Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-06, 12:46
Medlem
Som rubriken lyder så är jag ute efter att köpa ett set med Prismacolor markers, eller rättare sagt Prismacolor premier double end markers.

Har sökt runt på nätet både en och två gånger, men jag har inte hittat någon svensk sida som saluför dessa och dom ställen i USA jag hittat dessa på skickar såklart inte till Sverige.

Verkar vara nått speciellt med just Prismacolor, då detta märke är det (som jag uppfattat det) mest använda när det kommer till markers på olika "konstforum" i staterna, men ändå har jag inte hittat någon i svea rike som säljer dom.

Såååå, är det någon som har något tips om vars jag ska vända mig för att få tag i dessa får ni gärna skriva en rad! Hook a brother up liksom.

Would really appreciate it!

Tack på förhand,

Citera
2008-08-06, 14:05
Medlem
Cougars avatar
Bara nyfiken.. vad används dessa pennor till?

Hittade denna sidan, men antar att den inte fungerar?

http://www.taimen.com/mt/product_inf...sCsid=b671b5a7
Citera
2008-08-06, 17:24
Medlem
Hittade den också, men det blir tyvärr för dyrt att köpa dom styckevis då jag vill ha/behöver ett set på 70 stycken, men det är rätt pennor, så tack för att du tog dig tid att söka!

Dom går nog att använda till lite allt möjligt, men för min del är det till att färglägga vissa delar av mina teckningar som inte behöver någon skugga. Använder både färgpennor och "markers" till mina abstrakta/psykadeliska verk, färgpennor till delarna som behöver ha lite nyanser, typ ansikten osv, sen markers till delar som ska vara enfärgade och som t.ex inte ska skuggas.

Funkar att enbart använda färgpennor, men det tar sån tid att färglägga med dessa då man måste lägga lager på lager för att det ska bli bra lyster i färgen, så det är lite tröttsamt när man sitter med stora projekt och gnuggar. Får rejält ont i handen efter några timmar, så det är skönt att kunna "göra bort" dessa områden dubbelt (minst) så fort. Sen tycker jag det blir bra när man blandar dessa två tillsammans också.

Har markers sen tidigare, dock inte en jättebra modell, så det är därför jag vill ha dom där.

Finns andra alternativ också som jag får fundera på om jag inte kommer över dessa, men jag har som fastnat för just den modellen då jag läst mycket gott om dom, sen är boxen dom kommer i jäkligt snygg också
Senast redigerad av tudoreli 2008-08-06 kl. 17:26.
Citera
2008-09-02, 16:24
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cougar
Bara nyfiken.. vad används dessa pennor till?

Hittade denna sidan, men antar att den inte fungerar?

http://www.taimen.com/mt/product_inf...sCsid=b671b5a7

Många Storyboard artists (för filmer och liknande) använder PrismaColor markers. Då man kan göra alla sorters shadings som om man använde en pensel (finns alltså från smala linjer till större etc.). Dessutom är det av bra kvalité. Exempel på en som använda PrismaColor markers är snubben som gjorde storyboards till "Gladiator" filmen med Russel Crow
Citera
2008-09-02, 17:34
Medlem
ztingers avatar
Nu vet jag inte exakt hur just prisma markers funkar men har du provat touch? Dom verkar ha samma egenskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in