Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Hoppas dom har sparat allt omkring fallet i någon låda, så det inte slängs.. det här fallet är genomruggigt..
Eva och Laban förtjänade inte det här. Är mördaren PAJ så mördade han för ingenting...någon jävla bagatell!! Hon hade all rätt i världen att välja vilken pojkvän och vilket liv hon ville!!
Bara en galning kan ha gjort det...i alla fall någon som är galning innerst inne!! Frågan är om det är PAJ..jag vet inte ett dugg..jag vet inte om han som person är kapabel till något sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil-
Absolut är han kapabel till det.
De som torterar djur och dylikt då de är små blir ofta SERIEmördare då de känner att de vill mörda igen och igen.
Min uppfattning är att P A J mördade Eva och Laban och sedan mördade han inte mer.
Han var helt besatt av Eva och kände sig så jävla frustrerad och förbannad att han inte fick som han ville då Eva hittade en annan pojkvän så han som vännerna sa "blev svart i blicken" det var då han kände och bestämde att han skulle göra något.
Han är inte personen som måste döda igen och igen. Han tänker nog ofta på det som hände och fantiserar tillbaka.
Eva var ju nya kärleken i hans liv och han kunde inte släppa henne och kände att han blev tvungen att sätta ned foten den där sista kvällen hon var i stan innan hon skulle försvinna till sitt nya liv. Det var då eller aldrig.
Jag tror han fick ett otroligt rus i kroppen som vi aldrig kan förstå exakt hur han kände.
Han måste känt sig odödlig den där stunden han fick sin Eva sexuellt och sedan släckte henne för gott. Han blev i hans fantasi hennes ende i och med det.
Om han ångrar sig eller inte har jag ingen uppfattning om.
Det skulle inte förvåna mig alls om Börje Öhman har sett till att vissa viktiga bevis har "försvunnit" så att PAJ aldrig kan bli dömd.
Börje har klantat sig för mycket för att vilja bli avslöjad som en stort klantarsel igen.
Quickhärvan belastar polisen i Sundsvall
5 april 2010
Det är utredningarna om Johan Asplunds och Olle Högboms försvinnanden i början av 1980-talet som berör Sundsvall. Quick fälldes för mord på Johan Asplund och har varit misstänkt för att ha haft med Högboms försvinnande att göra.
– Nu beskylls vi för att ha gömt tretton pärmar och det känns naturligtvis inte bra. I senaste vändan sysselsattes tre anställda på heltid i 14 dagar med att ta fram handlingar till journalister,
säger poliskommissarie Börje Öhman.
https://polistidningen.se/2010/04/qu...n-i-sundsvall/