2008-09-29, 11:08
Medlem
Paparobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Hört talas om pubertet?

tänkte precis i samma banor...
Citera
2008-09-29, 11:15
Medlem
Nu är det ju skillnad på finnar och acne, ni argumenterar ju för två olika saker
Citera
2008-09-29, 11:21
Medlem
Antinomoss avatar
Från 'träningens påverkan på testosteronproduktionen' till 'finnars tillblivelse - smuts eller hormoner' på 4 sekunder!

//M
Citera
2008-09-29, 14:45
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalariaMyggan

Sådana här kommenterar är överflödiga, trolla kan du göra i en annan tråd tack.

Det är precis vad som har hänt. Du tror väl inte på fullaste allvar att du utvecklar manliga drag, från androgyna, och skägg etc av lite bänkpress? Det är såklart din ålder som är svaret på dina frågor, du växer fortfarande och kroppens egen produktion är skyhög.

Citat:
Ursprungligen postat av Paparobo

tänkte precis i samma banor...

Det är TS ålder som spelar större roll än hans, ganska sporadiska vad det tycks, bänkpressande. Kanske har han ätit något tillskott han varken vill erkänna för sig själv eller sin omgivning.

Man kan få mer finnar om man tvättar sig väldigt ofta med tvål och schampoo. Den som tränar duschar mycket mer, försök att inte använda tvål etc varje gång.
Senast redigerad av CashBlow 2008-09-29 kl. 14:48.
Citera
2008-09-29, 15:30
Medlem
MalariaMyggans avatar
Citat:
Det är precis vad som har hänt. Du tror väl inte på fullaste allvar att du utvecklar manliga drag, från androgyna, och skägg etc av lite bänkpress? Det är såklart din ålder som är svaret på dina frågor, du växer fortfarande och kroppens egen produktion är skyhög.

Att träning ökar testosteronproduktionen är väldokumenterat, det är även väldokumenterat att testosteron påskyndar/sätter igång viriliseringen... Att bänkpress figurerar frekvent i min ursprungstext är av den enkla anledningen att ge exempel på vilka resultat min träning gav under ett visst tidintervall. Jag tog även med andra övningar och skrev flera gånger att jag utförde och utför i dagsläget HELKROPPSPASS. Det kändes inte relevant för tråden att jag lägger upp hela mitt träningschema... Att min endogen testoproduktion är högst under tonåren/ung vuxen ålder är givet och har ingen relevans alls i en tråd som handlar om hur träning kan öka ens testosteronnivåer.

Citat:
Det är TS ålder som spelar större roll än hans, ganska sporadiska vad det tycks, bänkpressande.

Sporadiskt och sporadiskt, i början träna jag ett par månader men la av pga uppblossandet av gyno som infann sig varje gång. Skrev även att jag under sista tiden 6-8 månader har tränat regelbundet fast inte så hårt som jag gjorde förut.

Citat:
Kanske har han ätit något tillskott han varken vill erkänna för sig själv eller sin omgivning.

Jag har redan sagt att jag inte ätit något tillskott och varför skulle jag ha svårt att erkänna det för mig själv och andra när flashback är ett anonymt forum? Om du inte ens läser vad jag skriver behöver du inte svara.

Citat:
Man kan få mer finnar om man tvättar sig väldigt ofta med tvål och schampoo. Den som tränar duschar mycket mer, försök att inte använda tvål etc varje gång.

Tack, orsakar tvål även gynekomastia? Använder inte tvål överdrivet mycket eller duschar ofta då jag lider av dermografi...
Citera
2008-09-29, 15:58
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Att träning ökar testosteronproduktionen är väldokumenterat, det är även väldokumenterat att testosteron påskyndar/sätter igång viriliseringen... Att bänkpress figurerar frekvent i min ursprungstext är av den enkla anledningen att ge exempel på vilka resultat min träning gav under ett visst tidintervall. Jag tog även med andra övningar och skrev flera gånger att jag utförde och utför i dagsläget HELKROPPSPASS. Det kändes inte relevant för tråden att jag lägger upp hela mitt träningschema... Att min endogen testoproduktion är högst under tonåren/ung vuxen ålder är givet och har ingen relevans alls i en tråd som handlar om hur träning kan öka ens testosteronnivåer.

Sporadiskt och sporadiskt, i början träna jag ett par månader men la av pga uppblossandet av gyno som infann sig varje gång. Skrev även att jag under sista tiden 6-8 månader har tränat regelbundet fast inte så hårt som jag gjorde förut.

Vi tror inte att din träning är den huvudsakliga anledningen till vad du tror är din ökade hormonutsöndring utan att det istället är din ålder som är den största faktorn. Du är antagligen en högst normal, växande ungdom. Träningen har säkert del i det hela men i underordning. Du har anlag för manboobs, helt enkelt.

Om du däremot funnit alla dessa extra effekter i tex 40-årsåldern hade det varit mer anmärkningsvärt. Vad är det som provocerar dig så mycket med det? Att vi antyder att du inte är He-Man, utan helt enkelt ganska ung?
Citera
2008-09-29, 16:25
Medlem
Biffcakes avatar
Har varit med om exakt samma sak. Har fått ganska mycket finnar på ryggen/axlarna också, hatar finnar
Citera
2008-09-29, 17:17
Medlem
MalariaMyggans avatar
Citat:
Vi tror inte att din träning är den huvudsakliga anledningen till vad du tror är din ökade hormonutsöndring utan att det istället är din ålder som är den största faktorn. Du är antagligen en högst normal, växande ungdom. Träningen har säkert del i det hela men i underordning. Du har anlag för manboobs, helt enkelt.

Vi? Det är möjligt att flera brukar ditt användarnamn annars är "vi" du och möjligtvis Paparobo.

Så, min radikala ökning av oljig hud, gynekomasti, skäggväxt och liknande endast inföll sig samtidigt som alla gånger jag började träna så hårt på en ren slumpmässig basis... Lägg märke till att jag fortfarande höll på att få skäggväxt under den tiden men att det ökade markant vid hård träning.

Vad menas förresten med "anlag för manboobs"? Enligt din definition är det att saker uppkommer spontant eller med gudomlig inblandning. Det finns ALLTID ett samband mellan händelser och gynekomasti uppkommer genom för högt östrogen, högt prolaktin, bröstcancer, eller att man äter för mycket phytoöstrogen för att nämna några samband. "helt enkelt" är inte helt enkelt om man frågar sig varför saker är som de är, vilket var hela poängen med den här tråden!

Citat:
Vad är det som provocerar dig så mycket med det? Att vi antyder att du inte är He-Man, utan helt enkelt ganska ung?

Det som provocerar mig är att du vrider, utelämnar och försöker göra dig löjlig över det jag skrivit, allt till synes utan egentlig anledning. Antingen har du kört one-liners eller förvrängt det jag skrivit. Jag har aldrig påstått att jag är "he-man" eller dylikt... Kan du vara snäll och sluta förstöra tråden med ditt trollande?
Citera
2008-09-29, 17:29
Medlem
man får inte finnar när man torkar sig pga smutset, det är pga att man irriterar huden,, skrapar upp porerna etc

hursomhelst, det är individuellt här också. Gener spelar stor roll. Du kanske tom har anlag för manboobs, men eftersom du aldrig varit "normal/storbyggd" har du aldrig fått de. Finnar får jag när jag är inomhus mycket, vet ej varför. Men sedan tycker jag också att det inte kan påverka finnarna,, vem vet.. Har tom hört att man får finnar om man tänker för mycket eller oroar sig över något. Tänka mycket? Efter att jag har börjat träna räknar jag varenda jävla steg jag tar när jag går ensam. Fifan vad jobbigt det är. Jävla repsräknande skit

Aja, om du gillar att se resultat, fortsätt bygga o skit i finnar och shit. Var ej ytlig kvinna och bry dig om 5-6 finnar, var en man och slå den som kommenterar dina finnar onödigt på käften.
Citera
2008-09-29, 18:39
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Vi? Det är möjligt att flera brukar ditt användarnamn annars är "vi" du och möjligtvis Paparobo.

Jo, jag menade jag och Paparobo. Häng inte upp dig på det.

Citat:
Så, min radikala ökning av oljig hud, gynekomasti, skäggväxt och liknande endast inföll sig samtidigt som alla gånger jag började träna så hårt på en ren slumpmässig basis... Lägg märke till att jag fortfarande höll på att få skäggväxt under den tiden men att det ökade markant vid hård träning.

Det har verkligen inte slagit dig in att det kan ha att göra med att du är 20 år och att dessa processer sker i kroppen även utan träning. Träning är bra men det är inte förklaringen till ALLT.

Citat:
Vad menas förresten med "anlag för manboobs"? Enligt din definition är det att saker uppkommer spontant eller med gudomlig inblandning. Det finns ALLTID ett samband mellan händelser och gynekomasti uppkommer genom för högt östrogen, högt prolaktin, bröstcancer, eller att man äter för mycket phytoöstrogen för att nämna några samband. "helt enkelt" är inte helt enkelt om man frågar sig varför saker är som de är, vilket var hela poängen med den här tråden!

Jo, jag lovar! Att en människa växer är en spontan händelse. Jag vet inte om du har märkt det men du har växt de senaste tjugo åren. Ganska spontant, inte sant?
Citera
2008-09-29, 18:39
Bannlyst
Bara acceptera att du e lite sen :P puberteten ftw bli nu inte arg på oss.
Citera
2008-09-29, 22:06
Medlem
Citat:
Först och främst så vet jag att styrketräning ökar den endogena testosteronproduktionen så dumförklaringar är ej nödvändiga.

Iallafall, kan börja med att berätta om min träningserfarenhet så ni får lite insyn i hur min kropp fungerar. Jag började träna i andra ring i gymnasiet, vägde då runt 67-68kg, 190cm lång, rätt så smal med andra ord. Har dock alltid haft ganska mycket fett på kroppen trots min låga vikt, ingen tillstymmelse till magrutor så estimerad procent kroppsfett på >13-15%. Alternativt mycket vattenvikt då... I vilket fall, efter dryga en och en halv månads träning vägde jag 76-78kg med uppmätt (använde sådan maskin man håller i och skickar en svag ström genom kroppen) kroppsfett på dryga 7%. Hade vid den tiden(innan träningen) väldigt androgyna ansiktsdrag och nästan inget skägg alls, men helt plötsligt började skägget att komma ut, det kom som på postorder efter första veckan jag började träna. Under den här tiden ökade jag bänkpress från 50kg till 77,5kg, knäböjen ökade också markant (minns inte exakt hur mycket) och mina marklyft gick från runt 40-50 till runt 90kg (1 rep). Jag har stora hudbristningar längs ryggen sedan den perioden. Iallafall, efter jag fortsatte träna några ytterliggare månader (med ökningar fast inte lika drastiska) så började mina bröstvårtor bli ömma och jag kunde känna små klumpar under dem. Jag hade fått den fruktande åkomman gynekomastia! Under samma period förlorade jag nästan all vunnen styrka och jag var mer eller mindre tillbaka på ruta ett! Nej jag tog inga AAS eller mysko supplement så det var inte därför jag fick sådana annars snarlika symptom för avslutad AAS-kur.

Jag tog ett uppehåll från träningen något halvår och började sedan igen. Reboundade till 87-88kg, 10% kroppsfett men fortfarande inga magrutor alls! Träning 3-4 gånger i veckan gav nästan noll resultat, träning 6-7 gånger i veckan, fullkroppspass samtliga tillfällen, gav mig praktiskt taget styrkeökningar vid varje träningstillfälle. Några vänner undrade om jag var på AAS och två läkare (vänner) hade påpekat hur flottig jag blivit i ansiktet och undrade om jag gick på något. Vid det här tillfället utvecklade jag återigen gynekomastia för andra gången! Efter ett tag var jag tvungen att lägga ned träningen igen pga mycket studier och så, min styrka sjönk lite som sig bör när man inte tränar. När jag sedan för en tredje gång började träna så skedde det kanske mest extrema styrkeökningen på kort tid jag varit med om. Jag hade tränat någon månad i lugnt tempo (3x/vecka, ätit bra osv) utan några påtagliga ökningar så jag beslutade mig för att träna mer eller mindre varje dag och oftast samma muskelgrupper flera dagar i sträck. På bänkpressen gick jag från 60kg 1-2reps till 80kg 1-2 reps på en och en halv vecka! Gjorde liknande ökningar vid andra övningar. Har sedan dess dragit ned på tränandet återigen (studier som vanligt) men hållt igång för att bibehålla styrka då jag tränar MMA och BJJ.

Beslutade mig nu i veckan för att börja träna seriöst igen och vad händer vid dag två? Jag vaknar upp och ser att mitt ansikte är otroligt flottigt, om man drar med fingret blir den helt inoljad . Finnar har börjat poppa upp i ansiktet, ryggen och särskilt axlarna. Min appetit är enorm, i normala fall måste jag tvinga mig själv att äta. Mina muskler känns "pumpade" hela dagarna. Missförstå mig rätt nu, att jag reagerar så starkt är bra ur ett rent muskelbyggarperspektiv men jag är orolig att det kommer leda till att gynekomastin blossar upp för en tredje gång... Eftersom jag inte går upp något alls vid "normal" träning och endast gör framsteg vid vad som brukar räknas som överträning befinner jag mig i ett dilemma... Det känns som att min kropp antingen är helt "på" eller fullständigt "av". När jag inte tränar lägger jag på mig fett snabbt trots att min totala vikt är låg men när jag börjar tränar så slår nästan hormonproduktionen över och blir för mycket.

Finns det någon här på flashback som känner igen sig? Så vitt jag vet är det inte normalt att hormonnivåerna fluktuerar så kraftigt som det gör hos mig och det vore intressant att se om det finns flera som har erfarenhet av detta.

Är 20 år gammal om det nu är relevant att veta.

Är du orolig att få tillbaka det tycker jag att du ska kolla med typ en sjukgymnast/doktor. Skriv ett mejl och fråga lr så. De kan även göra ett träningsschema för att träna maximalt och ändå undvika det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in