2008-10-09, 18:59
Medlem
Ikes avatar
Halloj
jag och en kompis skulle göra en stor tjänst åt varandra. jag gjorde min och gjode den väldigt bra. hon gjorde knappt sin del och när jag ber om resten så säger hon rakt ut att hon inte orkar. resten av hennes del är att ringa ett samtal (inget jobbigt samtal heller). när jag ber henne om detta så säger hon rakt ut att hon inte orkar. sedan 5 min senare ber hon mig om en likvärdig tjänst hur tänker man då ??
Citera
2008-10-09, 19:02
Medlem
tetras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ike
Halloj
jag och en kompis skulle göra en stor tjänst åt varandra. jag gjorde min och gjode den väldigt bra. hon gjorde knappt sin del och när jag ber om resten så säger hon rakt ut att hon inte orkar. resten av hennes del är att ringa ett samtal (inget jobbigt samtal heller). när jag ber henne om detta så säger hon rakt ut att hon inte orkar. sedan 5 min senare ber hon mig om en likvärdig tjänst hur tänker man då ??

Jadu skulle gärna veta det jag med, har en kompis som är precis lika.
Hjälpte han flytta en ggn sen skulle jag flytta två veckor efter och då totaldissa han och gick och drack öl istället.
vissa tänker väll bara på sig själva helt enkelt.
Citera
2008-10-09, 19:09
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetra
Jadu skulle gärna veta det jag med, har en kompis som är precis lika.
Hjälpte han flytta en ggn sen skulle jag flytta två veckor efter och då totaldissa han och gick och drack öl istället.
vissa tänker väll bara på sig själva helt enkelt.
aa en annan gång så trodde hon att jag var kär i henne. då bad hon mig att åka till en annan stad låna en film av en kompis så att hon och hennes ragg hade något att titta på. haha skrattade bara åt henne. fast egentligen kan hon skratta åt mig nu. rätt dum som trodde något annant
Citera
2008-10-09, 19:14
Medlem
Softers avatar
Hon vill uppenbarligen retas, genom att leka med dig.
Citera
2008-10-09, 19:20
Medlem
PrivateWitts avatar
Hon testar dig. Toffelmaterial?
Citera
2008-10-09, 19:26
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ike
Halloj

Låter som att hon inte har så stor respekt för dej. Hon bryr sej helt enkelt inte om du tycker hon agerar på ett dåligt sätt. Men ställer du hela tiden upp för henne på olika sätt, utan att hon behöver göra något för dej, så kommer hon såklart fortsätta försöka utnyttja dej. Du ligger i underläge, och det du ska göra är helt enkelt att sluta göra det hon ber dej om.
Citera
2008-10-09, 19:37
Medlem
Det är bra att det visar sig i tidigt stadie om en person är att lita på eller inte. Uppenbarligen är hon inte det.

Toskala
Citera
2008-10-09, 19:59
Medlem
NoldorWarriors avatar
Sådana vänner är nästan inget att ha, visserligen så handlar ju inte vänskap om att bara ge och ta men ibland så kan det bli lite överdrivet faktiskt. Tycker att det där med filmen var ganska svinigt gjort, men sedan så vet jag ju inte hur personen i fråga är i vanliga fall.

Personligen så skulle jag nog försöka ställa små ultimatum och säga "Okey, du är skyldig mig en nu", det gör jag med mina bekanta just nu också mest på skoj eftersom jag vet att de är rekorderliga grabbar som gör det som ska göras!
Citera
2008-10-09, 20:03
Medlem
Hellmuths avatar
Låter inte som någon vidare vänskap , tycker att du ska leta efter en bättre vän . kommer att fortsätta att ta och ta , men aldrig ge något tillbaks .
Citera
2008-10-09, 20:05
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoldorWarrior
Sådana vänner är nästan inget att ha, visserligen så handlar ju inte vänskap om att bara ge och ta men ibland så kan det bli lite överdrivet faktiskt. Tycker att det där med filmen var ganska svinigt gjort, men sedan så vet jag ju inte hur personen i fråga är i vanliga fall.

Personligen så skulle jag nog försöka ställa små ultimatum och säga "Okey, du är skyldig mig en nu", det gör jag med mina bekanta just nu också mest på skoj eftersom jag vet att de är rekorderliga grabbar som gör det som ska göras!
haha ja du hon är tjejen som lämnar sin syster när dom är ute själva. bara för att strula med en killen. hon är tjejen som raggar på en kille som åker 40 mil för att träffa henne men när han är där så sitter hon på msn och han får vara med hennes bror. är en snäll mäniska. det är mycket slumpar som gjort så det har blivit så här.
Citera
2008-10-09, 21:44
Medlem
R.Rs avatar
Jag har också önskat att man skulle kunna förstå dessa människor, men nuförtiden bryr jag mej inte. Det är helt enkelt något fel på dem, inget att fästa sig vid och bättre att gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in