• 1
  • 2
2008-08-27, 22:59
Medlem
Pallevantes avatar
En i "grabbgänget" har gått och blivit far, och självklart ska den lille döpas.
Dopet är om någon månad, och jag har ingen aning om vad jag ska köpa. Är inte på något sätt släkt med dom och ska heller inte vara gudfar.
Citera
2008-08-27, 23:03
Medlem
Lady Starlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Dopet är om någon månad, och jag har ingen aning om vad jag ska köpa. Är inte på något sätt släkt med dom och ska heller inte vara gudfar.
Trevligt trevligt.. Tjaa, kanske skulle kunna köpa ett litet halsband eller nått smycke?
Citera
2008-08-27, 23:03
Medlem
Fenrers avatar
Varför sticka ut i mängden? Köp en sparbössa.

Annars brukar kläder vara uppskattat.
Citera
2008-08-27, 23:24
Medlem
dodeesoss avatar
"Barnens Stora Lexikon" brukar vara uppskattad. Den är ju inte så användbar direkt på studds, men men håller i många år. Vår pajk fick en och den har bläddrats i flitigt de senaste 3,5 åren, själv har jag köpt 3 stycken och gett bort som dopgåvor sedan dess.....
Inte så dyr heller, 270 kr på bokus.

Smycken, skedar och dylikt är i regel oanvändbara och dessutom brukar släkten sköta den biten.
Citera
2008-08-27, 23:28
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:

De flesta föräldrar brukar uppskatta saker som även kan användas och inte bara något som åker in i skåpet efteråt.Sen ska det ju oxå vara nått slags minne över det hela.

Du har lite saker här;

http://www.guldhusetkatrineholm.se/dopgavor.htm

vet inte om det var till en tjej eller kille?

Till en kille så tyckte jag denne var lite tuff iaf

http://www.guldhusetkatrineholm.se/images/0170027.jpg

Kom på en sak till.Nån slags sagobok funkar oxå.Jag köpte denne till en i släkten,"Den silvriga barnkammarboken".Kommer med en cd-skiva oxå med olika visor.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163841444
Senast redigerad av .ZoeJane. 2008-08-27 kl. 23:39.
Citera
2008-08-27, 23:48
Medlem
Pallevantes avatar
Det är en son. Skulle tro att mer.. rockorienterade saker skulle vara mer uppskattat.
Citera
2008-08-28, 00:40
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Det är en son. Skulle tro att mer.. rockorienterade saker skulle vara mer uppskattat.

Köp en riktig liten gitarr. Visst, det är många år innan han kan använda den, men den blir en succé (om inte alla anhöriga på dopet är tråkiga sparbösse samlare...). Alla ungar gillar instrument, ge honom ett försprång!
Citera
2008-08-28, 00:42
Medlem
systems avatar
En fin flaska whiskey eller cognac som låter sig lagras i 18 år till. Plomberad.
Citera
2008-08-28, 01:28
Medlem
davinho414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
En fin flaska whiskey eller cognac som låter sig lagras i 18 år till. Plomberad.

En på många sätt fantastisk idé, som jag även praktiserade när det var dags att handla en present till ett brudpar. Dock vin, som skulle öppnas på deras 10-årsdag. Vacker symbolik och lite småoriginellt sådär. Sen gillar ju alla sprit.

Jag tycker det är väldigt svårt med doppresenter. Man får välja lite vilken väg man vill gå; memorabilia eller något klatschigt för stunden. Jag skulle sikta på ett vackert silverpläterat fotoalbum där det står Ditt Dop på, som ni fyller med bilder ni tagit.

Eller en Darth Vader-pyjamas. Det är ju iallafall rock n roll.

http://www.kalaspinglan.se/sv/article/1315/darth_vader
Citera
2008-08-28, 01:39
Bannlyst
Köp en språkresa som den lille kan kvittera ut när han är sisådär 15. Så att han inte får för sig att konfirmera sig menar jag.

Föräldrarna kan du anmäla till FN för brott mot barnkonventionen och de mänskliga rättigheterna. Folk som döper sina barn borde omedelbart fråntas sin avkomma då de har visat sig klart olämpliga som föräldrar.
Citera
2008-08-28, 02:21
Medlem
-jOE!s avatar
Varför inte ge en gåva i form av pengar! En femhundring i valfri aktiefond lär ju sitta som en smäck när killen/tjejen fyller arton!
Citera
2008-08-28, 07:58
Medlem
Jånni Balles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system

Haha, klassiskt misstag. Du vet att sprit inte utvecklas på flaska va? Ungen kan alltså lika gärna knata in på bolaget och köpa en likadan om 20 år istället och den kommer smaka exakt likadant som den han fick av onkel Pallevante när han döptes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in