Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-12, 14:27
Medlem
erikbes avatar
http://uk.youtube.com/watch?v=a9CVCb25uys
"Jussi" hade en karriär innan Rederiet

Både han som spelade Stefan och Carina Lidbom var i ett tidigt skede med som andra karaktärer än de som de är förknippade med. En gangster resp. en polis
Citera
2008-07-12, 14:30
Medlem
blueamericans avatar
Jag hatade Malte!
Precis i början av varje avsnitt då man ibland brukade se massa passagerare komma och gå i foajen(heter det så?), receptionen, what ever så kunde man se Malte i bakgrunden och då visste man att det skulle bli någon jävla djurkatastrof på båten.

SVT: Sänd rederiet igen!
Citera
2008-07-12, 14:32
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Fråga 1. Sanning med modifikation. Joe Gardner som utgav sig för att vara Peter Hanson utpressade Carl till dådet.

Fråga 2. Stämmer.
just det! Han som utgav sig från att vara Beatrice son, och precis när man började tro att han var det visade det sig att han bara lurat alla hela tiden

var det inte nån galen psykiskt sjuk tjejstalker som jagade Carl också? det var väl därför han blev som han blev.
Citera
2008-07-12, 14:33
Medlem
Färjan som man gjorde vissa scener på, "Freja" ligger nu på botten i Medelhavet efter att den sjönk för några år sedan. Lite ironiskt med tanke på att båten började brinna i serien.

Rederiet var bra, men på slutet ballade det ur fullständigt.

Minns ni förresten den där ryska restaurangen som den där snubben (vad hette han nu...?) drev på båten. Troligt att den hade funkat i verkligheten.
Citera
2008-07-12, 14:36
Medlem
Köses avatar
En scen jag kommer ihåg är när Freja plötsligt står utan kapten.

Valet blir då att mönstra upp Gustav (han i maskin) eftersom "han har ju skepparexamen"!

Underbart researcharbete rakt igenom, tror inte en enda sjöman varit inblandad i produktionen!
Citera
2008-07-12, 14:40
Medlem
Jag och en kompis har faktiskt börjat se igenom hela serien, vi är på slutet av säsong 2 just nu.

Underbar serie!
Citera
2008-07-12, 14:44
Medlem
Neroes avatar
Personligen så håller jag Reidar och Rebecka Dahlen som mina favoritkaraktärer. Reidar för att han är så full med visdomar som t.ex. "Man har aldrig förlorat något på att vara storsint" (Öh) och "Det finns en sak man INTE lär sig på Handelshögskolan Renate, och det är att göra affärer"
Klockrent.

Rebecka för att hon har en häftig framtoning och dessutom så är hon faktiskt jäkligt snygg.

Malte som någon nämnt är ju ett stolpskott av gigantiska mått och sen har vi Pirjo också, som försvann efter någon säsong eller två. Jag hade ärligt svårt att sympatisera med henne, trots att manusförfattarna hade placerat henne som något slags offer.
Hennes "man" som stalkade henne var ju bara patetisk, och sen hette han Pekka också... Åh nej. Beware of Pekka...
Citera
2008-07-12, 14:48
Medlem
Greve Hamiltons avatar
SVT körde ju säsong ett och två i repris för två och tre år sedan, på somrarna. De skippade det förra året, precis som detta år. Lite synd faktiskt, helt klart nostalgi.
Citera
2008-07-12, 14:57
Medlem
Underbar serie!

"Peter Hanson(engelsk uttal) heter egentligen Joe Gardner" en replik jag aldrig glömmer.
Citera
2008-07-12, 16:13
Medlem
Weejays avatar
Själv hoppas jag på att det kommer någon ny dramachef till SVT och bestämmer sig för att börja göra nya avsnitt ^^
Citera
2008-07-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Minns ni förresten den där ryska restaurangen som den där snubben (vad hette han nu...?) drev på båten. Troligt att den hade funkat i verkligheten.
Homo-Nikolaj och hans restaurang Kalinka.

Någon som kommer ihåg Bella som hade en skönhetssalong och omkom i en bilolycka tillsammans med sin man från Luxenburg(?)?
Citera
2008-07-12, 16:38
Medlem
di.canios avatar
Helt sjuk serie. Satt som klistrad varje torsdagskväll. Reprisering tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in