Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-07, 12:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Det fanns ju gasflaskor som riskerade att sprängas....hade varit utsatta för hettan för länge och Lager vågade väl inte riska att båten skulle flyga åt helvete, så han beordrade att dom skulle slå på halonet eller vad det var...brandsläckningssystemet i alla fall...
Det är att alltid uppskattat med folk som int kan släppa det förgångna, för på förra sidan 😉gav mig någon samma trista svar som inte gö mä nöjd....för ska int gasflaskor föras i säkerhet vid brandfara? , å de rådde brandfara när George blev kvar.
Det stå int "stäng bara dörren vid brandfara, glasflaskorna står säkert alldeles utanför" på dörrskylten.
Eller om nu gasflaskorna stod inne i maskin (varmt rekommenderat) lär knappast en stängd dörr stå i vägen för explosionen

Varav även "George Lager förs i säkerhet vid brandfara" annars få han int chans att bli den ständiga siste som överger skeppet (varför kaptener vägra gå i land vid petitesser som bröllop o begravning & inkallelseorder vid invasioner)

Sen har jag också uttryckt mild obemött kritik mot räkdykaren....rökdykaren! som int gick in i elden utan stod handfallen och stängde dörren åt Veras häftia gråt, istället för å ge henne en nerkyld omfamning, han hade ju trots allt ändamålsenliga skyddsdräkten på

George borde kunna ha överlevt om en sån här olycka hade uppföljt olyckan
https://www.youtube.com/watch?v=zn9yyRybcmg
Ett het tips, slå på eldsläcknings-systemet först (eller kanske rentav automatiskt påslaget) och sedan låt FN springa in och bärga Peter
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-07 kl. 13:03.
Citera
2018-11-07, 13:10
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det är att alltid uppskattat med folk som int kan släppa det förgångna, för på förra sidan 😉gav mig någon samma trista svar som inte gö mä nöjd....för ska int gasflaskor föras i säkerhet vid brandfara? , å de rådde brandfara när George blev kvar.
Det stå int "stäng bara dörren vid brandfara, glasflaskorna står säkert alldeles utanför" på dörrskylten.
Eller om nu gasflaskorna stod inne i maskin (varmt rekommenderat) lär knappast en stängd dörr stå i vägen för explosionen

Varav även "George Lager förs i säkerhet vid brandfara" annars få han int chans att bli den ständiga siste som överger skeppet (varför kaptener vägra gå i land vid petitesser som bröllop o begravning & inkallelseorder vid invasioner)

Sen har jag också uttryckt mild obemött kritik mot räkdykaren....rökdykaren! som int gick in i elden utan stod handfallen och stängde dörren åt Veras häftia gråt, istället för å ge henne en nerkyld omfamning, han hade ju trots allt ändamålsenliga skyddsdräkten på

Ett het tips, slå på eldsläcknings-systemet först (eller kanske rentav automatiskt påslaget) och sedan låt FN springa in och bärga Peter

Jag gillar ditt engagemang, men om jag säger att manusförfattarna ville ta död på karaktären Georg Lager och gärna på ett dramatiskt sätt? Då hamnar dramatiken, att göra det så sorgligt, tragiskt och hjältemodigt som möjligt framför att göra det realistiskt. Och karaktären hade väl gjort sitt i serien.
Citera
2018-11-07, 13:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Jag gillar ditt engagemang, men om jag säger att manusförfattarna ville ta död på karaktären Georg Lager och gärna på ett dramatiskt sätt? Då hamnar dramatiken, att göra det så sorgligt, tragiskt och hjältemodigt som möjligt framför att göra det realistiskt. Och karaktären hade väl gjort sitt i serien.
Tänk att det kunde även jag räkna ut att man ville, men nu får jag ju en ursäkt för mellanliggande engagemang av skämtande på manusförfattarnas bekostnad
Citera
2018-11-07, 13:48
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

Haha vad är du ute efter då? Du får väl ringa upp manusförfattarna och fråga hur dom tänkte egentligen!
Citera
2018-11-07, 15:19
Medlem
Kukdukens avatar
Jag tycker hemskt synd om den vuxna Lina. Ingenting bra händer henne utan det är elände hela vägen till flygplatsen och hennes sista scen. Ingen litar på henne, ingen gillar henne, hon blir misstänkliggjord och felaktigt anklagad och får en sjuk stalker efter sig.

Jag hatar Reidar och hans jävla slafsande när andra är VD. Att han dessutom jagade i väg Renate, det förlåter jag aldrig!!

Jag minns när jag kollade på serien när den gick, att jag var jätteavundsjuk på Nikolaj som kunde hacka och var allmänt bra på datorer.

Yvonne och Henrik borde varit med längre. Sköna karaktärer, och de behövdes mitt i stormen.
Citera
2018-11-08, 01:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Haha vad är du ute efter då? Du får väl ringa upp manusförfattarna och fråga hur dom tänkte egentligen!
Det va du som hetsa mä å göra nä (alltså skriva vidare), det var för din skull så att du sku kunna känn dä tillräckligt trygg att...uppenbarligen vilja ringa till manusförfattarna & ifrågasätta existensen i största allmänhet, för mig däremot var detta bara andnings-vänlig luft
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-08 kl. 02:00.
Citera
2018-11-11, 15:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Reidar blev schizo så fort han mötte Emelie enbart, han talar i tredjeperson "ska Emelie frysa in köttet från viltjakten" etc

Varför?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-11 kl. 15:16.
Citera
2018-11-13, 03:40
Medlem
Redors avatar
Har kollat igenom samtliga avsnitt och såhär år 2018 känns ju serien väldigt gammaldags. Men ändå charmig.

Fast det är vissa saker som kunde gjorts lite bättre:

*Tappade räkningen på hur många gånger Dahlens bytte VD fram och tillbaka, och hur många gånger Reidar satt sig själv som VD för att det var det företaget behövde

*En del skådisar säger fel repliker ibland och man hör att det är oavsikligt fel, men ändå valde man att inte ta om scenen.

* Den sämsta skådespelerskan, Elin. Fattar inte hur de kunde valt henne att medverka. Dåligt skådespeleri och låter bara osäker och fjantig när hon pratar

* Beatrice är den mest naiva människan jag sett i någon tv-serie

* Tony, katten med 9 liv. Får chanser gång på gång men satt sig ändå i skiten gång efter gång, och svek allt och alla. Lite överdriven karaktär

* Besättning utan skyddskläder går in i rökfyllda och brandhärjade rum. Trots att detta strider mot allt vad man får lära sig när man jobbar ombord på en båt

* Samma ljudeffekter återkommer under hela serien b.la båttut, radioprat på bryggan, larm, sirener.

Den enda karaktären som var bra, var Renate. Märktes att hon var erfaren skådesplerska redan då.
Citera
2018-11-13, 07:23
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Har kollat igenom samtliga avsnitt och såhär år 2018 känns ju serien väldigt gammaldags. Men ändå charmig.

*Tappade räkningen på hur många gånger Dahlens bytte VD fram och tillbaka, och hur många gånger Reidar satt sig själv som VD för att det var det företaget behövde

*En del skådisar säger fel repliker ibland och man hör att det är oavsikligt fel, men ändå valde man att inte ta om scenen.

* Den sämsta skådespelerskan, Elin. Fattar inte hur de kunde valt henne att medverka. Dåligt skådespeleri och låter bara osäker och fjantig när hon pratar

* Tony, katten med 9 liv. Får chanser gång på gång men satt sig ändå i skiten gång efter gång, och svek allt och alla. Lite överdriven karaktär

* Besättning utan skyddskläder går in i rökfyllda och brandhärjade rum. Trots att detta strider mot allt vad man får lära sig när man jobbar ombord på en båt

* Samma ljudeffekter återkommer under hela serien b.la båttut, radioprat på bryggan, larm, sirener.

Den enda karaktären som var bra, var Renate. Märktes att hon var erfaren skådesplerska redan då.

Reuter var lysande. Passade utmärkt i sin roll. Lysande skådespelarska
Citera
2018-11-13, 19:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Den här serien utmärker sig i att nästa avsnitt fortgick aldrig ifrån smurfen....förutom vid två tillfällen jag känn till, när Jeanette drog en yxa i en kudde och när Pia Green slogs med en Ryss och Jussi sköt ett varningsskott, i övrigt ignoreras effektivt förra avsnittets slut och i "detta har hänt" bjuds vi på återblickar från 4 avsnitt tillbaka ungefär, där man indirekt hittar på ersättande slut från förra episoden, väldigt störande

Den bästa örfilen som delats ut i Förederiets historia var den
när Margareta bonka på min Idol Lars Lind utan att få sparken för det, blodvite uppstod i nästrakten som
skapat Linds nasala stämma genom mitt liv...det är alltså hemligheten, att träffa näsbryggan när man slunga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Rederiet är humor de första säsongerna, det är inte menat att tittarna ska se det så allvarligt. Men serien blir mörk, dyster och rentav psykopatisk andra halvan. Flera psykopater samlas: Carl, Emelie, Dr Berggren, Peter/Joe, Tomas, Totte och Kaptens tvilling.
Jag tycker du var generös i vad du benämner andra halvan, Yngve, Viggo & Tomas ingår i första halvan hävdar jag, sedan blir det som kompensation löjligare å löjligare med Uno, Joker & Micki för å kompensera, så resultatet blir oförändrat

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Reuter var lysande. Passade utmärkt i sin roll. Lysande skådespelarska
Jäsp, hur många % av den här tråden har bestått av att konsensusmänniskor hälsat på och droppat en förutsägbar självklarhet..akta sä, annars måst ja gripa in med en parad spiral-uppfyllnings-kompensation på ett också odrägligt sätt Reuter bar inte den här serien på något vis, precis lika intressant som vissa andra

Helena är förövrigt snyggaste stintan genom hela serien, och det finns inte
ett spår efter skådisen Ann Nilsson idag, bra skådis tyckte jag hon va också när hon stod o luktade in Anders revir igenom armhålan när han stod å blåste ballonger
Ja har en familjesäker bild över detta ögonblick rentav
http://www.imagebam.com/image/e05da71030987484
Nu har jag sökt i tråden och inte en käft har nämnt lars Lind i tråden, vi ska tjata
Urno och Reuter istället

Citat:
Inte vet ja vad so sku va gammaldags, upp till bevis

Citat:
Dom små trudelutterna mellan scenbyterna går en på nerverna om man kollar för tätt, men det är samtidigt bra att det är samma låtar serien igenom, för då glöm vi att favo-karaktärer är borta med vinden

Det finns nog ingen låt som jag flämt-skrattat så åt som piano-klink låten som säkerligen finns återgivet på youtube nånstans, men det ska skildra ömma situationer och sorg...

Citat:

det förstår jag int vad du far efter?, alla karaktärer är navia snarare
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-13 kl. 20:37.
Citera
2018-11-13, 21:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ja tro rent att vi klarat ut detta för ett tag sedan i trådn om du hade vare uppmärksam......*försöker pressa ner mitt civil-stånd*

Citat:
Int ba dä, samma grammofon-skiver gick varma i upphakat läge, i Reidar och Beatrix skithus spelades klassisk vernissage musik i bakgrunden 24/7 t.o.m när dom låg med varandra...och sov om kvällarna i samma rum

Men dä intressantaste i kråksången va att innan George gick in i elden såg han till att skicka vidare sin älsklings-platta som spelades i kaptens-hytten med ilpost hem till fam Remmers bostad lagom te nästa säsong och deras genombrott, låten lät ungefärus såhär
"drip, drop, drip, drop" men det va int ren stomp-inspelning ifrån någon betald erotiska som snyftade, utan det va ett klassiska stycke...musiken alltså
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-13 kl. 21:11.
Citera
2018-11-13, 22:31
Medlem
Citat:

På vilket vis uppfattade du Beatrice som naiv? Jag fann henne snarare som falsk och konspiratorisk.

Elins karaktär skulle ju verka osäker och bortkommen då hon levt i en sekt och det här var henne första smakprov på livet utanför sekten?

Vad du tycker om Elin struntar jag egentligen helt blankt i. Jag undrar mest hur du fick till att Beatrice skulle ha varit naiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in