Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-02, 11:44
  #1
Medlem
Dags att börja värma upp inför kvällen matcher


Dagens matcher är:

Luleå - Brynäs
Skellefteå - Färjestad
MODO - Timrå
Rögle - Södertälje
Linköping - Djurgården
+ Frölunda - Ottawa.


Själv ser jag fram emot ett stenhårt derby mellan Modo och Timrå. Alltid lika kul att se dessa mötas.
2008-10-02, 12:00
  #2
Medlem
Frölunda - Ottawa kommer bli spännande men det diskuteras ju i en annan tråd.

Rolig omgång, tror Timrå tar derbyt.
2008-10-02, 12:05
  #3
Medlem
BERNFs avatar
Lite väll tidigt kanske?
Men det jag vill se av luleå för att vi ska inkasera 3pinnar emot Brynäs:

Modig i målet som måste göra en bra match.
Miettinen och Harju måste fortsätta spela bra tillsamans och främst så måste dom sätta sina lägen :P
Fortsatt bra pp ala timrå matchen med mycket skott ifrån backposs.

Även lite förbättring i coachningen, jag vill inte se Almtorp -Burström - Lidhammar inne när vi har momentum inte heller vill jag se nämnda kedja i pp.
Skulle inte ha nåt emot att se Omark spela lite med Harju, däremot inte tillsamans med Miettinen isf.
Sist min mest viktigast är att spela enkelt i Försvarsspelet, emot Rögle gav vi bort ett mål med en indianare sama sak emot Timrå i tisdags även ett antal gånger då vi kunnat slå sarg ut men slarvat och motståndarlaget har etablerat anfall som resulterat i mål ibland. Det är något vi inte har råd med, så ska vi vinna idag måste försvaret spela enkelt och vara på rätt sida av spelarna.
2008-10-02, 12:12
  #4
Medlem
Red Machines avatar
Tippade en tvåa mellan Luleå och Brynäs på tipset men har ändå en dålig känsla inför denna match. Vi har vunnit tre raka matcher så för eller senare kommer motgången och varför inte ikväll mot Luleå. På papperet kanske just denna och någon match till som vi skall vinna på bortaplan i år men ändå.......

Mads Hansén är borta ikväll och troligen Peter Nolander.
2008-10-02, 12:18
  #5
Moderator
Gromguttens avatar
Dessa trådar startar vid matchstart och stänger strax efter avslut. Diskussionen tas i ES-tråden.

/Mod
2008-10-02, 18:23
  #6
Moderator
vfs avatar
Öppet/Mod
2008-10-02, 19:00
  #7
Medlem
Ferross avatar
Har en hel del förväntningar inför dagens match. Brynäs är ett av de lagen som vi absolut ska och måste slå hemma, även om de börjat säsongen bra.

Skulle inte förvåna mig om matchbilden blir som den första matchen mot Brynäs förra säsongen. Vi ligger på medan Brynäs spelar tätt och bra försvarsspel och kontrar när de får chansen, då var de ruggigt effektiva när de fick sina chanser så vi får akta oss och inte slarva i uppspel eller på offensiv blå.
2008-10-02, 19:01
  #8
Avstängd
bLyGE_kEntAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Har en hel del förväntningar inför dagens match. Brynäs är ett av de lagen som vi absolut ska och måste slå hemma, även om de börjat säsongen bra.

Skulle inte förvåna mig om matchbilden blir som den första matchen mot Brynäs förra säsongen. Vi ligger på medan Brynäs spelar tätt och bra försvarsspel och kontrar när de får chansen, då var de ruggigt effektiva när de fick sina chanser så vi får akta oss och inte slarva i uppspel eller på offensiv blå.

Sant att ni måste slå dem. Det tror jag ni gör också, jag är ganska säker på det faktiskt. Och du, jag brukar ha bra magkänsla

edit: det finns inga ord för hur mycket jag hatar introt, alla nationalsånger och skit. Börja nu!! :-)
2008-10-02, 19:03
  #9
Medlem
1-0 Till LHC nu. tydligen "turligt"...
2008-10-02, 19:07
  #10
Avstängd
bLyGE_kEntAs avatar
Skellefteå öser på som vanligt i högt tempo i början, tvivlar dock på att det blir någon utdelning. Nej det blir uddamålsförlust i sudden för AIK detta.
2008-10-02, 19:09
  #11
Medlem
Trillskes avatar
Vad har hänt med våra inledningar av matcherna? Verkar som det tar en liten stund att vakna hela tiden. Tur att vi varit starka tidigare.
2008-10-02, 19:09
  #12
Medlem
Dr.Sativas avatar
1-0 till Luleå, fan Markström den ska du ta

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback