Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-26, 08:11
  #1849
Medlem
En av få svenska tv-serier som anlitade skådespelare som kunde tala amerikansk engelska, när karaktärerna hade ursprung ifrån U.S.A.

Till skillnad från andra svenska serier som anlitade skådespelare som hade det typiska svenska-dialekten när man talar engelska och försöker framhäva att personen är ifrån U.S.A. Blir bara skrattretande.
Citera
2024-04-02, 12:14
  #1850
Medlem
Bäst karaktär: Carl eller Uno. Carl för att han var så jävla sjuk och gjorde/råkade ut för så mycket. Uno av samma anledningar + hans sätt att prata.

Störst störningsmoment: Anki, Jokers rim, det ständigt återkommande hissljudet eller inbrottslarmet i Galleri Beatrice

Bäst citat: alla gånger Bengtsson(men även andra karaktärer) kallade folk för luder, fnask och bidragstagare, oftast skapligt opåkallat.
Citera
2024-04-02, 12:33
  #1851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Ni som är Rederiet proffs, kan någon hjälpa mig med den här låten? =)


Vilken låt spelas bakgrunden på halloween festen ? ifrån 9:01 - http://www.youtube.com/watch?v=LVDin...eature=related

Jag vet att de samma låt som spelas på maskerad festen också då bengtson utklädd till djävul och joker utklädd till detektiv hahaha..
DO YOU WANNA DANCE
OOH OOOHH OOOH OOOHH
DANCE DANCE DANCE



Behöver absolut få veta.
Citera
2024-04-13, 20:42
  #1852
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Förut tyckte jag att Reidar Dahlén var en rättvis, men hård man. Bara att han blev missförstod som illojal och orättvis av sig.

Jag har märkt under seriens gång att han faktiskt är ju orättvis av sig. Sätter män i första hand och låter sig inte sätta dit en kvinnlig VD, trots att han bekräftade till Yvonne att han visste att hon skulle göra bra ifrån sig. Vid konfrontation så säger han jämnt i stil med: ''Det här är min chans att se hur han kommer klara av sig som VD. Jag vet att du redan kommer göra dig bra som VD.'' ''I tids nog, så skall du bli VD, men inte nu.''

Renate borde ha blivit VD för länge sedan och dessutom så borde Susanne kommit tillbaka som Renate istället för Rebecka Dahlén, som bara var en jobbig person, enligt mig.Kanske frågade man Susanne, men hon var möjligtvis och högst sannolik upptagen med andra filmproduktioner. Hade mer än gärna sett henne komma tillbaka som Renate. Borde varit ytterst rättvist, med tanken på att hon slogs om VD platsen mest av alla.

Tony, tycker jag visar mer och mer tråkigheter under seriens gång. Tråkigt att hans karaktärsutveckling gick åt det andra hållet, än det positiva hållet, till skillnad från andra och som brukar oftast vara vanligt bland filmserier. T.ex så blev Uno allt mer en positivare och underhållande person att se på, kul att han blev god vän med Joker.

Men Tony, blev allt mer självisk, mer och mer fixerad vid pengar och aldrig lärde sig av sina misstag, snarare tvärtom, det var som om hans misstag ledde honom till att begå större misstag vid nästa tillfälle som gavs. Bråkade med fel person, vann aldrig sina strider, utan fick alltid det stökigt.

Gillade inte hur han använde ''pappa kortet'', inför både Reidar och Gustav. Kom bara till Dahlén när han behövde jobb/pengar och samma sak med Gustav.

Undra varför manusförfattare gjorde så. Jag vet att skådespelaren som spelade Tony, inte var hans fel. Men det är märkligt hur hans karaktär blev allt mer en tråkig person, som sagt. Det blev drygt att se på med längden, när han hamnade i stök hela tiden.


Det var så ibland att manusförfattarna gjorde lite fel val när det gällde karaktärer.
Citera
2024-04-13, 20:56
  #1853
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
DO YOU WANNA DANCE
OOH OOOHH OOOH OOOHH
DANCE DANCE DANCE



Behöver absolut få veta.

Den musiken är specialskriven av Anders Neglin till serien och finns med alla säkrethet hos Svt och samlar damm.Och kommer ALDRIG att se dagens ljus ihop med allt annat Anders Neglin skrev till Rederiet.

Men de har använt library music förrut och något ovnaliga tecno låtar och en ambient som jag lyckdes hitta..
Citera
2024-04-19, 22:12
  #1854
Medlem
I backspegeln får jag nog faktiskt goare retro-vibbar av P. E. Falcks - inte så lite - kortare föregångare "Varuhuset" (1987-89) än av R.

Ingen som helst skugga över trådens huvudämne!

Det är nog bara den åldern man befann sig i just då - när det begav sig - för respektive serier, som spelar viss roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback