• 1
  • 2
2008-10-01, 01:35
Bannlyst
Ska nu lämna det sjunkande skeppet, (Swedbank). Vilken är att rekomendera?

Är en vanlig privatperson. Har dock jobbat och ärvt väldigt mycket. Så det är 800 000 kr jag måste föra över.

Vilken bank är bäst för mig?
Citera
2008-10-01, 01:58
Medlem
the barons avatar
Jag funderar på Time Finans (www.timefinans.se), riktigt bra ränta, dom tillhör Halenskoncernen.
Citera
2008-10-01, 07:06
Medlem
Kivans avatar
Bäst för dig är att inte ha mer än 800 000kr per bankkonto, då riksgäldens försäkringar går upp till max 250 000kr.

Jag ska också byta bank och börjar mer och mer tro på Handelsbanken. Här på Åland är bankerna så usla att det ser mer ekonomiskt ut att ha en svensk bank med eurokonto.
Citera
2008-10-01, 09:03
Medlem
qpXs avatar
Igår öppnade jag konton i både Nordea och Handelsbanken för att sprida ut riskerna. Jag var in några gånger och dubbelkollade lite info på Handelsbankens kontor här i stan och jag blev grymt bra bemött och de försökte inte "kränga" på mig konton som gynnar banken mer än kunden osv. Deras internet-tjänst tycker jag är rätt behändig (skraplotter + egen kod).

Hos nordea var jag in nåra gånger också och blev mindre bra bemött, en man i ett "bås" ville i stort sett bara kränga på mig lönekonto och ville ha personliga dataljer som är ovesäntliga för banken och blev sur då jag inte ville svara på dessa. Vid första besöket blev jag även osäker då mannen jag pratade med knappt visste vad han gjorde där. Jag ringde även Nordeas kundtjänst och killen som svarade lät så grymt slut att han var på väg att svimma pga stress.
jag vet inte men det kanske säger lite om företaget i sig och hur de hanterar/behandlar sina anställda. jag kommer inte ha nordea kvar om ISG överkliver 250.000kr

jag kommer nog börja använda handelsbanken istället för Swedbank framöver.
Citera
2008-10-01, 09:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Har använt Nordea (Tidigare Nordbanken) i hela mitt liv och det kommer att förbli så!
Citera
2008-10-01, 09:10
Medlem
noremlacs avatar
Alltid använt mig av Nordea, är helnöjd.
Citera
2008-10-01, 13:55
Medlem
lepops avatar
Jag skulle öppna ett allt i ett konto på Skandiabanken där du får ränta (4,25%) på dina pengar utbetalat månadsvis som du dessutom kan ha ett visakort kopplat till och betala räkningar ifrån. Sen skulle jag sätta in 250 000 på ett fastränte konto på 3 månader hos dem (5,2%). Sedan skulle jag smällt in 250 000 på Kaupting-edge (5,55%). Kom ihåg att den statliga insättningsgarantin gäller 250 000/bank.
Citera
2008-10-01, 16:50
Medlem
vad säger ni om Avanza bank? funderar på att öppna ett konto för att samtidigt kunna handla med aktier. är de en bra idé?
Citera
2009-06-16, 18:45
Medlem
Hej,

Jag vet inte om denna tråd är så aktiv fortfarande men jag skulle uppskatta lite hjälp.

Jag ska nu byta bank (har idag Nordea). Jag vet dock inte riktigt vilken jag ska ta. Jag har kollat lite extra på just Länsförsäkringens bank och även SEB.

Länsförsäkringen har jag fått rekommenderat av en kompis som gillade banken han kunde dock inte ge några konkreta tips om varför.

Det ligger till så här i vilket fall som helst.

Jag ska starta företag nu inom det närmaste och det är också därför jag vill byta bank. Gillar inte Nordea på den biten. Det är också därför jag har kollat extra noga på SEB då de har vunnit priser för att ha bra företagsbit. Dock undrar jag lite hur de är överlag och om någon möjligtvis vet hur deras internet bank fungerar på en MAC-dator?

Skulle uppskatta om några kanske kunde skriva lite om hur deras banker och så funkar och om SEB är något att ha? Den ser oerhört bra ut på papper. Fast det kanske är lätt att få sin bank att se bra ut på papper.
Citera
2009-06-17, 02:31
Medlem
addims avatar
Har också haft Nordea i hela mitt liv och har aldrig hittat något att klaga på. Rekommenderas!
Citera
2010-09-14, 13:55
Medlem
Även jag tänker nu överge Swedbank och började titta på Nordea. Skickade en anmälan via deras hemsida men ingen ringde mig på 2 veckor. Ringde de och bad de återkoma för en tidsbokning. Gissa om de återkom! Nu ringer jag de efter 4 veckor och undrar om de är intresserade av nya kunder och får vänta i luren när killen ska hitta någon som jag kan tala med. Har redan gått 8minuter i luren så nu lutar det åt Handelsbaken eller Skandiabanken.
Citera
2010-09-14, 14:50
Medlem
Lite nyfiken på Handelsbanken jag också, jobbar som marknadsundersökare och just nu intervjuar vi folk som är kunder till dem.
Mestadels verkar det som att gamlingar har dem som bank, men 95% av alla som jag frågar är verkligen helnöjda 9/10 poäng, på allt ifrån service och bemötande till prisvärdheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in