2024-04-20, 22:55
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
En svagbegåvad kompis var stensäker på att spelet hette President evil, vi andra skrattade gott år hans upptåg.

Låter ju som någon parodi man skulle kunna hittat i hyrvideohyllorna på 90-talet. Tänker mig vita huset istället för herrgården och sen Leslie Nielsen eller LIoyd Bridges som president som pryder framsidan.
Citera
2024-05-11, 11:10
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
En svagbegåvad kompis var stensäker på att spelet hette President evil, vi andra skrattade gott år hans upptåg.

Presidenten i 2:an är riktigt ond, så lite rätt hade han hehe
Citera
2024-05-28, 23:21
Medlem
Dextrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Nu ryktas det att en remake av Resident Evil 1 är under utveckling. Den här gången hoppas jag man skippar over the shoulder perspektivet och går tillbaka till det ursprungliga.

Jag älskar Re1, men jag tycker det blir lite tradigt att en titel får VIP-behandling när det finns andra inlägg i serien som skulle behöva lite mer kärlek. RE0, Code Veronica, Outbreak m.m.

Skulle dock ta en Re1-remake över en Re5-remaster, känns i mina böcker som att 5 och uppåt inte är i behov av en sådan behandling.
Citera
2024-05-28, 23:37
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dextral
Jag älskar Re1, men jag tycker det blir lite tradigt att en titel får VIP-behandling när det finns andra inlägg i serien som skulle behöva lite mer kärlek. RE0, Code Veronica, Outbreak m.m.

Skulle dock ta en Re1-remake över en Re5-remaster, känns i mina böcker som att 5 och uppåt inte är i behov av en sådan behandling.

Sant. Jag hoppas att man får veta mer bakgrunds-fakta i remaken.. Och hoppas också på att 0/V/O men också även UC/DC får remakes!
Citera
2024-06-04, 22:08
Medlem
Deskjockeys avatar
Senast redigerad av Deskjockey 2024-06-04 kl. 22:11.
Citera
2024-06-04, 22:10
Medlem
Deskjockeys avatar
Jag samlar för ps1. RE3 är givetvis ett spel som man har. 👍🏻

Priserna på ps1 titlar har ju gått sjukt upp. Vad tror ni ett RE3 är värt idag? Alltså en perfekt orepad skiva. Perfekt manual och fodral. Kan ge bilder imorgon.

NTSC.

Har flera utgåvor och varianter.
Citera
2024-06-26, 21:18
Medlem
Elementarts avatar
Originalet Resident Evil har släppts på GOG.com, och snart kommer Capcom även släppa Resident Evil 2 och 3. Man kan redan nu förboka hela trilogin för 280 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in