Den här serien utmärker sig i att nästa avsnitt fortgick aldrig ifrån smurfen....förutom vid två tillfällen jag känn till, när Jeanette drog en yxa i en kudde och när Pia Green slogs med en Ryss och Jussi sköt ett varningsskott, i övrigt ignoreras effektivt förra avsnittets slut och i "detta har hänt" bjuds vi på återblickar från 4 avsnitt tillbaka ungefär, där man indirekt hittar på ersättande slut från förra episoden, väldigt störande
Den bästa örfilen som delats ut i Förederiets historia var den
när Margareta bonka på min Idol Lars Lind utan att få sparken för det, blodvite uppstod i nästrakten som
skapat Linds nasala stämma genom mitt liv...det är alltså hemligheten, att träffa näsbryggan när man slunga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kukduken
Rederiet är humor de första säsongerna, det är inte menat att tittarna ska se det så allvarligt. Men serien blir mörk, dyster och rentav psykopatisk andra halvan. Flera psykopater samlas: Carl, Emelie, Dr Berggren, Peter/Joe, Tomas, Totte och Kaptens tvilling.
Jag tycker du var generös i vad du benämner andra halvan, Yngve, Viggo & Tomas ingår i första halvan hävdar jag, sedan blir det som kompensation löjligare å löjligare med Uno, Joker & Micki för å kompensera, så resultatet blir oförändrat
Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Reuter var lysande. Passade utmärkt i sin roll. Lysande skådespelarska
Jäsp, hur många % av den här tråden har bestått av att konsensusmänniskor hälsat på och droppat en förutsägbar självklarhet..akta sä, annars måst ja gripa in med en parad spiral-uppfyllnings-kompensation på ett också odrägligt sätt
Reuter bar inte den här serien på något vis, precis lika intressant som vissa andra
Helena är förövrigt snyggaste stintan genom hela serien, och det finns inte
ett spår efter skådisen Ann Nilsson idag, bra skådis tyckte jag hon va också när hon stod o luktade in Anders revir igenom armhålan när han stod å blåste ballonger
Ja har en familjesäker bild över detta ögonblick rentav
http://www.imagebam.com/image/e05da71030987484
Nu har jag sökt i tråden och inte en käft har nämnt lars Lind i tråden, vi ska tjata
Urno och Reuter istället
Citat:
Ursprungligen postat av
Redor
Har kollat igenom samtliga avsnitt och såhär år 2018 känns ju serien väldigt gammaldags. Men ändå charmig.
Inte vet ja vad so sku va gammaldags, upp till bevis
Citat:
Ursprungligen postat av
Redor
* Samma ljudeffekter återkommer under hela serien b.la båttut, radioprat på bryggan, larm, sirener.
Dom små trudelutterna mellan scenbyterna går en på nerverna om man kollar för tätt, men det är samtidigt bra att det är samma låtar serien igenom, för då glöm vi att favo-karaktärer är borta med vinden
Det finns nog ingen låt som jag flämt-skrattat så åt som piano-klink låten som säkerligen finns återgivet på youtube nånstans, men det ska skildra ömma situationer och sorg...
Citat:
Ursprungligen postat av
Redor
* Beatrice är den mest naiva människan jag sett i någon tv-serie
det förstår jag int vad du far efter?, alla karaktärer är navia snarare