2008-09-29, 14:05
Medlem
Kexars avatar
http://www.aftonbladet.se/debatt/article3402501.ab

Är det bara jag som blir förbannad när jag läser såna här artiklar med folk som bara grinar ut i pressen om hur dåligt dom har det.

"Jag klarar inte av att jobba med mitt psykiska tillstånd" - Är det verkligen så? Är du verkligen dödssjuk? Mer eller mindre varje person i det här landet mår väll konstant dåligt så varför kan inte du jobba när jag tvingar mig upp halv sju varje morgon?
"Jag får ingen hjälp, jag måste klara mig själv!" - Ja vad tror du att vi andra gör? Tror du vi blir hjälpta av andra?

Det bästa kommer ändå sist..
"Regeringens metoder börjar likna Hitlers, är vi tillbaka till b;rjan på 40-talet? "
Hur fan tänker människan? Bara för att ingen vill GE dig pengar så är de nazister?

Värsta av allt är ändå att 95% av Aftonbladets läsare håller med om att det är synd om den här personen som inte orkar jobba och därför får stå sitt kast.
Citera
2008-09-29, 14:14
Medlem
Om det är hon på bilden så tvivlar jag på att hon har ont om mat Vad fanken hon skriver att hon vill jobba, men varför gör hon inte det då? Hon verkar ha drabbats av en allvarlig latmask.
Citera
2008-09-29, 14:16
Medlem
Håller med. Allra värst tycker jag om "drabbade-familjen-i-soffan"! När man tar en bild av hela familjen i en soffa och målar upp dem som DRABBADE bara för att ingen vill ge dem pengar.

Man drabbas av sjukdomar och naturkatastrofer INTE av någon inte vill försörja mig.

Värst är det för de ungar som inte har något att säga till om utan sätts i soffan av sina föräldrar. Personligen tycker jag att sådana föräldrar har förverkat sin rätt till föräldrarskap och att varje barn skall få möjligheten att välja alternativa fosterföräldrar till de miffon som satte dem i soffan.

Samma möjlighet borde även barnen till "ensam mamma söker" få.
Citera
2008-09-29, 14:17
Medlem
Nja. Nu framgår det ju inte av artikeln vad som är fel med människan men att förutsätta att hon bara "mår lite dåligt och borde rycka upp sig" är patetiskt att folk fortfarande har som uppfattning av psykiskt sjuka.

Tänk om hon har panikångest? Haft det någon gång? Finns många problem en människa kan ha som gör det väldigt svårt att sköta ett jobb. Och är det inte bättre att hon får hjälp att komma tillbaks istället för att lämnas åt sitt öde och aldrig komma tillbaks?
Citera
2008-09-29, 14:19
Medlem
espen21s avatar
Det är dags för människor som ständigt förlitar sig (och klagar) på "mamma staten" att växa upp och inse att sverige inte är ett riktigt kommunistland.
Dessvärre så är det ju inte särskilt lustigt att detta är den rådande attityden, då vi har skämt bort packet under en lång tid. Nu måste folk få lära sig att klara sig själva

Det är äckligt uppenbart att hon inte alls vill jobba, utan bara gillar att klaga och egentligen bara är ute efter mer bidrag
Citera
2008-09-29, 14:19
Medlem
faggets avatar
"Jag äter varannan vecka när jag har barnen hos mig." Klarar sig hon utan mat varannan vecka kan hon ju berätta för oss dödliga om sin metod. Kan hon inte skriva en bok, eller börja undervisa om sitt knep? Den där kvinnan har ju en helt fantastisk metabolism, som jag gärna vill lära mig mer om! Fatta vad man skall kunna spara in $ genom att bara äta varannan vecka.

Som cp_stickan sade så verkar det ju knappast lida någon nöd på henne
Senast redigerad av fagget 2008-09-29 kl. 14:21.
Citera
2008-09-29, 14:22
Medlem
Hompos avatar
Skrämmade...

att höra sådan j-a klagosång. Hon ser som sagt mkt välgödd ut. Hennes köksmöbler är nyköpta vad det ser ut och lägenheten verkar ju inte extremliten eller i dåligt skick. Det ser snarare nymålat ut och köksbordet står i köket eller eget rum vad det ser ut. Kanske kan hon flytta till lite mindre för att spara pengar. Annars går det säkert att köpa en påse ris extra på ICA för 24.90:-

Det har redan skrivits... men Hitler-jämförelsen är ju kronan på verket av patetismen. Starkt jobbat AftonBladet, När jag inte trodde det så lyckas ni. Nu har jag väl ändå ingen respekt kvar för er... men men, ni kommer säkert överträffa er själva igen!
Citera
2008-09-29, 14:29
Bannlyst
Jag misstänker att det är annat ljud ur skällan när det blir TS tur att bli utslängd ur arbetsmarknaden.

Att de fattiga har blivit allt fattigare de senaste 4-5 åren vet ju alla, men den pösiga, belånade, okunniga och obildade massan som ännu har jobb är så indoktrinerade med den fasicistoida myten om att människor som förvägrats tillträde till arbetsmarknaden är lata eller personer som inte kan jobba pga sjukdom får skylla sig själva. En medveten kampanj ifrån allliansregeringen för att brännmärka människor för att radikalt öka skillnaderna mellan människor.
Denna politik att se till att enbart se till de välbeställdas intressen och att förvärldsliga humana värden till kronor och ören har drivits alltsedan 1980-talet oavsett vilken regering vi har haft men den nuvarande regeringen hela politik har varit att försämra och pressa personer som anses onödiga.
Utslagningen av människor från den helt orimliga arbetsmarknaden kommer att öka hela tiden medan förstoppade idioter som TS tror att han aldrig kommer att drabbas.
Senast redigerad av Berwald 2008-09-29 kl. 14:47.
Citera
2008-09-29, 14:30
Medlem
TCOBs avatar
Svårt att få ut nått vettigt ur den artikeln.

Skriver under på att det är på tok för många som klagar, inget snack om det. Det finns många som behöver kamma sig och komma in i matchen. Sen är det säkert så att vi kunde ha ett bättre system. Det kan man alltid. Dock tvivlar jag på att Sveriges system är dåligt. Sätt det i förhållande till andra läner och kika på resultatet.

En annan sak. Alltid när det är reportage från personer som har det så tufft ekonomiskt etc. så står det banne mig ALLTID Kelloggs Superflingor, en stor TV, 75 DVD-filmer eller något annat i bakgrunden som får mig att undra hur i helvete dom kan klaga när dom köper sådana saker.
Alla som levt som studenter vet att man kan leva (inte bara överleva) på lite pengar, det handlar bara om att prioritera. Barn ställer natruligtvis saker och ting i ett annat ljus men det finns ändå gränser. Köper och lever du på grandiosa så kommer du bli smällfet, gnällig, sjuk och fattig. Konstigt? Nej!
Citera
2008-09-29, 14:33
Medlem
wastes avatar
Om man inte kan överleva på det minimibelopp man kan få ut varje månad är det ens egen planering det är fel på, inte själva beloppet. Detta gäller oavsett om vi pratar studiemedel, a-kassa, sjukpenning, socialbidrag, pension eller någon kombination av dessa. I detta avseende är Sverige ett fantastiskt land att leva i och jag tror att många gladeligen skulle ge sin högra hand för att få samma möjlighet.
Citera
2008-09-29, 14:42
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
Nja. Nu framgår det ju inte av artikeln vad som är fel med människan men att förutsätta att hon bara "mår lite dåligt och borde rycka upp sig" är patetiskt att folk fortfarande har som uppfattning av psykiskt sjuka.

Tänk om hon har panikångest? Haft det någon gång? Finns många problem en människa kan ha som gör det väldigt svårt att sköta ett jobb. Och är det inte bättre att hon får hjälp att komma tillbaks istället för att lämnas åt sitt öde och aldrig komma tillbaks?
Håller med, sjukdomar som inte syns existerar inte för många, det gäller både privatpersoner och myndigheter.

Med detta sagt så är det jävligt provocerande (minst sagt) när tjockisar påstår att de inte har råd att äta. Jag har sett 7-åriga barn i trasiga kläder stryka omkring på gatorna och sniffa lim för att stilla hungern, och här sitter hon i sin fräscha lägenhet och gnäller.
Citera
2008-09-29, 14:42
Medlem
Citat:
Regeringens metoder börjar likna Hitlers, är vi tillbaka till början på 40-talet?

Hurdå? Det där var riktigt illa genomtänkt.

Hitler tog hand om sitt folk till skillnad från demokrater, kommunister och dylikt skit. Vad vi lever under i demokratin är i alla avseenden diametralt motsatt "Hitler." Det finns inte en enda jävla likhet. Att en vit kvinna skulle svälta, vara bostadslös eller fattig i NS-Tyskland fanns liksom inte ens på kartan. Vita kvinnor BEHÖVDE INTE ENS JOBBA i NS-Tyskland.

Att vita kvinnor har ett helvete under trampet av demokratins bajskletiga rosa stövlar beror på att "vår" regim tar allting från vita kvinnor (och män) och ger till icke-vita. Hitler skulle blivit vansinnig av att se skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in