sig för att vara Peter Hanson utpressade Carl till dådet.

Fråga 2. Stämmer.
Citera
2008-07-12, 14:14
Medlem
_Jago_s avatar
Tony Sjögren var ju en given favoritkaraktär, speciellt när han satt i rullstol.

-Vill du ha en korv Tony?

-JJAJJAAA

-Vad vill du ha på?

-Sssenap, mmmmycket senap...

-Räcker detta?

-Mer sssenap....

(Efter att korvgubben sprutat på ca 1 kg senap)

-Mer ssenap gubbjävel!

.......

Eller: "Jag fick stånd när hon duscha mig"

Sen var Per Morberg ganska cool också.
Citera
2008-07-12, 14:19
Medlem
Björn Lindman då spelad av Krister Henriksson. Där hade vi en riktig skumrask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in