• 1
  • 2
2008-09-20, 22:02
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Jag ska byta bank och det jag främst letar efter är möjligheten till ett bra betalkort, det ska vara fint, och inte ha onödiga kostnader. Fler fördelar är att banken har en fin grafisk profil och bra hemsida och service, vad tycker du?
Citera
2008-09-21, 00:33
Medlem
MrKites avatar
Blir ju lätt lite fånigt att svara på en sån här fråga då alla som är nöjda med sin bank kommer rekomendera den.

Själv bytte jag för ungefär ett halvår sedan från Handelsbanken till Swedbank. Måste säga att jag är väldigt nöjd med bytet. Mitt betalkort heter Visa 2 och kostar femtio spänn om året. Dessutom tycker jag att Swedbanks internet-bank är överlägsen handelsbankens.

Servicen på "mitt" kontor har varit väldigt bra, de få gånger jag har varit där har banktjänstemannen verkligen tagit sig tid och svarat på alla min korkade frågor och fixat med mitt sparande på ett bra sätt. Så mitt råd är Swedbank.
Citera
2008-09-21, 01:02
Medlem
Coolcittes avatar
Ta inte Nordea iallafall.
Jag har Nordea och är skittrött på den jävla skitbanken.
På deras olika kontor i GBG är det nästan alltid "tekniska fel" så att dom får hålla stängt.
Så fort man ska plocka ut större belopp i sedlar på banken (ogillar att gå till bankomaten när summor över 2000 ska plockas ut), så frågar dom alltid "jaha, vad ska du göra för pengarna då?"
Jag tycker det är extremt ofint och amatörmässigt att fråga så, och jag blir förbannad varje gång jag hör det.
Dessutom är det unga, oerfarna idioter som jobbar på Nordea, som inte kan någonting.
Om pengar skickas till ditt Nordea-konto så tar det en halv dag för pengarna att synas på kontot. Det är bara hos Nordea som det är så.

Var med en kompis som har Swedbank på deras kontor och blev helt tagen. För det första jobbade dom snabbt och effektivt, dom kunde sina grejer, och den ena tjejen som hjälpte oss var något av det snyggaste jag sett någonsin.

Det jag däremot inte gillade med Swedbank var att det var 150 flyktingar, alla med pass från Sierra Leone som trängdes där inne, och det tog tid för alla dom att göra sina ärenden (vad dom nu gjorde där?)
Citera
2008-09-21, 03:21
Medlem
roadrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
På deras olika kontor i GBG är det nästan alltid "tekniska fel" så att dom får hålla stängt.
Så fort man ska plocka ut större belopp i sedlar på banken (ogillar att gå till bankomaten när summor över 2000 ska plockas ut), så frågar dom alltid "jaha, vad ska du göra för pengarna då?"
Jag tycker det är extremt ofint och amatörmässigt att fråga så, och jag blir förbannad varje gång jag hör det.
Dessutom är det unga, oerfarna idioter som jobbar på Nordea, som inte kan någonting.
Om pengar skickas till ditt Nordea-konto så tar det en halv dag för pengarna att synas på kontot. Det är bara hos Nordea som det är så.

Påminner mig om min historia med skitbanken, hade kommit över 20 000 kontant som en arvsgåva, och dumjävlarna accepterade inte insättningen för att jag kanske verkade som en desperat brottsling eller nåt. Sanslöst.
Citera
2008-09-21, 03:47
Medlem
lomloms avatar
har något så ovanligt som länsförsäkringar jag =) jävligt bra internet sida och man kan välja mellan visa och mastercard som de flesta andra, tycker det är helt okej
Citera
2008-09-21, 05:03
Medlem
skogsbärets avatar
Det är ju standard att bankerna måste fråga vad man ska göra med pengar. När jag har satt in belopp runt 13-15,000 har jag varit tvungen att skriva på ett dokument var pengarna kommer ifrån, samt skriva under det. Detta är på Swedbank för övrigt. Detta är, som de flesta förstår, för att underlätta för skatteverket och skydda mot pengatvättning.
Citera
2008-09-21, 09:54
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Nordea har jag nu, känner för att byta bara, någon som har Skandiabanken?
Citera
2008-09-21, 10:20
Medlem
Fittsnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadrash

Påminner mig om min historia med skitbanken, hade kommit över 20 000 kontant som en arvsgåva, och dumjävlarna accepterade inte insättningen för att jag kanske verkade som en desperat brottsling eller nåt. Sanslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
De frågar av den enkla anledning att de måste. Sverige är speciellt :/
Citera
2008-09-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Nordea har jag nu, känner för att byta bara, någon som har Skandiabanken?

Har Skandiabanken och tycker att de är oerhört bra. Hade Swedbank innan, men så fort man skulle göra något hos dem så blev det bara en jävla massa krångel, och då bor jag ändå 200 meter från ett Swedbankkontor. Inloggningsdosan som Swedbank använder är värdelös och alldeles för tidskrävande, Skandiabanken har ett mycket lättare system. 4.25 % ränta på ett vanligt konto är inte heller så dumt, tror jag hade 0.25 % på mitt ungdomskonto hos Swedbank.

Skandiabanken rekommenderas alltså. De har också ett väldigt lätt/snyggt gränssnitt på sin sida.
Citera
2008-09-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsnopp
De frågar av den enkla anledning att de måste. Sverige är speciellt :/

För du vill väl ha en massa 419-negrer som springer runt och scammar idioter??
Citera
2008-09-21, 15:47
Medlem
Fittsnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
För du vill väl ha en massa 419-negrer som springer runt och scammar idioter??
Ja, precis det jag menar...
Citera
2008-09-21, 16:53
Medlem
Har swedbank, o hatar det.

Lagt över mycket av mina pengar till danske bank, och ska börja använda bara den när det sista av mina låsta pengar på swedbank blir tillgängliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in