Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Allright.
Jag r dock tveksam till att dessa attitydproblem r krnan i ditt ogillande.
Jag tror att det rr det musikaliska uttrycket. Som du kan se av mina exempel ovan s lyser bde ho's och bling bling med sin frnvaro. Att hip hop musiken skulle domineras av detta tilltal r en myt. Du ser aldrig frbi denna myt eftersom du avskyr musiken rent musikaliskt och drfr aldrig hr vad artisterna sger.
Du har fel. Sjlva beatsen och hur musiken r uppbyggd kan vara schysst, helst ska det innehlla refrnger ocks. MEN, det spelar ingen roll hur bra beatet r, hur mycket det fr kroppen att gunga, det blir s jobbigt nr dom kr en massa "aha, yeah, aha, nigga, crack, smack, fuck that hoe this and that". Jag fullkomligt AVSKYR artister som 50 cent. Och det har inte med musiken att gra, det r den ckliga machoattityden. Den vrkiga och smaklsa fixeringen vid pengar.
Hur ska jag kunna debattera med dig om du vgrar acceptera det jag sger och till och med pstr att jag inte lyssnar p vad dom sjunger om. De la soul och sn typ av rapmusik har jag inte lyssnat p sen jag var 12. Det r den "kommersiella" typen av rap jag syftar p, den man hr p radio.