Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-16, 22:00
Medlem
stoffzkees avatar
Hallau!

Har kollat lite på trailers på Tom Clancy's HAWX och tycker det verkar kul med något nytt stridsplans-spel. Har spelat en del 'Ace combat' på PS1 och PS2.
Men nu tycker jag nog att det är dags att skaffa en ordentlig joystick och köra flygspel på datorn.

Nu undrar jag:
Är det någon som är insatt i sånt här och kan ge mig rekomendationer på en prisvärd/bra joystick för under 800 spänn?
Har kollat runt en del, men jag kommer inte fram till något på egen hand och behöver lite hjälp.

Tack på förhand!
/stoffzkee

Edit: Eller borde jag kanske skaffa det till mitt PS3 istället? Någon som har provat det på konsol?
Senast redigerad av stoffzkee 2008-09-16 kl. 22:18. Anledning: n sitter brevid m D:
Citera
2008-09-17, 08:17
Medlem
Coolcittes avatar
Microsoft Sidewinder Force Feedback 2, är den bästa av dem alla, men jag tror inte att den säljs längre.

Köp en Logitech eller liknande, det viktigaste är att den har alla funktioner, men köp ingen som ser för "spacad" ut med 450 olika knappar, så att man inte får plats med handen.
Vet att det finns en joystick som är en exakt kopia på en F-16-spak, som har sålts i Sverige. Kommer dock inte på vad den heter...
Citera
2008-09-17, 12:43
Medlem
BörjeVogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Vet att det finns en joystick som är en exakt kopia på en F-16-spak, som har sålts i Sverige. Kommer dock inte på vad den heter...
Thrustmaster Cougar heter den, säljs fortfarande på lite olika ställen i sverige. Sök på www.pricerunner.se så hittar du ett par ställen som säljer. Kostar runt 2000 kr ungefär, ska själv köpa en när jag känner att jag har råd.

Vet dock inte om det är värt att köpa en sådan joystick för att spela ett såpass arkadigt flygspel som HAWX, men spelar man lite mer realistiska flygsimulatorer, t.ex Lock On Modern Air Combat, så tror jag det kan vara värt 2000kr.
Citera
2008-09-17, 18:23
Medlem
stoffzkees avatar
Tackar

Tack för tipsen, ska kolla upp det mer.
Är inte så säker ifall jag vill slänga upp 2000kr dock.

Ingen som har provat spelet förresten? Eller det har kanske inte släppts?
Citera
2009-03-03, 15:59
Medlem
Chims avatar
Ta en titt på saitek cyborg evo, tycker den duger utmärkt för lattjospelande!
Jag tog den trådlösa varianten, ibland måste jag ta ur och sätta i batteriet då man startar om datorn tex, men det går på 10 sekunder, annars hittar inte datorn joysticken.
Trådlöst är väldigt skönt också i spel där man använder mus och tangentbord ibland också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in