2025-01-24, 23:29

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akindfriend
Angående att Erik Mattsson i likhet med Thomas (som fick ett sår på handen efter att Lina bet honom då han överföll henne) hade ett sår på sin hand, så är frågan varför han hade det?
Det var erik som överföll henne, inte thomas.
2025-01-25, 00:15

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Kan inte stämma. Kollar på säsongen just nu och börjat på s16. Viktors far var aldrig på Freja, skorpionen hade rymt ifrån sin säkra box på Freja och Uno joker Micki och Malte leta efter den men hittade aldrig den. Så du menar då att Viktors far åkte till Freja och plötsligt hittade skorpionen och tänkte direkt, ja men den skickar till ja Viktor?

Du är helt fel ute.

Jo det stämmer, har sett säsongerna säkert 10-15 gånger. Men serien har endel luckor i sig så hur Robert fick tag i Skorpionen framkommer inte men han uttrycker ånger i det senare och tar sedan livet av sig. Hans avsikt var att skrämma Viktor.
2025-01-25, 00:19

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Det var erik som överföll henne, inte thomas.

Erik överföll inte Lina, han älskade henne.
2025-01-25, 00:33

Medlem
Har sett serien ett flertalet gånger och upptäckt flera avvikande saker.
Flera av karaktärerna upprepar sig i serien med andra roller, tex Alexandra är Polis i början av serien, dyker upp sedan som Katarinas dotter. Anja som kommer sent in i serien kan man se i köket som servitris.
Tänker när Carl blev utsatt av Emelie, inlåst och kidnappad. Alla övertygar honom om att hon är död, men man får se i serien att hon ligger på sjukhus sedan rymmer hon efter ett långt tag. Hur kan en utredning inte startas? Det är rätt ologiskt.
Tröttsamma karaktärer är Uno, Anja, Diana, FN.
Kollar på serien igen så kommer återkomma med fler avvikelser.
2025-01-25, 01:05

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Flera av karaktärerna upprepar sig i serien med andra roller, tex Alexandra är Polis i början av serien, dyker upp sedan som Katarinas dotter. Anja som kommer sent in i serien kan man se i köket som servitris.
Tänker när Carl blev utsatt av Emelie, inlåst och kidnappad. Alla övertygar honom om att hon är död, men man får se i serien att hon ligger på sjukhus sedan rymmer hon efter ett långt tag. Hur kan en utredning inte startas? Det är rätt ologiskt.

Skådespelare är skådespelare. Det är inte helt ovanligt att samma skådespelare spelar olika karaktärer i en serie.
2025-01-25, 22:48

Medlem
Citat:
Erik överföll inte Lina, han älskade henne.

Nej, givetvis så var det inte Erik som överföll Lina, det jag funderar på är hur han fick såret. Det fick man ju inte svar på. Det var ju inte viktigt att få veta det, jag är bara nyfiken på anledningen. Men det kommer vi ju aldrig att få svar på, vi kan ju bara spekulera.
Igår, 07:13

Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Att samma skådespelare återkommer är väl ok så länge det inte handlar två ordinarie roller och att den ordinarie inte är den första. Det har det inte varit utan den ena och den första har varit en gästroll eller biroll/statist och långt mellanrum mellan gångerna att det inte stör eller något man tänker på speciellt då man hunnit glömma. Dock är det något som bör undvikas tycker jag.
Senast redigerad av Steff83 Igår kl. 07:17.
Igår, 10:49

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Att samma skådespelare återkommer är väl ok så länge det inte handlar två ordinarie roller och att den ordinarie inte är den första. Det har det inte varit utan den ena och den första har varit en gästroll eller biroll/statist och långt mellanrum mellan gångerna att det inte stör eller något man tänker på speciellt då man hunnit glömma. Dock är det något som bör undvikas tycker jag.

Det är mest underhållande tycker jag som sett serien flera gånger, att dom återkommer. Varje gång jag ser om ser jag något nytt jag reagerar på, har tänkt att jag ska börja skriva ner det men kommer mig aldrig för.
Igår, 10:50

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akindfriend
Nej, givetvis så var det inte Erik som överföll Lina, det jag funderar på är hur han fick såret. Det fick man ju inte svar på. Det var ju inte viktigt att få veta det, jag är bara nyfiken på anledningen. Men det kommer vi ju aldrig att få svar på, vi kan ju bara spekulera.

Ja, det fick vi aldrig veta. Tycker att det borde ha framgått.
Igår, 19:53

Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jo det stämmer, har sett säsongerna säkert 10-15 gånger. Men serien har endel luckor i sig så hur Robert fick tag i Skorpionen framkommer inte men han uttrycker ånger i det senare och tar sedan livet av sig. Hans avsikt var att skrämma Viktor.

Det var sant fan ber om ursäkt för min misstro. Såg det i dagens avsnitt.

På tal om nått annat men Fyfan vad Margareta Lager är förbannat jävla snygg.
Idag, 12:27

Medlem
Hans Klinga, som spelade Nikolas pappa, har avlidit:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-klinga-ar-dod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in