2008-08-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Björn Lindman utan tvivel. Jag älskade hans första säsong men hans återkomst var också en riktig klassiker. Hur han bara gick in i rummet.
Jag gillade Björn mycket mer dom två första säsongerna när han jobbade på Freja. Fast jag har glömt det mesta från dom sista. Jag minns att han försökte blåsa Katarina Remmer eller nåt.
Citera
2008-08-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Simonsson
Min absoluta favoritscen är den mellan Henrik Bjurhed och Ola Simonsson i säsong 2 avsnitt 12. Tror det är rätt tidigt in på avsnittet...typ 3 min eller så.

Bjurhed är så otroligt skönt spydig och överspänd mot stackars arga Ola som till slut måste ta till knytnävarna för att få utlopp för sina heta känslor...lätet som Bjurhed utbrister då han blir slagen i magen är bland det roligaste jag hört...åsså får man en skön bonus i slutet då Bjurhed slänger iväg ett litet omanligt "Fint...tack" till sin sekreterare.

Ni måste bara försöka hitta åt denna heta scen....ren poesi för oss gillar då det hettar till
Jag minns den scenen, Bjurdheds "Fint...tack" i slutet är skönast
Citera
2008-08-07, 17:34
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag gillade Björn mycket mer dom två första säsongerna när han jobbade på Freja. Fast jag har glömt det mesta från dom sista. Jag minns att han försökte blåsa Katarina Remmer eller nåt.
Och han såg inte lika elak ut utan mustachen.

Han var bara med i tio avsnitt eller nåt sånt. Jag hittade lite info om det.

Nästan 300 avsnitt senare (avsnitt 307) dyker plötsligt Björn upp igen. Han är nu företagsledare, och erbjuder ett samarbeta med Katarina Remmer. Deras gemensamma uppdrag: Att krossa Dahléns.
Björn hämnas på Uno och Tony. (Uno, som satte fast Björn i knarkhärvan, och Tony som slog till Björn under polisens gripande).
Katarina och Björn arbetar bra ihop, tills Björn plötsligt lämnar Sverige. Katarina inser att hon har blivit lurad, och har nu en saftig skuld, som leder till att "Bank Lousane" tar över RemmerLine, med Eva Remmer i spettsen. Det var alltså Eva Remmer och Björn Lindman som samarbetade från början.
Citera
2008-08-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Och han såg inte lika elak ut utan mustachen.

Han var bara med i tio avsnitt eller nåt sånt. Jag hittade lite info om det.

Nästan 300 avsnitt senare (avsnitt 307) dyker plötsligt Björn upp igen. Han är nu företagsledare, och erbjuder ett samarbeta med Katarina Remmer. Deras gemensamma uppdrag: Att krossa Dahléns.
Björn hämnas på Uno och Tony. (Uno, som satte fast Björn i knarkhärvan, och Tony som slog till Björn under polisens gripande).
Katarina och Björn arbetar bra ihop, tills Björn plötsligt lämnar Sverige. Katarina inser att hon har blivit lurad, och har nu en saftig skuld, som leder till att "Bank Lousane" tar över RemmerLine, med Eva Remmer i spettsen. Det var alltså Eva Remmer och Björn Lindman som samarbetade från början.
Så var det ja. Menar du 10 avsnitt i slutet på serien? För han var med i fler i början.
Citera
2008-08-07, 21:59
Medlem
Gironas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Lite goes low i den här tråden nu, vi ska snacka om Rederiet nu inte om vilken torrent som funkar bäst...

Fast fortsätt gärna säga till när nästa torrent kommer ut!
Citera
2008-08-08, 00:07
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Så var det ja. Menar du 10 avsnitt i slutet på serien? För han var med i fler i början.
Ja. 307-317. Ja han var väl med i 20 st eller nåt. Han var ju med lite i början av säsong 2 med ju..
Citera
2008-08-10, 19:17
Medlem
NormaJeans avatar
Skönaste i Rederiet måste väl ändå vara Bengtsson! (ja, vet att jag glömde henne i inlägget och nu går det ju inte att ända..höhö)
Hon ska ALLTID vara på nån, allra mest kärlekspar;D (favoritoffer?) Malte of course! "-Äckliga små kryp....-nejnej, han vill bara bli din vän,," Så jävla roligt och framförallt irriterande när hon gick på Georg och Margareta, dels för att jag inte gillar varken Margareta eller Georg...fyyfan = hor och SNUSK!;D och dels för att hon var otrogen mot hennes "man" (vad hette han???) vilket var helt fel och sedan *poff* *han dog* klandra sig själv efter det? Jävla tjatkärring, tyckte inte ett dugg synd om henne...Nr1 hatlista.

Begntsson har med ALL rätt att mobba hela fartyget och hon är grym på det också;-) Skönaste repliken dessutom "hor och snusk!"
Citera
2008-08-10, 21:23
Medlem
"- Fina rubriker, det gjorde du bra"

http://uk.youtube.com/watch?v=4zMd6pfreVY
Citera
2008-08-12, 23:29
Medlem
Kolatonys avatar
Överstyrman Jussi Tola är ju lätt skönaste karaktären ombord.
Citera
2008-08-13, 22:23
Medlem
_Jago_s avatar
Då har avsnitt 211-216 kommit upp på tpb
Citera
2008-08-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Då har avsnitt 211-216 kommit upp på tpb
Kan du se dom på datorn? Jag kan inte det så jag måste vänta tills den andra laddar upp dom.
Citera
2008-08-13, 22:36
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Kan du se dom på datorn? Jag kan inte det så jag måste vänta tills den andra laddar upp dom.

ja, spela upp dom i vlc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in