Citat:
Ursprungligen postat av mike6971
Ngn som har konsertinfo om denna fantastiska man? Hrt ngt om att han lever i Paris men vet inte..
Ngn som har noe goe tips?
Angende konserter s slutade han helt med musik i brjan av 80-talet. Han blev istllet framgngsrik som mlarkonstnr. Lever extremt tillbakadraget s ingen vet egentligenvad han hller p med. Dock verkar hans hlsa rtt svag, han har setts i rullstol har jag fr mig.
Paris har jag inte hrt att han skall bo i, men det r kanske mjligt. Har annars hrt nnstans i Kalifornien, eller i nn ken i det omrdet (han gillar knar).
Tips angende musik: Allt rekomenderas UTOM skivorna "Unconditionally Guaranteed" och "Bluejeans & Moonbeams" (vilka med rtta av de flesta fans betraktas som skrp). Bst att brja med r nog annars "Safe As Milk" och "Clear Spot". Bgge dessa r rtt "normal" musik och br inte avskrcka, dessutom r det suverna album.
"Shiny Beast (Bat Chain Puller)" r ocks fantastisk om n bitvis en aning mer utflippad. Dock s MSTE man frr eller senare lyssna in sig p de verkliga msterverken, "Trout Mask Replica" och min favorit fr tillfllet "Lick My Decals Off, Baby". Bttre n s blir inte musik.