Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Jag sitter på högintressant info om SE:s pappa.
SE:s pappa tyckte nämligen om unga tjejer i yngre tonåren. En kvinnlig bekant till mig, som då var i 14-15 årsåldern, blev utsatt av honom i början på åttiotalet. Det hände på Ängsgatan (nuvarande Ringvägen), ett par stenkast åt motsatt håll från där BERIT släppte av EVA 1987. Betänk att Kungsgatan stod i förbindelse med både Limstagatan och Ängsgatan (Ringvägen) då som nu. SE:s pappa bodde dock på Nätgatan, och eventuellt bodde också SE där (osäkert, men han vistades mycket där). Med tanke på att EVA och SE troligtvis var klasskamrater så var säkert även pappan bekant med EVA. Tyvärr har min kvinnliga bekant glömt bort pappans namn. Hon tror dock att pappan är avliden nu.
Tänk om det är SE:s gubbsjuka pappa som är EVAS mördare?
Jag ska försöka gräva vidare om SE:s pappa!
Hans pappa var visst Kn*t, Ass*r Ed*n född 1922.
St*ff*n Ed*n och Stef*n Ed*n (travkusken) kan mycket väl vara kusiner ?
Möjligen att han följde sin kusin till Örebro på 90 talet efter mordet på Eva.
Klart att S.E verkar ha eller har haft ett visst häst-intresse, det är möjligt han följer sin "kusin" med på olika travlopp.
Var det inte SE som här om året stal en trähäst på en utställning i Kramfors.
Låter det vara osagt, men ryktet gick iaf då.
Kan triggern ha varit att Eva skulle flytta sina hästar, framförallt fölet, för den mycket nyfikna S.E som fattat tycke för Evas hästar.
Mordvapnet kan ha varit ett redskap på plats, om SE stod och tex matade hästarna, något Eva inte kanske gillade när hon kom gåendes förbi.
Fanns det möjligen även en gemensam tvättstuga där på Bruket på 80 talet där mördaren kan ha gömt sig en stund.