Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-26, 22:16
Medlem
_Jago_s avatar
Några låtar som spelats i serien, som jag inte får ur huvudet. Har googlat som en galning, men utan lycka. Någon som vet? Eller är det bara typ "rekvisita-musik", som inte finns på riktigt?

1: "Klassisk musik" som Georg Lager brukade spela, den gick varm även hos Katarina Remmer. Exempel: ca 24 minuter in. https://www.svtplay.se/video/1505837...pan?start=auto

2: Disco-låt! Spelades bland annat vid maskeraden, se https://www.svtplay.se/video/1505691...ler?start=auto 30:30 in i avsnittet.

3: Carl sitter i baren och deppar över Alexandra, och en låt spelas i bakgrunden. https://www.svtplay.se/video/1505945...dar?start=auto
38:00 in.
Citera
2020-10-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Har jag drömt eller har detta skett i rederiet ?, Gaby stenberg/Beatrice Dahléns karaktär låg inlagd på sjukhus där hon tar ihjäl någon (kanske sin tvillingsyster) med en spegel ?, Isånafall vilket avsnitt/säsong ?,
Det är
som slår ned en sjuksköterska med en spegel.

Det är dock sant att Beatrice hade en tvillingsyster, som hette Elinor, men de träffades aldrig i själva serien förutom i nån enstaka återblick av Reidars uppväxt.
Elinor var för övrigt lite grand av en föregångare till Beatrice, eftersom hon var Reidars fru under de 7 första avsnitten och var mor till Rolf, Renate och Rebecca samt farmor till Lina och Junior.
Senast redigerad av Peter_18 2020-10-31 kl. 15:59.
Citera
2020-10-31, 20:55
Medlem
fearreapers avatar
Jo jag fick veta det. & jag såg det avsnittet efteråt. Tack ändå glad halloween 🌹
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Det är
som slår ned en sjuksköterska med en spegel.

Det är dock sant att Beatrice hade en tvillingsyster, som hette Elinor, men de träffades aldrig i själva serien förutom i nån enstaka återblick av Reidars uppväxt.
Elinor var för övrigt lite grand av en föregångare till Beatrice, eftersom hon var Reidars fru under de 7 första avsnitten och var mor till Rolf, Renate och Rebecca samt farmor till Lina och Junior.
Citera
2020-11-01, 13:46
Medlem
fearreapers avatar
Vem anfaller Carl ? med yxa ?, är det Jeanette ?, Jag minns inte. Isånafall vilket avsnitt/säsong är det ?
Citera
2020-11-02, 02:25
Medlem
Citera
2020-11-02, 09:20
Medlem
fearreapers avatar
Thanks, I just saw that & she's not healthy at all, like Emelie 1.0 scary,

Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Citera
2020-11-04, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det nån som vet var scenerna från Dahléns samt Remmer Line spelades in?

Jag tycker att det redan i det allra första avsnittet ser ut som om Dahléns spelas in i en av byggnaderna på Strandvägen, och till och med det där objektet som en av demonstanterna kastar på ett av fönstren syns tydligt både på insidan och utsidan, så det verkar ju troligt att det verkligen spelades in på den platsen också...?
Sen så ser det ut som om Remmer Line spelas in inne i den Bünsowska Villan (som också användes som "kuliss") när de står ute på balkongen utanför kontoret.

Remmer line stämmer bra, har själv varit utanför villan.

Dhalens har jag för mig är i närheten av där Slussen båtarna går
Citera
2020-11-06, 01:55
Medlem
Action som får det mesta att blekna. Bästa jag sett i den vägen

https://www.youtube.com/watch?v=Do_5UsN-qho
Citera
2020-11-19, 13:54
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Jag har insett att dom flesta man gillade i serien är riktiga as. När man gör försök att se om serien.
Minns både Joker och Uno som festliga snubbar. Idag vill man lura in dom i en mörk gränd och avlossar några skott. Sen vet jag inte vad Tony ens tillför? Hans dryga sätt och pudelfrissa. Hade inte varit intressant ens ett avsnitt.
Citera
2020-11-19, 15:22
Medlem
fearreapers avatar
Likaså Bengtsson, Avskydde henne då & avskyr henne värre idag. Även skådespelaren som spelar henne. Usch vad hon är vidrig. Hade någon betett sig som hon gjorde så hade hon blivit kickad sen läääänge & inte fått anställning någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Jag har insett att dom flesta man gillade i serien är riktiga as. När man gör försök att se om serien.
Minns både Joker och Uno som festliga snubbar. Idag vill man lura in dom i en mörk gränd och avlossar några skott. Sen vet jag inte vad Tony ens tillför? Hans dryga sätt och pudelfrissa. Hade inte varit intressant ens ett avsnitt.
Citera
2020-11-20, 12:25
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Likaså Bengtsson, Avskydde henne då & avskyr henne värre idag. Även skådespelaren som spelar henne. Usch vad hon är vidrig. Hade någon betett sig som hon gjorde så hade hon blivit kickad sen läääänge & inte fått anställning någonstans.
Ja, hon är ju ett äckel.
Man hatar henne lika mycket idag. Vill höra hennes göteborgska röst skrika på hjälp. När hennes hytt brinner. Eller att hon blir gruppvåldtagen analt av Joker Uno och Tony.
Citera
2020-11-20, 12:30
Medlem
fearreapers avatar
Hon är fullständigt vedervärdig, Önskade hon brann inne istället för Georg,

Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Ja, hon är ju ett äckel.
Man hatar henne lika mycket idag. Vill höra hennes göteborgska röst skrika på hjälp. När hennes hytt brinner. Eller att hon blir gruppvåldtagen analt av Joker Uno och Tony.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in