• 1
  • 2
2008-10-28, 00:20
Medlem
Har träffat en tjej som jag nu är ihop med, det hela är relativt nytt (vi är runt 20 års åldern, hon är lite yngre än mig). Jag gillar den här tjejen sjukt mycket, men häromdan så kläckte hon ut sig en kommentar. Man kan sammanfatta att hon iaf tydligt påpekade att hon hade hållt på med en hel del killar i sina år, det var absolut inte meningen av henne att kläcka ur sig den kommentaren och hon påpekade verkligen ordentligt efteråt att hon var nästan gråtfärdig för hon förstod att den meningen känns när man, som jag, är mindre erfaren (hon är den första tjejen jag har). För just nu är det bara hon och jag och jag vill inte veta hur många eller på vilka sätt hon har hållt på med andra killar tidigare.
Hon har flera gånger sagt att hon helst inte vill säga hur många hon varit med, men som ett försök att rädda situationen så har hon då sagt att det är inte SÅ många. Hon har också sagt att hon helst skulle vilja börja om på nytt med mig.

Lägger man ihop alla kommentarerna som hon sagt så får man känslan av att hon har legat runt en hel del. Frågade då om det är något hon ångrat av allt hon gjort, fick då ett tveksamt Ja (är nu så att jag vet att hon har gjort något hon ångrar så otroligt mycket och skäms för men inte talat om och tror inte hon heller kommer göra det). För mig känns det rätt tungt då jag verkligen gillar henne, älskar henne kanske e ett bättre ord, då man helst inte vill att ens tjej tidigare ska ha legat runt en jävla massa.

Min fråga nu är om det finns något jag kan göra för att underlätta det hela för mig, bli av med trycket över bröstet och alla funderingar? Eller gynnar det mig verkligen att får höra hur många hon varit med tidigare och prata med henne och få höra vad hon känner angående det hon ångrar? Eller är det bara lika bra och försöka förtränga alla tankar, även om det nog kommer bli riktigt svårt nu i början efter att ha hört allting.

Vet inte alls vad jag ska ställa för frågor, vill bara ha något tips som underlättar hela situationen. Kan kanske vara bra att veta att hon har otroligt många gånger påpekat att jag verkligen är speciell för henne och att hon verkligen älskar mig.
Senast redigerad av Bowler 2008-10-28 kl. 00:27.
Citera
2008-10-28, 00:22
Medlem
Minusmirakels avatar
Tja, en uppmuntrande sak är ju att hon slutat ligga runt och vill vara med dig, och älskar dig? Det är väll det enda som räknas?
Citera
2008-10-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minusmirakel
Tja, en uppmuntrande sak är ju att hon slutat ligga runt och vill vara med dig, och älskar dig? Det är väll det enda som räknas?

Visst är väl det uppmuntrande på sätt och vis, men jag kommer nog fortfarande att tänka såhär ett bra tag framöver som det känns just nu iaf. Och det känns jävligt tungt.
Samtidigt kanske det inte är så extremt många, men sättet som hon säger det på och kommentarerna som har sagts så får man verkligen uppfattningen att det är en hel del.
Citera
2008-10-28, 00:32
Bannlyst
Kom ihåg en sak...

... fundera på hur många hon har dejtat / legat med etc kommer bara göra dig illa till mods.

Några saker kommer att få dig att känna dig bra till mods:
  1. Hon älskar DIG
  2. Ovanstående gör DIG speciell oavsett hur många hon har varit med
  3. Hon kommer att uppleva sitt livs sex med DIG
  4. Ovanstående kan INGEN ta ifrån dig
  5. She will make a fine tudor

Det kommer få Dig att må bättre!

Se nu till att få varma blickar på krogen ( men gör ingenting, ta emot dem som en mafioso tar emot respekt bara )
Citera
2008-10-28, 00:41
Medlem
Minusmirakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowler
Visst är väl det uppmuntrande på sätt och vis, men jag kommer nog fortfarande att tänka såhär ett bra tag framöver som det känns just nu iaf. Och det känns jävligt tungt.
Samtidigt kanske det inte är så extremt många, men sättet som hon säger det på och kommentarerna som har sagts så får man verkligen uppfattningen att det är en hel del.

Men samtidigt så spelar det ju ingen roll hur många ens partner legat med innan, då man ska leva i nuet. Det där spelar antagligen ingen roll för din tjej längre eftersom hon älskar dig.
Försök att inte tänka på det, och fokusera på ert förhållande istället.
Citera
2008-10-28, 00:44
Medlem
hehe

Citat:
Vet inte alls vad jag ska ställa för frågor, vill bara ha något tips som underlättar hela situationen. Kan kanske vara bra att veta att hon har otroligt många gånger påpekat att jag verkligen är speciell för henne och att hon verkligen älskar mig.

Och det har HON inte sagt förr tror du eller? Kommer aldrig o hålla, du kommer vara svartsjuk, hon sugen på nytt.....va ärliga o gör slut så fort ni tröttnat på varandras kroppar.
Citera
2008-10-28, 00:45
Medlem
Citat:
Har träffat en tjej som jag nu är ihop med, det hela är relativt nytt (vi är runt 20 års åldern, hon är lite yngre än mig). Jag gillar den här tjejen sjukt mycket, men häromdan så kläckte hon ut sig en kommentar. Man kan sammanfatta att hon iaf tydligt påpekade att hon hade hållt på med en hel del killar i sina år, det var absolut inte meningen av henne att kläcka ur sig den kommentaren och hon påpekade verkligen ordentligt efteråt att hon var nästan gråtfärdig för hon förstod att den meningen känns när man, som jag, är mindre erfaren (hon är den första tjejen jag har). För just nu är det bara hon och jag och jag vill inte veta hur många eller på vilka sätt hon har hållt på med andra killar tidigare.
Hon har flera gånger sagt att hon helst inte vill säga hur många hon varit med, men som ett försök att rädda situationen så har hon då sagt att det är inte SÅ många. Hon har också sagt att hon helst skulle vilja börja om på nytt med mig.

Lägger man ihop alla kommentarerna som hon sagt så får man känslan av att hon har legat runt en hel del. Frågade då om det är något hon ångrat av allt hon gjort, fick då ett tveksamt Ja (är nu så att jag vet att hon har gjort något hon ångrar så otroligt mycket och skäms för men inte talat om och tror inte hon heller kommer göra det). För mig känns det rätt tungt då jag verkligen gillar henne, älskar henne kanske e ett bättre ord, då man helst inte vill att ens tjej tidigare ska ha legat runt en jävla massa.

Min fråga nu är om det finns något jag kan göra för att underlätta det hela för mig, bli av med trycket över bröstet och alla funderingar? Eller gynnar det mig verkligen att får höra hur många hon varit med tidigare och prata med henne och få höra vad hon känner angående det hon ångrar? Eller är det bara lika bra och försöka förtränga alla tankar, även om det nog kommer bli riktigt svårt nu i början efter att ha hört allting.

Skit i allt hon gjort i tidigare förhållanden, koncentrera dig på det som är nu. Att hon inte är stolt över det är väl bra för då verkar hon inte ha någon lust att hålla på mer, när en tjej som ligger runt massa stannar upp med en kille så har man lyckats Tjejer blir bara mer och mer slampiga, så jag tror man i dagsläget har svårt att hitta tjejer med små meritlistor. Även jag har en flickvän som är mera erfaren än mig, tycker inte det spelar någon större roll, iofs kan man kanske bli lite svartsjukt. Men så länge hon inte fuckar upp erat förhållande med saker hon gör nu så borde du inte oroa dig. Det finns massa tjejer som är sämre som legat med mindre, allt med sex är så jävla överskattat så det är löjligt tycker jag. Folk som iprincip definerar människor pga deras sexhistoria osv.
Citera
2008-10-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
Och det har HON inte sagt förr tror du eller? Kommer aldrig o hålla, du kommer vara svartsjuk, hon sugen på nytt.....va ärliga o gör slut så fort ni tröttnat på varandras kroppar.

Jag är hennes första riktiga förhållande, och det här vet jag genom att ha hört det från hennes vänner utan att ha frågat henne. Så Nej, jag tror faktiskt inte hon har sagt det.

Mitt problem är nog mer kortsiktigt än långsiktigt att bli av med dem här känslorna...känns det iaf som.
Citera
2008-10-28, 00:51
Medlem
Minusmirakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj

Men ge dig. Så behöver det inte alls vara. Varför skulle hon vara sugen på nytt om hon nu uppenbarligen älskar killen?
Citera
2008-10-28, 00:59
Medlem
Chenglis avatar
Tänk bara på hur grym hon är i sängen ; )

Ärligt talat, bry dej inte om det som hänt, sex är bara en lek. (in my opinion)
Citera
2008-10-28, 01:00
Moderator
Nospheratus avatar
Jag var 17 år när jag påbörjade mitt första "riktiga" förhållande. Hon var 20 år gammal. På ett sätt bidrog det antagligen till att jag försökte bete mig mer moget antar jag hur jag nu tolkade det. Hon kändes ju så otroligt mycket äldre och därför mer spännande. För min del var det liksom helt självklart utom tvivel att hon haft killar för mig. Jösses, jag hade ju inte ens körkort och hon hade antagligen dejtat killar som hade både bil och lägenhet antog jag. Jag kände mig nog ganska smickrad av att en sån "vuxen kvinna" ville vara med mig när hon kunde valt en kille som hade både pengar och flyttat hemifrån. Jag ville aldrig fråga om hennes tidigare killar, jag liksom bara antog att de funnits. Dessutom skulle det ju bara bli fånigt om jag hade jämfört mig själv som älskare med någon kille som kanske var fem år äldre, och i sin tur varit erfaren med massa tjejer.

Vi var ihop i två år tror jag. Det är ju en evighet egentligen i den åldern. Men det där höll i sig och jag var bara tillsammans med lite äldre tjejer. Det är först nu på senare år när man kom upp i tjugofemårsåldern som jag av någon anledning började dejta tjejer som t om var något år yngre än mig. Och i den åldern så antar man ändå helt kallt att en tjej inte är oskuld liksom.

Men jag kan ändå förstå att man känner sig osäker om det typ är första förhållandet. Man vill inte ens tänka tanken att ens flickvän undermedvetet jämför en med andra. Och så vill man känna sig lite exklusiv antar jag. Men till att börja med så tror jag att du ska ge fan i att fråga om hennes tidigare killar. Det mår du inte bättre av. Folk både skiter och knullar men man vill inte höra om det. Du vill inte veta om hon har varit med fem eller femton killar tidigare, det ena kommer inte kännas bättre än det andra. Det är ungefär som med sina föräldrar, man vill inte höra om hur många killar morsan hade innan hon träffade farsan. Man frågar inte om det, man tänker inte på det. Mitt tips är att du försöker göra samma sak angående hennes tidigare erfarenheter.

För det andra tror jag att det bästa du kan göra är att försöka tänka lite som jag gjorde även om jag befann mig i en enklare situation pga ålderskillnaden. Känn dig lite stolt över att hon valt dig av alla killar. Du älskar ju henne och tycker hon är underbar, hon kunde säkert fått vem hon ville men hon valde dig och ingen annan. Hon kanske har varit med killar tidigare men de var helt värdelösa i jämförelse med dig. Du vann henne. Inte de andra jönsarna.
Citera
2008-10-28, 01:04
Medlem
Minusmirakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag var 17 år när jag påbörjade mitt första "riktiga" förhållande. .... -text-

Skitbra skrivet. Håller fullständigt med dig. TS, i ett förhållande måste man kunna lita på varandra, och säger hon att hon älskar dig så får du nog ta och tro på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in