• 1
  • 2
2008-10-03, 09:00
Medlem
Vad ska man kolla extra noga på när man kollar på en Ford mustang av sent 80-tal? Något specifikt?
Citera
2008-10-03, 09:04
Medlem
AceVenturas avatar
Ja, helst ska den vara 10 år nyare men det är lätt att se.
Citera
2008-10-03, 09:17
Medlem
Seriösa svar nu tack.. Finns det något modellrelaterat fel med den?
Citera
2008-10-03, 09:41
Medlem
AceVenturas avatar
Hittar inget på google, men det är en bil du garanterat kommer få problem med. Efter -94 är mitt tips.
Citera
2008-10-03, 10:16
Medlem
Mitt tips är sent 60-tal.
Citera
2008-10-03, 10:23
Medlem
Hardcore Junkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceVentura
Hittar inget på google, men det är en bil du garanterat kommer få problem med. Efter -94 är mitt tips.

Vad pratar du om?

Svärfar äger fem stycken Mustanger varav en 68:a och en 69:a. Dessa är extremt fräscha eftersom han har skött dem väl. Han blev erbjuden två miljoner kronor för den ena bilen...
Citera
2008-10-03, 10:48
Medlem
Rost?

Annars är det väl allmänt vett som gäller.
Citera
2008-10-03, 11:48
Medlem
AceVenturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore Junky
Vad pratar du om?

Svärfar äger fem stycken Mustanger varav en 68:a och en 69:a. Dessa är extremt fräscha eftersom han har skött dem väl. Han blev erbjuden två miljoner kronor för den ena bilen...

Vad jag menar är att om man köper en Mustang sent 80-tal kommer man garanterat få problem med den, samma som med vilken bil som helst från runt samma tid.

Föreslog bara att köpa lite nyare och enligt nån begagnat guide bytte dom ut diverse viktiga delar runt -94. Man kan nog räkna med att en Mustang blivit "buskörd" mer än andra bilar oxå
Citera
2008-10-03, 13:22
Medlem
Crilles avatar
Jag har haft en Ford Mustang GT från 1988.
Jag gillade den som fan, hade den i 6 år utan att ha några större problem med den. Startmotorn gick sönder, men det var allt.
Vad jag vet så finns inga modell relaterade fel, men som någon annan sagt, kolla noga så den inte är rostig.
Samma 5 liters v8 som sitter i Mustangen sitter i sjukt många andra fordbilar och det gör att reservdelarna är grymt billiga.

Det ska erkännas att väghållningen inte var den bästa, men vad fan gör det, det var en jäkligt rolig bil. Dom är också väldigt lätta att trimma ifall man är lagd åt det hållet.

Fråga gärna ifall det är något speciellt du vill veta så ska jag försöka svara.
Citera
2008-10-03, 16:29
Medlem
Det satt en 2,3l fyra i den, har för mig att Mazda gör de motorerna.
Så jag skippade den.
Citera
2008-10-03, 18:44
Medlem
Crilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunten
Det satt en 2,3l fyra i den, har för mig att Mazda gör de motorerna.
Så jag skippade den.

Det gjorde du rätt i, mustangerna med fyror i är absolut ingenting att ha.
Citera
2008-10-03, 21:56
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore Junky
Vad pratar du om?

Två miljoner? Var det en Shelby eller vad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in