Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-26, 03:52
Medlem
Kukdukens avatar
Uno är mycket roligare när han är kriminell och fifflar allmänt. Senare utvecklas han till en parhäst med Joker och tar rollen som ena halvan i en komikerduo. Det förstörde Uno.

Samtal mellan honom och Jussi angående Jussis aldrig sinnade kriminella upptåg på Freja:

J: Det är helt riskfritt.
U: Det säger du hela tiden!

J: Ta det lugnt, Uno. Ingen vet.
U: Det säger du hela tiden!

Historien med Dr Bergwall och hans voodoo-dockor - ett övernaturligt inslag. Och de är alltid svåra att införa/införliva i en tv-serie där det finns en botten av realism. Det balanserade dock bra i Rederiet, i och med att man nu valde att ha med en sådan episod, men kanske hade det varit bäst att skippa med facit i hand.

Jag gillar verkligen inte Joker. Menlös figur, som förgående postare uttryckte det.
Citera
2018-09-26, 04:08
Medlem
Kukdukens avatar
Den mycket korta händelsen med en mamma som lämnar sitt lilla barn vid hytten för att hon glömt något, och som Irina senare hittar och tar hand om - - där får man känslan som tittare att något inte stämmer med mamman och barnet. Dels för att kameran zoomar in mamman när hon anmält i receptionen att barnet är försvunnet, hon ser nervös ut, som om försvinnandet kan leda till att hennes hemlighet avslöjas, och dels för att hon verkar vara för gammal för att kunna vara mamma till ett så litet barn. Men historien tar aldrig den vändningen som jag satt och väntade på. I de flesta andra korta historier med skumma passagerare bekräftas just det under avsnittets gång.
Citera
2018-09-26, 04:29
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad är det för stolpskott som skrev, 3 gånger ska Louise söka fly från Totte som tidsfördriv utan att detta ger oss tittare någonting speciellt...det är bara plågsamt för oss
Citera
2018-09-27, 04:39
Medlem
Kukdukens avatar
Hur tänkte egentligen manusförfattarna när de parade ihop Siv och Carl? Fruktansvärt omaka och opassande par. Utseendemässigt också helt fel för varandra. Det blir ännu konstigare när man vet om Carls kommande donnor.

Han och Siv känns bara pinsamma i sina gemensamma scener.
Citera
2018-09-29, 04:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Hur tänkte egentligen manusförfattarna när de parade ihop Siv och Carl? Fruktansvärt omaka och opassande par. Utseendemässigt också helt fel för varandra. Det blir ännu konstigare när man vet om Carls kommande donnor.

Han och Siv känns bara pinsamma i sina gemensamma scener.
Dom tänkte hur ska vi kunna hålla liv i Sivs karaktär lite till innan hon kliver av båten

Nu till min fråga.
Vilket avsnitt slutar Micki prata fjolligt? och övergå till sin normala betoning
(hur normal nu den kan anses va)
Citera
2018-09-30, 20:08
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Alexandra Remmer dyker också upp tidigare som polis.

Kom på två till! Bogan Unos kåkpolare kommer ju tillbaka som Peter Henson (Joe Gardner) och Unos pappa Harry är med tidigt i serien när han låtsas äga rederiet...
Citera
2018-10-05, 11:38
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Kom på två till! Bogan Unos kåkpolare kommer ju tillbaka som Peter Henson (Joe Gardner) och Unos pappa Harry är med tidigt i serien när han låtsas äga rederiet...

Var tog han vägen som sålde löskukar i skönhetssalongen som påstod sig vara en Dahlenare, hur försvann han?

När krulltotten remmar in och ska prata med skojaren (viktor?) för han blivit blåst på sina 11 millar så står Reidar i bakgrunden och ser helt bortkommen ut som vanligt. De som skrev de avsnittet, har de glömt han är Reidars biologiska son?
Citera
2018-10-05, 13:14
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Var tog han vägen som sålde löskukar i skönhetssalongen som påstod sig vara en Dahlenare, hur försvann han?

När krulltotten remmar in och ska prata med skojaren (viktor?) för han blivit blåst på sina 11 millar så står Reidar i bakgrunden och ser helt bortkommen ut som vanligt. De som skrev de avsnittet, har de glömt han är Reidars biologiska son?

Didrik "Dildo" Dahlen ja, han blev utkastad när Uno fick veta av Reidar att hans kusin minsann inte hette Dildo och inte sålde "sexhjälpmedel" Han påstod sig inte vara Dahlénare, utan det var Uno som började limma intensivt när han fick vet hans efternamn, och han sade väl aldrig riktigt emot, eller fattade inte och trodde bara att han hamnat på en osedvanligt vänlig arbetplats....

Det andra minns jag inte...
Citera
2018-10-05, 15:04
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Citat:
Didrik "Dildo" Dahlen ja, han blev utkastad när Uno fick veta av Reidar att hans kusin minsann inte hette Dildo och inte sålde "sexhjälpmedel" Han påstod sig inte vara Dahlénare, utan det var Uno som började limma intensivt när han fick vet hans efternamn, och han sade väl aldrig riktigt emot, eller fattade inte och trodde bara att han hamnat på en osedvanligt vänlig arbetplats....

https://www.youtube.com/watch?v=sNkwE_xyeUs

Ja, han gjorde bort sig på kontoret inför Reidar, den gode Uno...
Citera
2018-10-05, 19:55
Medlem
Citat:

Om jag minns rätt så sade han till Uno att han var Reidars kusin, vilket Uno inte bara gick på, utan också pratade högt och vitt och brett om och ställde sig alltid på "Dildos" sida fast alla andra ombord ogillade honom.
Citera
2018-10-05, 20:04
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om jag minns rätt så sade han till Uno att han var Reidars kusin, vilket Uno inte bara gick på, utan också pratade högt och vitt och brett om och ställde sig alltid på "Dildos" sida fast alla andra ombord ogillade honom.

Nej som jag skrev ovan så var det Uno som bara antog att han var någon släkting till Reidar, bara för att han också hette Dahlén...
Citera
2018-10-05, 20:20
Medlem
Citat:
Nej som jag skrev ovan så var det Uno som bara antog att han var någon släkting till Reidar, bara för att han också hette Dahlén...

Kollar på det igen, och måste medge att jag nog missuppfattade vad han sade när jag såg det för 20 år sedan. Vid 10:47 säger han att hans kusin är direktör, och jag trodde, liksom Uno, att han syftade på Reidar, men ser nu att hans kusin är direktör på riktigt, men att det inte är Reidar.

https://www.youtube.com/watch?v=x9JQV0VaiQQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in