Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-26, 01:02
Moderator
memymos avatar
Sitter här och tittar på (Cartoon intros of the 80s).

Ser introt till Ghostbusters serien. Tänkte för mig själv att jag hört någonstans att dom kanske skulle göra en 3a med orginal skådespelarna.

Börjar luska lite på IMDB.

Hittar något som blev grunden till denna tråd.

http://www.imdb.com/title/tt1142978/

Det är ju med Orginal rösterna. Orginal skrivarna (Dan Aykroyd och Harold Ramis)

Vad tror ni? Kan det bli ett spel som slår eller blir det en flopp?

Plot

Orkade inte översätta spoilern.
Senast redigerad av memymo 2008-10-26 kl. 01:03. Anledning: rubriken vart fel >.<
Citera
2008-10-26, 01:32
Medlem
JollyRogerss avatar
Om det blir en flipp eller flopp vet jag inte, har ingen aning hur många ghostbusters fans det finns så jag svarar endast av egen åsikt. Jag ser verkligen inte fram emot ett Ghostbusters spel till, förstod aldrig vad som var så bra med filmerna. Tycker ghostbusters är fjantigt.
Citera
2008-10-26, 08:11
Medlem
Ett litet djurs avatar
Activision har troligen slängt ipn ghostbusters (källa) vilket försatt utvecklarna i en svår sits (jävla Activision!). Enligt ryckte ska Atari övertagit rollen som publisister (källa)

Spelet verkade riktigt lovande så jag hoppas på release!
Citera
2008-10-26, 08:19
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Kommer att vara dåligt men kommer att sälja bra. Som alla andra djävla filmlicensspel.
Citera
2008-10-26, 11:53
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Kommer att vara dåligt men kommer att sälja bra. Som alla andra djävla filmlicensspel.

Skillnad när dom gör ett licensspel i samband med en filmrelease då dom oftast inte har särskilt lång tid från filmens planerade -> release. Dom försöker ofta även blanda in handlingen i filmen iom att man brukar spela huvudkaraktärerna. Här har dom ett spel som har gott om tid på sig pga gammal film och en karaktär som utspelar sig runt det men inte i samband med filmerna. Därför kan det faktiskt bli bra.
Citera
2008-10-26, 12:52
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Skillnad när dom gör ett licensspel i samband med en filmrelease då dom oftast inte har särskilt lång tid från filmens planerade -> release. Dom försöker ofta även blanda in handlingen i filmen iom att man brukar spela huvudkaraktärerna. Här har dom ett spel som har gott om tid på sig pga gammal film och en karaktär som utspelar sig runt det men inte i samband med filmerna. Därför kan det faktiskt bli bra.

Som du säger tror även jag att det blir bra.

Och även nu när orginal skaparna av filmerna skriver manuset för spelet kan jag tänka mig att det håller samma anda. Det blir inte någon "Vi gör ett spel för att filmerna är bra" som dom gör med nästan alla dagens teknade filmer.

Nu blir det lite tanke bakom istället.
Citera
2008-10-30, 15:24
Medlem
Ett litet djurs avatar
Atari gets 'Riddick,' 'Ghostbusters'

Citat:
Atari has bought rights to publish the videogame sequel to "The Chronicles of Riddick" and a new game based on "Ghostbusters" from Activision Blizzard, which declined to pick up the two projects after merging with Vivendi Games this summer.
http://www.variety.com/article/VR111...&query=riddick

Citera
2008-10-30, 18:44
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
http://www.variety.com/article/VR111...&query=riddick

Atari? Dog inte de efter sitt senaste practical joke, i spelkretsar känt som "Alone in the Dark: Near Death Investigation"?
Citera
2008-10-30, 19:48
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Atari? Dog inte de efter sitt senaste practical joke, i spelkretsar känt som "Alone in the Dark: Near Death Investigation"?
Nej!

Spelet måste ha sålt hyfsat iaf...

Och Ghostbusters är sleeper hit 09!
Citera
2008-11-08, 00:46
Medlem
Red Machines avatar
Detta är ett måste köp för mig som vuxit upp med Ghostbusters. Minns någon gång i åttiotalets mitt när farsan kom hem med Ghostbustersfilmen som skrämde livet ur mig (jag var kanske 6 år och då kan även sådana filmer vara otäcka). Min barndom gick sedan ut på att vara den femte medlemmen i GB, jag köpte alla GB-prylar som fanns till hutlösa priser och köpte det ganska kassa Ghostbusters 2 spelet till NES.

Detta spelet verkar vara ganska snyggt men jag är övertygad om att det är en flopp som alla andra spel som görs efter filmer dock kommer jag älska varje sekund av det ändå. Det finns inte knappt något större än Ghostbuster så enkelt är det.

Någon som sett ett utgivningsdatum? Själv har jag bara sett att det släpps under första kvartalet 2009.
Citera
2008-11-08, 00:49
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Nej!

Spelet måste ha sålt hyfsat iaf...
Det finns ingen Gud..
Men vi får väl hoppas på att de gottgör några av sina synder med Ghostbusters då.
Citera
2008-11-08, 00:52
Medlem
När jag tänker Ghostbuster spel så får jag bara massa roliga bilder i huvudet! Kan bli kul det där. :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in