Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-12, 16:51
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadcrossbone
Jag och en kompis har faktiskt börjat se igenom hela serien, vi är på slutet av säsong 2 just nu.

Underbar serie!

Var kan man se serien?

Jag gillade Nikolaj, hade till och med mailkontakt med han som spela honom, när det begav sig

Sedan var ju Vera Bengtsson skapligt annorlunda
Citera
2008-07-12, 18:27
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Var kan man se serien?

Jag gillade Nikolaj, hade till och med mailkontakt med han som spela honom, när det begav sig

Finns faktiskt en jubileums-DVD http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1

Köpte den för något år sedan men har inte kollat igenom hela ännu.

Men på den finns i alla fall första avsnittet, alla jubileumsavsnitt (nr 100, 200 osv) samt det sista avsnittet. Ett givet köp för ett Rederiet-fan. 129 bagare är inte så blodigt.
Citera
2008-07-12, 19:21
Medlem
Lady Tesss avatar
Avsnitt 1-198 finns på thepiratebay och resten lär komma senare.
Citera
2008-07-12, 19:37
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess

Tack för tipset, jag är i sjunde himmeln just nu
Citera
2008-07-12, 19:49
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe

Både karaktären och namnet snodde dom från kvinnofängelsets Vera Bennett
Citera
2008-07-12, 20:48
Medlem
_Jago_s avatar
Då kan man passa på att fråga, vilka avsnitt/vilken säsong Tony Sjögren satt i rullstol? Var väl efter skottlossning eller liknande. Läste på wiki "Tony överlevde skottdramat på bildäck och återvänder som intendent efter några veckor på sjukhus."

Säsong tre låter ganska tidigt. För mig att det var i slutet av serien. Någon som vet på ett ungefär? Tack
Citera
2008-07-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Homo-Nikolaj och hans restaurang Kalinka.

Någon som kommer ihåg Bella som hade en skönhetssalong och omkom i en bilolycka tillsammans med sin man från Luxenburg(?)?
Just det, Kalinka. Klart att det var ett sånt där klichéaktigt namn.
Citera
2008-07-12, 21:28
Medlem
Ray Jones IV var med en eller ett par säsonger och spelade säkerhetsvakt, minns hans rolltolkning som högst beundransvärd och helt i nivå med den klass han höll i Sökarna.
Citera
2008-07-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaneMental
Ray Jones IV var med en eller ett par säsonger och spelade säkerhetsvakt, minns hans rolltolkning som högst beundransvärd och helt i nivå med den klass han höll i Sökarna.
Hade inte han någon slags connection till Gustav i maskinrummet eller minns jag helt galet?
Citera
2008-07-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hade inte han någon slags connection till Gustav i maskinrummet eller minns jag helt galet?

Det kommer jag inte ihåg, minns däremot att han i det första avsnitt han medverkade i brottade ned en full raggare i baren och fick applåder för det.
Citera
2008-07-12, 23:20
Medlem
JussyJussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess

Åhh Detta måste laddas ner, speciellt eftersom jag inte var gammal nog att se på det då det började att sändas. Jag tycker att Rederiet är en av de bättre svenska serierna. Det jag minns mest av serien är den kvinnliga kapten som hade en psykopatisk enäggstvilling ( Vad hetta kaptenen?). Och vad hette den personen som skötte övervakningen på skeppet? Var det Vera?
Måste se det igen!!
Citera
2008-07-13, 01:05
Medlem
ensiferums avatar
Har vaga minnen av denna serien, även om ja följde den. Riktigt kul, kommer speciellt ihåg ett avsnitt när båten var full av nudister

Någon jag alltid vart skrämd av var den där bruden som fick massa syra i ansiktet och fuckade upp allting, hon var skitläskig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in