Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-02, 20:28
  #1
Avstängd
Krumbuktos avatar
Ja, som frågan i rubriken lyder så undrar jag rätt och slätt vad alla "+1"-inlägg egentligen tillför debatterna i mån av kvalité och uttryck av individuella åsikter. Det enkla svaret jag har kommit fram till är...

Inte ett jävla smack.

Det man har kunnat se på sistone är att de har fått sprida sig oroväckande snabbt, utan någon åtgärd från moderatorer. I mitt stilla sinne inbillade jag mig att de som företräder forumet och ser efter så att riktlinjer efterföljs i största möjligaste mån kämpar för att debatterna skall hålla en så god kvalité som möjligt. Dessa "+1"-inlägg går stick i stäv mot de riktlinjerna om god kvalité som existerar, då de som postar dem i princip bara säger "jag håller med" utan att specificera varför de håller med. Det är helt enkelt ett bekvämlighetsbegrepp som används av människor som är för lata för att debattera.

Med anledning av detta är det sålunda min förhoppning att moderatorerna kunde försöka ta lite hårdare tag mot dessa menlösa inlägg - dels för att få folk att lära sig att faktiskt framföra sina åsikter på ett meningsfullt sätt, och som en följd därutav också upprätthålla den i övrigt hyfsat goda debattkvalitén på forumet.

Det är också min förhoppning att få höra andras åsikter kring detta!

Tack, och må väl!
__________________
Senast redigerad av Krumbukto 2008-06-02 kl. 20:44.
Citera
2008-06-02, 20:44
  #2
Avstängd
demiurg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Ja, som frågan i rubriken lyder så undrar jag rätt och slätt vad alla "+1"-inlägg egentligen tillför debatterna i mån av kvalité och uttryck av individuella åsikter. Det enkla svaret jag har kommit fram till är...

Inte ett jävla smack.

Det man har kunnat se på sistone är att de har fått sprida sig oroväckande snabbt, utan någon åtgärd från moderatorer. I mitt stilla sinne inbillade jag mig att de som företräder forumet och ser efter så att riktlinjer efterföljs i största möjligaste mån kämpar för att debatterna skall hålla en så god kvalité som möjligt. Dessa "+1"-inlägg går stick i stäv mot de riktlinjerna om god kvalité som existerar, då de som postar dem i princip bara säger "jag håller med" utan att specificera varför de håller med. Det är helt enkelt ett bekvämlighetsbegrepp som används av människor som är för lata för att debattera.

Med anledning av detta är det sålunda min förhoppning att moderatorerna kunde försöka ta lite hårdare tag mot dessa menlösa inlägg - dels för att få folk att lära sig att faktiskt framföra sina åsikter på ett meningsfullt sätt, och som en följd därutav också upprätthålla den i övrigt hyfsat goda debattkvalitén på forumet.

Tack, och må väl!

+1



Ska härmed motivera mitt +1. Jag har använt detta tecken två gånger. Förlåt, nu fyra gånger. De två gånger jag använt dem har varit på grund av att jag varit för lat för att skriva denna mening;
"Ovanstående har på ett så utmärkt verbalt och humoristiskt sätt uttryckt min ståndpunkt att jag icke hava något mer att tillföra än att buga mig djupt i riktning mot ovanstående skribent."

Däremot håller jag med om att det är ett oskick. Ska hädanefter inte använda detta.
Citera
2008-06-02, 20:54
  #3
Avstängd
arkehåls avatar
Ibland har jag skrivit "ditto" som svar till vissa inlägg, sammanlagt har jag nog gjort det 2-3 gånger, så jag känner mig lite skyldig ibland. Men detta är för att bevisa att jag skulle sagt exakt samma som postaren ovan men att denne hann före.
Citera
2008-06-02, 20:58
  #4
Medlem
LitenRödRävs avatar
Håller med om att det inte tillför något att skriva +1 eller Word! men iband har man inget annat att tillägga men man håller med så det bara skriker om det.
Citera
2008-06-02, 21:00
  #5
Medlem
R.Rs avatar
Tror de kommer från fragbite, är inne och läser där ibland då jag vill ha ett gott skratt , och då brukar en massa skriva de. Själv tycker jag att man lika gärna kan låta bli att posta om man inte kan tillföra mer än de, lite tid kan man kosta på sig för att delge sina egna åsikter i en fråga.
Citera
2008-06-02, 21:00
  #6
Medlem
H0nkens avatar
De tillför inte ett jävla skit och borde förbjudas, liksom att skriva "word" och övriga ord som vill berätta att just den här användaren tycker exakt lika dant som en annan användare. Om man skriver "+1", eller något i den stilen, så ska man följa upp det med ett antal textrader om VARFÖR man tycker just så.
Jag tycker att det skulle vara tillsägelse på att skriva sådär i de flesta forumdelar..
Citera
2008-06-02, 22:00
  #7
Medlem
dempa69s avatar
Om personen i fråga bara skriver
+1
Och det inte är en omröstningstråd eller dylikt borde du kunna köra RP på inlägget och det torde ge tillsägelse för oneliner i dom flesta delforumen! I övrigt får jag väl bara kommentera med.

Citera
2008-06-02, 22:42
  #8
Medlem
Läskigs avatar
Åh vad glad jag är över att någon uppmärksammat detta också, gnällde över det i någon annan tråd för några dagar sedan, brukar anmäla inläggen jag ser och uppmana moderatorerna att banna personen för KFK på livstid...

Efter att ha spanat omkring lite verkar det vara ett fenomen som kommer från tramsforum med yngre personer, som är för slöa för att ha en egen åsikt eller ens skriva orden "jag håller med", men om fortfarande ser en möjlighet att få en extra post i posträknaren.
Citera
2008-06-02, 22:56
  #9
Medlem
micaeles avatar
Det känns igen från trackerforum, där allsköns medlemmar brukar skriva +1 eller -1 för att rösta i pollar. Ingenting för Flashback, tillför nada.
Citera
2008-06-02, 22:57
  #10
Medlem
Flärps avatar
Det är alla Fragbite-fittor och WoW-töntar som skriver "+1". För där skriver man det jämt, sen tror man att det är okej att komma hit och göra samma sak.

Ge varenda jävel som skriver "+1" en varning.

Edit: När vi ändå håller på, bannlys alla som citerar en trådstart. De ska döden dö!
Citera
2008-06-02, 23:25
  #11
Medlem
chuckberrys avatar
Trams,tror att ni överskattar er egen betydelse mina herrar.Varför denna eviga klagan på hur andra beter sej ,är det månne ett sätt att framhäva er egen förträffliga personlighet.
__________________
Senast redigerad av chuckberry 2008-06-02 kl. 23:27.
Citera
2008-06-03, 00:15
  #12
Medlem
prettygirls avatar
De tillför exakt ingenting och jag raderar alla dylika inlägg. +1, Word!, Håller med, Bra sagt! etc. ryker illa kvickt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback