Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-03, 05:29
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Rebeccas första barn var väl Henrik Bjurheds?

Nej, det kom ju fram att han inte kunde vara fadern.
Citera
2021-01-04, 10:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Dels hade man inte så många kanaler då som idag, iaf inte dom flesta. Och sedan var det liksom ingen kanal som konkurrerade med Rederiet eller Tre Kronor heller. Det var på så sätt deras tider.

Vidare så var iaf dom första åren av serien även en tid när det i många/de flesta familjer bara fanns en tv och då blev det lätt Rederiet även för ungdomarna.
Jag kan på många sätt sakna denna "lägerelds"-tid för tv.
Nog hade många tillgång till mycket kanaler även på 90-talet. Mest folk i villa utan parabol som hade det magert.

Dock var det ju såklart så att linjär-TV var det som gällde.. Internet var i sin barndom.
Citera
2021-01-05, 07:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nog hade många tillgång till mycket kanaler även på 90-talet. Mest folk i villa utan parabol som hade det magert.

Dock var det ju såklart så att linjär-TV var det som gällde.. Internet var i sin barndom.

Jo det fanns folk som hade fler kanaler men dessa var inte direkt i majoritet och det fanns trots allt färre kanaler då än nu ändå, även bortsett från internet.

Jag kan som sagt sakna "läger-elds"-tv. Programmen "alla" tittade på och samlades kring.
Citera
2021-02-03, 15:14
Medlem
Houslers avatar
Jag har börjat se om Rederiet. När det begav sig kollade jag kanske runt 1997-1999 där någonstans. Nu har jag börjat från allra första början och är färdig med säsong 1. Det är en sak jag undrar över. Precis innan Reidars fru Elinor ska hoppa i havet från Freja har en märklig konversation ute på däck med Björn, intendenten (tror jag) och som jag inte förstår. Kände de varandra på något sätt? Någon som vet?

För övrigt visste jag inte att Uno var en skumrasktyp i början och jag har betydligt större sympati för Tony än jag hade på 90-talet.
Citera
2021-02-03, 15:29
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Jag har börjat se om Rederiet. När det begav sig kollade jag kanske runt 1997-1999 där någonstans. Nu har jag börjat från allra första början och är färdig med säsong 1. Det är en sak jag undrar över. Precis innan Reidars fru Elinor ska hoppa i havet från Freja har en märklig konversation ute på däck med Björn, intendenten (tror jag) och som jag inte förstår. Kände de varandra på något sätt? Någon som vet?

För övrigt visste jag inte att Uno var en skumrasktyp i början och jag har betydligt större sympati för Tony än jag hade på 90-talet.

Reidar och Kalle (Björns pappa) drev rederiet tillsammans tidigare och Ellinor kände därigenom Björn.
Citera
2021-02-03, 15:34
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler

Björns far var Reidars bäste vän och högra hand ca 25 år tidigare. Han omnämns nog redan i säsong 2.
Citera
2021-02-03, 15:41
Medlem
Houslers avatar
Aha! Det missade jag totalt i så fall! Tack för klargörandet! Har gått och grubblat på detta haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Björns far var Reidars bäste vän och högra hand ca 25 år tidigare. Han omnämns nog redan i säsong 2.
Citera
2021-02-03, 15:41
Medlem
Houslers avatar
Tack för klargörandet! Då hänger jag med!

Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Reidar och Kalle (Björns pappa) drev rederiet tillsammans tidigare och Ellinor kände därigenom Björn.
Citera
2021-03-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Nähä? Är det sant...undrar vart den ligger? När Gustav hjälpt (eller åtminstone tror att han har) Barbro med övergången till andra sidan, så ringer han ju polisen och uppger en adress. Dock en fiktiv sådan.

Hur vet du detta? Finns många små röda stugor i Sverige tänker jag...

Det är samma bakgrund runt om, garanterat samma stuga. Ekstaviksvägen 10 säger Gustav i Rederiet att adressen är.. Men den stämmer inte i verkligheten.
Citera
2021-03-10, 16:52
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffnight
Det är samma bakgrund runt om, garanterat samma stuga. Ekstaviksvägen 10 säger Gustav i Rederiet att adressen är.. Men den stämmer inte i verkligheten.

Stämmer säkert....nej precis, det är ju en fiktiv adress! Jaja, vem vet?
Citera
2021-03-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cross dresser

Jag forstår mig inte helt på Viggo , beter sig som ett svin mot dom flesta brudarna fast inte mot Elin
Det var ett tag sedan jag var och kollade på avsnitten när Viggo var med. Men om jag gissar:

Det är också en fin klassisk musik som spelas när scenerna Beatrice och Reidar pratar med varandra i sin lägenhet. Även detsamma klassisk musik spelas i scenerna hos Eva Remmers kontor. Vad heter den klassiska musiken?

Det borde finnas musiklista om vilka låtar som spelas.

Tack på förhand!
Senast redigerad av Komvux.Student 2021-03-15 kl. 20:38.
Citera
2021-03-24, 18:55
Medlem
KåKå and Jokers girl might not be the only ones Viggo raped however

You might as well say that Jussi and Totte arent that bad either
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in