Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Lustig regel, det där om bara en nyckel per hushåll, bor det bara singlar där?
Är du säker på att den är kopieringsskyddad fortfarande? när man köper ett låssystem så är det bara en viss tid som tillverkaren, (t.ex. ASSA, ABLOY eller KABA) garanterar kopieringsskydd. Jag är inte säker men jag tror inte man kan förlänga kopieringsskyddet hur länge som helst.
Bara att gå till närmsta låssmed och kolla, de kan säga ifall de får kopiera den eller inte. Sen ska de ju ha maskiner och ämnen för det också om det är komplicerade nycklar.
Jag var på en "kemtvätt och nyckel" affär där som sa att den var skyddad, den som ligger inne på t-stationen på karlaplan. Såg iofs halv tacky, men han sa att den var "spärrad" eller något.
Alltså det är inte en nyckel per hushåll, utan beroende på hur många som är skriva på den. Och det är annars bara en som bor i lägenheten, snackade med en man i trappan och han sa att de fick 2 nycklar även om det hade 2 barn som var i äldre tonåren eftersom endast han och hans fru stod på listan.
Tror ni att man kan ringa till hyresvärden och säga situationen? Dom borde ju inte vara allt för dryga egentligen, vi är båda över 20.