Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Fick vi se när han borda planet? så att han verkligen kom iväg..

Tittade bara snabbt igenom avsnittet igår, men vad jag vet så sågs han inte borda planet. Minns inte heller om han nämns senare i serien hur det gick med hans studier.
Citera
2021-04-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Tittade bara snabbt igenom avsnittet igår, men vad jag vet så sågs han inte borda planet. Minns inte heller om han nämns senare i serien hur det gick med hans studier.

Jag har ett hörselminne av att han nämns i epilogen i sista avsnittet, som läses av Hans Villius. Lätt att ta fram och kolla de sista minuterna för den som vill.
Citera
2021-04-17, 20:01
Medlem
Crapmagics avatar
Hur tänkte man när man konstruerade säsong 4'as intro?
Citera
2021-05-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hur tänkte man när man konstruerade säsong 4'as intro?
Det var väl mest tänkt som ett experiment, bara för att "variera" upplägget en aning.

Men det var tydligen inte särskilt uppskattat, eftersom det byttes ut redan i nästa säsong.
Citera
2021-05-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag har ett hörselminne av att han nämns i epilogen i sista avsnittet, som läses av Hans Villius. Lätt att ta fram och kolla de sista minuterna för den som vill.

Japp, Nina och Nikolaj startar rederi tillsammans och är Linas och Juniors konkurrenter på västkusten i en epilog tio år senare.
Citera
2021-06-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Den stora frågan är, vilka kvinnor som har varit med i Rederiet är snyggast enligt er? Är det Rebecca, Renate eller kanske Bengtsson? Samma fråga gäller karlar. Är det Gustav, Raspen eller någon annan?
Får nog säga Elin,hon hade nåt oskuldsfullt i blicken, Och Madeleine (Josephine Bornebusch) var snygg redan på den tiden! Bland killarna är jag inte rätt man att dömma, men tror många tjejer gillade Raspen, Emilio (Karl Dyall) och även Tony hade nog lätt att skaffa brudar på den tiden
Citera
2021-06-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Rebeccas första barn var väl Henrik Bjurheds?
Nej det var ju Ola Simonsson (Persbrandt) som var pappan trots allt.
Citera
2021-06-09, 17:18
Medlem
Har kommit till säsong 3 nu på mitt rederietmaraton och såg precis avsnittet med Little Jonny 😂😂😂 så sjukt dålig! Skulle föreställa en gammal rockstjärna med en röst och timing som ett äkta fyllo 😂😂 Men visst är det underhållande, så fruktansvärt dåligt att det nästan blir bra! Fanns några riktigt bra skådespelare i rederiet men också en hel del riktigt kassa i säsong 1-3 Lina och Reidar junior Dahlén och Gustavs hjälpreda Tomas tillhörde dom riktigt dåliga! Finns inte tillräckligt stora skämskuddar att skydda sig med när dom är med!
Citera
2021-07-03, 19:22
Medlem
volvo 240s avatar
Hej kom var ligger Santa efter två månader sjukhusvistelse och håller på och ser igenom hela serien nu av någon anledning började jag säsong tio omkring 1990 sex tror jag när Remmer först kommer in i serien och när jag var liten tittade jag väl från någon gång 1994 eller 1995 möjligtvis kom ihåg ande Elin och ljusets barn och var det var har de sjöng till henne via tagit studenten via tagit studenten men det har inte du typ men är nu inne på första säsongen efter millennieskiftet Tråkigt nog minns jag ju inte hur många av karaktärerna såg ut de som bara vara med dig ibland kanske tio avsnitt eller så men kul med ljudboks video sen Magnus Roosmann som spelar psykotisk kvinnohatande Styrman och det var fan om man fick se en aha när man hörde hans röst det är väl kule tråkigt nog minns jag ju inte hur många av karaktärerna såg ut de som bara vara med dig ibland kanske tio avsnitt eller så men kul med ljudboks video sen Magnus Roosmann som spelar psykotisk kvinnohatande Styrman och det var fan om man fick se en aha när man hörde hans röst det är väl kul om man kunde sett honom när han var såpass mycket Ingre
Citera
2021-07-03, 19:29
Medlem
volvo 240s avatar
En grej som är lite kul är att lyssna på vilken enormt hemsk dålig SVT stock och Musik de har varje gång det är någon form av fest i serien det är riktigt hysteriskt roligt :-) och Emily yes så galen den människan var men att Carl och så vidare inte blev informerad om att hon låg på sjukhus och Överlevde explosionen på sin tjallar vind är ju väldigt väldigt totalt långsökt men det är en SVT en soppa så man kan inte begära för mycket
Citera
2021-07-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Har kommit till säsong 3 nu på mitt rederietmaraton och såg precis avsnittet med Little Jonny 😂😂😂 så sjukt dålig! Skulle föreställa en gammal rockstjärna med en röst och timing som ett äkta fyllo 😂😂
Han var ju alkoholist i det avsnittet?
Och han lyckades trots det sjunga betydligt bättre än alla de där falsksångarna som hade uppträtt i de där karaokeframträdandena.
Citera
2021-07-22, 22:51
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Exakt. Han sade så när han såg att det var Carl som hade styrt skeppet.

Vadå. Var det Carl Dahlen som körde båten?
Lekte han styrman😅? Det där kommer jag inte ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in