2008-10-10, 02:43
Medlem
Hellcats avatar
Nån som har koll på vad ferraris ligger på i försäkring (trafik/halv/hel, stad/landsbygd osv)? Den specifika modellen jag fastnat för är 308 GT4.
Bor förtillfället i stan, men kommer skaffa villa, vovve, volvo (eller en italiensk hästspark) inom en snar framtid.

Tacksam för svar. Jag antar att det inte blir billigt
Citera
2008-10-10, 02:59
Medlem
CommonKnowledges avatar
Bara för att det är gammal Ferrari blir det väl inte billigare utan tvärtom?
Värdet går upp och därmed också försäkringen.
Citera
2008-10-10, 03:03
Medlem
Hellcats avatar
ingen aning.. därför frågar jag
Citera
2008-10-10, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Bara för att det är gammal Ferrari blir det väl inte billigare utan tvärtom?
Värdet går upp och därmed också försäkringen.

Nja, dessa kärror ligger ju i 200000 kr klassen nuförtiden. Dvs samma pris som en ny golf. När de var nya låg de förstås i en helt annan prisklass.
Citera
2008-10-10, 10:11
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellcat
Nån som har koll på vad ferraris ligger på i försäkring (trafik/halv/hel, stad/landsbygd osv)? Den specifika modellen jag fastnat för är 308 GT4.
Bor förtillfället i stan, men kommer skaffa villa, vovve, volvo (eller en italiensk hästspark) inom en snar framtid.

Tacksam för svar. Jag antar att det inte blir billigt
Enklast är väl att fixa fram ett regnummer på en sån modell och sedan gå in på försäkringsbolagens hemsidor och göra en beräkning för kostnadsförslag.
Kolla tex denna: http://www.blocket.se/vi/18185488.htm?ca=2_s&last=1
Citera
2008-10-10, 10:15
Medlem
speeeds avatar
...

24 åring med eget låst garge ca 23 000 hos IF..
Citera
2008-10-10, 10:19
Medlem
rtxs avatar
känslan av misslyckande och desperat anpassning till att folk tycker det är fräckt med ferrari för att det är det enda märket de känner till som gör låga, röda bilar får du på köpet. Försäkringen blir nog inte stora problemet min vän, service är jävligt spännande på den sortens bil. Byt gärna kamrem årligen, bara lyfta ur motorn och ta bort allt som är i vägen = skruva ner i smådelar.
Citera
2008-10-10, 23:53
Medlem
Hellcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtx
känslan av misslyckande och desperat anpassning till att folk tycker det är fräckt med ferrari för att det är det enda märket de känner till som gör låga, röda bilar får du på köpet. Försäkringen blir nog inte stora problemet min vän, service är jävligt spännande på den sortens bil. Byt gärna kamrem årligen, bara lyfta ur motorn och ta bort allt som är i vägen = skruva ner i smådelar.

Äsch.. antingen en ferrari, eller en V8 i min volvo 240
Köpet blir efter man skaffat hus med utrymme för att pilla med en sådan bil. Då har man ju plats med ev. lyftanordning oxå.

Citat:
Ursprungligen postat av speeed
24 åring med eget låst garge ca 23 000 hos IF..
tackar. e det det i stan eller på landet? inte så blodigt ändå, även om det kräver att man har en rätt skaplig lön. Kan tänka mig att typ Z3r ligger i samma prisklass.

Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Enklast är väl att fixa fram ett regnummer på en sån modell och sedan gå in på försäkringsbolagens hemsidor och göra en beräkning för kostnadsförslag.
Kolla tex denna: http://www.blocket.se/vi/18185488.htm?ca=2_s&last=1
danke
Senast redigerad av Hellcat 2008-10-11 kl. 00:00.
Citera
2008-10-11, 02:49
Medlem
Hellcats avatar
10 papp med halvförsäkring.. VA FAN! Min 240 e ju dyrare. Måste ha blivit fel nånstans :P

edit: oops, skulle editera.. inte citera :P
Senast redigerad av Hellcat 2008-10-11 kl. 03:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in