2008-07-19, 06:59
Medlem
mike6971s avatar
Ngn som har konsertinfo om denna fantastiska man? Hrt ngt om att han lever i Paris men vet inte..

Ngn som har noe goe tips?
Citera
2008-07-19, 07:47
Medlem
Pangbullens avatar
Inte en susning, s borde vl inte ge respons p detta... Men Safe As Milk r ju en schysst platta, ven om Beefheart aldrig varit nn strre favve. Har ven Trout Mask Replica, men har inte lyssnat p den nnu, 'rds' innehllet. Mste nog vara p ett speciellt humr fr att penetrera den.
Citera
2008-07-19, 09:12
Medlem
pentrys avatar
Han mlar vl mest numera och om minnet inte sviker har jag fr mej att han bor i Paris ja. Captain Beefheart r en hjlte och Trout Mask Replica r ett msterverk.
Citera
2008-07-19, 11:34
Medlem
Lthers avatar
Lste faktiskt om han p wiki igr och han mlar nu stod det dr
Citera
2008-07-19, 12:26
Medlem
Gyters avatar
http://www.artnet.com/artist/17294/don-van-vliet.html

Dr r ngra av hans tavlor.
Citera
2008-12-30, 17:05
Medlem
Monkeytronics avatar
Bumpar denna trd fr kaptenen frtjnar ju uppmrksamheten.

Citat:
Ursprungligen postat av mike6971
Ngn som har konsertinfo om denna fantastiska man? Hrt ngt om att han lever i Paris men vet inte..

Ngn som har noe goe tips?

Angende konserter s slutade han helt med musik i brjan av 80-talet. Han blev istllet framgngsrik som mlarkonstnr. Lever extremt tillbakadraget s ingen vet egentligenvad han hller p med. Dock verkar hans hlsa rtt svag, han har setts i rullstol har jag fr mig.

Paris har jag inte hrt att han skall bo i, men det r kanske mjligt. Har annars hrt nnstans i Kalifornien, eller i nn ken i det omrdet (han gillar knar).

Tips angende musik: Allt rekomenderas UTOM skivorna "Unconditionally Guaranteed" och "Bluejeans & Moonbeams" (vilka med rtta av de flesta fans betraktas som skrp). Bst att brja med r nog annars "Safe As Milk" och "Clear Spot". Bgge dessa r rtt "normal" musik och br inte avskrcka, dessutom r det suverna album.

"Shiny Beast (Bat Chain Puller)" r ocks fantastisk om n bitvis en aning mer utflippad. Dock s MSTE man frr eller senare lyssna in sig p de verkliga msterverken, "Trout Mask Replica" och min favorit fr tillfllet "Lick My Decals Off, Baby". Bttre n s blir inte musik.
Citera
2009-01-11, 11:35
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Safe as Milk r ett msterverk. Jag har dock inte vgat mig p mer experimentella verk som Trout Mask Replica nnu. Ett geni i samma klass som Frank Zappa.
Citera
2010-12-17, 23:11
Medlem
Sliths avatar
RIP Captain Beefheart.

http://www.rollingstone.com/music/ne...ge-69-20101217
Citera
2010-12-18, 14:07
Medlem
Lthers avatar
Skte p youtube efter zappa, sg d att han trillat av pinnen.
Citera
2020-12-17, 16:47
Medlem
Rebali179s avatar
Idag r det 10 r sedan Captain Beefheart avled.

Skall dock erknna att jag inte har hrt talas om denna person/ Grupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in