2008-09-17, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jjjjjj123456
Vet en person som får ganska hög dos absenor och när han får anfall får han stesolid. Efter epelepsianfallen blir han så trött att han sover flera timmar. Tar du det om du verkligen har ett epelepsianfall, så är risken för att flumma ganska låg tror jag

Han skrev nyss att han inte hade epilepsi utan fick ett krampanfall på Tramadol.
Citera
2008-09-18, 23:33
Medlem
NostradamusJRs avatar
Det fanns ju tydligen massa olika medeciner och bara 3st av dem med flumpotential så håller nu på att forska runt de olika anledningarna till att doktorn ger något av dem till patienter.

Lika att försöka göra det bästa av den här situationen jag är i nu.
Citera
2008-09-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BellaLella
Tar Ergenyl, passar mig bra. Man kommer att testa olika medeciner på dig. Undvik Tegretol, den är förfärlig. Drick ingen alkohol och sköt dig så blir allting bra. Lycka till!

Hur funkar Tegretol om det är förfärlig?
Själv tar jag Tegretol retard sen några år tillbax,
dricker alkohol å lever normalt.
Enda jag känner är väl om jag glömt den, blir i form
av huvudvärk å lite annat ibland.
Citera
2008-09-24, 13:07
Medlem
NostradamusJRs avatar
Nu kom jag precis från doktorn och de har gett mig tegretol.

Kommer inte äta den, men ringa och klaga på klåda eller liknande.

Baaah nu återstår bara att studera om hur man lyckas spela till sig ikto eller stess
Citera
2008-09-24, 13:27
Bannlyst
Jag har tagit Iktorivil, Stesolid, Tegretol och nu senast Gabapentin mot EP. Iktorivil och Stesolid flummar man utmärkt på som alla vet, och de är desutom de som fungerar bäst på mig mot EP-anfall, men tyvärr skriver läkaren inte ut någon av dem till mig eftersom jag har missbrukat dem kraftigt.

Istället fick jag först prova Tegretol, vilket inte gick att flumma på överhuvudtaget, och inte heller funkade det på mig av andra anledningar. Nu får jag istället Gabapentin, som funkar bra just mot det dem är tänkta att fungera mot, och sådär att flumma på. Tar man en rejäl dos är att man blir trött, dåsig och mjuk i kroppen. De har desutom en lätt smärtstillande effekt. Dessvärre får jag inte ha hand om burken själv, utan måste hämta ut min dagsdos på mottagningen, så särskilt mycket flum blir det inte för min del.

Jag skulle helt klart satsa på i första hand ikto och i andra hand Stes om jag fick välja...
Citera
2008-09-24, 16:36
Medlem
NostradamusJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jag har tagit Iktorivil, Stesolid, Tegretol och nu senast Gabapentin mot EP. Iktorivil och Stesolid flummar man utmärkt på som alla vet, och de är desutom de som fungerar bäst på mig mot EP-anfall, men tyvärr skriver läkaren inte ut någon av dem till mig eftersom jag har missbrukat dem kraftigt.

Istället fick jag först prova Tegretol, vilket inte gick att flumma på överhuvudtaget, och inte heller funkade det på mig av andra anledningar. Nu får jag istället Gabapentin, som funkar bra just mot det dem är tänkta att fungera mot, och sådär att flumma på. Tar man en rejäl dos är att man blir trött, dåsig och mjuk i kroppen. De har desutom en lätt smärtstillande effekt. Dessvärre får jag inte ha hand om burken själv, utan måste hämta ut min dagsdos på mottagningen, så särskilt mycket flum blir det inte för min del.

Jag skulle helt klart satsa på i första hand ikto och i andra hand Stes om jag fick välja...

Hur motivderade de valet av ikto/stess? Eller hur spelade du bollen i händerna på dom så de skrev ut det? Ska ringa och klaga på Tegretol imorgon men det kan ju bli en lång rad av olika läkemedel jag får testa innan de ens överväger benzo. Vill ha tips på genvägar man kan ta
Citera
2008-09-25, 18:42
Medlem
NostradamusJRs avatar
BUMP!

Öhm...jag har studerat flitigt nu och de mest rekommenderade läkemedlet med minst biverkningar heter lamictal. Det ville läkaren först ge mig men när hon berättade priset för det så var det inte ett alternativ.

Nu har jag däremot läst att den mest vanliga (om inte enda) biverkningen är insomningssvårigheter. Och vad är bästa botemedlet mot det? Jajjemen, helt rätt! Stilnoct.

(Med undantag för olika drogkombos såsom 10mg xanor, 3g röka och 70cl sprit som konsumeras inom 60min)

Steg 1. Ringa och klaga på tegretol
Steg 2. Byta till lamictal och lösa den ekonomiska biten på bästa sätt tills högkostnadsskyddet spelar in.
Steg3. Berätta för läkaren att lamictal fungerar utmärkt och jag känner mig trygg med det, men insomningen tär på mig. Och eftersom jag fått zolpidem/stilnoct tidigare pga insomningssvårigheter så borde det lösa sig fint.

Den planen får jag följa tills vidare så jag får lite godsaker iallafall
Citera
2008-09-25, 20:21
Medlem
På samma sätt som opiatmissbrukare med skador blir upprörda över att folk försöker få saker utskrivna så blir jag lite bitter när jag läser det här.
Utan Iktorivil och liknande hade jag knappt levt idag (även om jag går på Keppra idag) och felförskrivningar är knappast något som gynnar folk med problem.

EDIT: Såg nu att du faktiskt hade problem med epilepsi så ber ödmjukast om ursäkt 2X om
Senast redigerad av Tridnod 2008-09-25 kl. 20:24.
Citera
2014-04-02, 22:26
Bannlyst
Diacomit/stiripentol verkar inte vara den vanligaste antiepileptikan att förskriva, beror det på att den har så stor flumpotential?
Citera
2014-04-27, 22:37
Bannlyst
Går det att knarka på Inovelon/rufinamid?
Citera
2014-04-28, 00:34
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Är det någon som vet vad man får för medecin?
Hoppas på iktorivil.
Citera
2014-04-28, 20:36
Medlem
Mattzon2ks avatar
Absenor får en bekant, går ej att flumma på. Haft det hela livet dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in