Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Då skulle nog det vittnet redan trätt fram. Nej de vittnar om vad de faktiskt vet.
Jag påstår inte att det finns ett sådant vittne, jag tog det som exempel för att utröna med vad du menar när du skriver att ingen skulle vittna till hans fördel utom hans barn.
Jag tror faktiskt inte många vanliga medelsvensson skulle vara beredd att ljuga i vittnessituation även om de starkt ogillade den de vittnar om.
Det är ju fantastiskt om så många faktiskt skulle veta, med faktisk vetskap, trots att väninnan inte såg en käft när hon släppte av Eva men de må varit en hel osynlig folksamling på platsen då. Även bilen som passerade något senare uppgav väl att de bara lagt märke till Laban i tidsmässig och geografisk närhet?
Det är inte så att jag misstror uppgifterna om att han är otrevlig eller vad han nu må vara, men jag är tveksam på att det direkt är något som skulle binda honom till mordet. Även om det nu skulle komma fram att där fanns någon specifik konflikt med Eva så är det ju inte självklart att han haft ihjäl henne,... det att det finns många som inte skulle vittna till hans fördel motsäger väl det... Han verkar lätt bli osams med folk och minsann lever de inte och kan berätta på pubkvällarna på Kramm om vilken jävla typ han är?