Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Men det är väl ändå konstigt att PG som fanns i Eva's närmsta umgängeskrets "skadade sig" just den helgen när Eva mördades med ett extremt övervåld?
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Varför är det skumt att PG låg på Sundsvalls sjukhus? Det har inte framkommit någonting om varför hon låg inne.
Enligt uppgifter i tråden befann sig
inte '
jag känner inte namnet' i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, och hen fick
inte reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Det framgår
inte om '
jag känner inte namnet' ”skadade sig”, eller låg på Sundsvalls sjukhus.
Citat:
2017-03-20, 19:30
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.
2017-03-20, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Ja jag vet inte hur Pia tänkte så jag kan inte svara. Familjens telefon fick inte vara upptagen, under den här tiden kunde de bara prata med varandra några minuter i taget, därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Enligt uppgifter i tråden var '
jag känner inte namnet' med Anneli i Bollsta vid tiden för mordet.
Citat:
Citat:
Vet du inte om att hon har 100% alibi?
Citat:
Vet du vad som hände i Bollsta? Jag vet!
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ron.Frangu
Stämmer det att ni var hos Anneli's pojkvän i Bollsta?
Citat:
Ja, jag var med Anneli då!
Citat:
Anneli var i Bollsta den kvällen och natten, inga konstigheter alls.
Citat:
Jag åkte med Anneli i Bollsta.
Enligt uppgifter i tråden åkte '
jag känner inte namnet' från Kramfors tidig lördagmorgon.
Citat:
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon
Efter lördagmorgon framgår det
inte i tråden vart '
jag känner inte namnet' uppehållit sig förrän måndagen i Sundsvall där hen tillsammans med sin dåvarande sambo läste i tidningarna att Eva var död.
Citat:
30:28 minuter från slutet:
– Bo Åström: Hur fick du reda på att Eva var död?
– 'jag känner inte namnet': Jag läste det i tidningarna.
– Bo Åström: Vad tänkte du då?
– 'jag känner inte namnet': När jag slog upp tidningarna sa jag: ”Vad fan har han gjort?”.
– Bo Åström: ” Vad fan har han gjort?”.
– 'jag känner inte namnet': Ja.
– 'jag känner inte namnet': Till min dåvarande sambo som även han var kompis med ”P”.
Vi vet nu att både Anneli och '
jag känner inte namnet' hade pojkvänner vid tiden för mordet på Eva.
Min känsla är att motivet till mordet på Eva finns i nedanstående inlägg från echoesofglory.
2017-04-30, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Förutom det måttade knytnävesslaget mot systern så var han tydligen inte våldsam vad vi vet. Däremot fanns det ju en personlig konflikt mellan Eva och Paj, under våren/sommaren hade hade han retat sig på Annelis pojkvän, han skulle ha sagt till en väninna att hon skulle berätta för Anneli vilket svin hennes nya pojkvän var.
Sen fick han alltså reda på att Eva gillade en person i den pojkvännens närmaste krets som han hatade, vilket spädde på hatet ännu mer. Eva retade P med att hon skulle träffa sin "sötnos till kille", trots att det alltså inte fanns någon relation. Så Eva kommer hem en fredag i september 1987, hon är glad och talar om sitt nya jobb och liv, P är sur, kanske kunde han inte besinna sig längre?
Antingen fick Anneli eller '
jag känner inte namnet' reda på att Eva gillade en person i någon av pojkvännernas närmaste krets, vilket spädde på hatet.
(
Pojkvännernas närmaste krets tordes då vara en bror till en av Anneli och 'jag känner inte namnet' pojkvänner.)
Så när Eva retades med att hon skulle träffa sin "sötnos till kille" brann det till i huvudet på antingen Anneli,
jag känner inte namnet' eller på båda två!
Anneli och '
jag känner inte namnet' ger varandra 100% alibi i Bollsta vid tiden för mordet på Eva genom tid och plats för en påstådd olycka.
En eller båda är lojala mot den ene, andre eller varandra.
Och det är väl det jag hoppas på på något sätt att det finns någon lojalitet som ska släppa.
De av er som i
PM känner till mina
argument för förstår.