Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-29, 11:05
Medlem
Vi startar en ny tråd för de nya spelningarna. Nu är det äntligen bekräftat och klart. Och inte bara en, utan TVÅ, Sverigespelningar.

"EMA Telstar / Live Nation

OASIS TILL SVERIGE I JANUARI!
2008-10-29 10:07

Senast de spelade i Sverige var för ett fullsatt Hovet i Stockholm, januari 2006. Nu kommer brittpopens allra största ledstjärnor Oasis tillbaka till Sverige. Den 25 och 28 januari spelar Oasis på Scandinavium iGöteborg och Globen iStockholm. Biljetterna släpps onsdag den 5 november klockan 09.00.

Oasis bildades i början av 90-talet av bröderna Liam och Noel Gallahger. Med sin debutskiva Definitely Maybe tog de musikvärlden med storm och det dröjde inte länge innan singeln "Live Forever" klättrade på listor över hela världen och utsågs till världens bästa indielåt av musikmagasinet NME ochRolling Stone utsåg debutalbumet till det 17:e bästa i världen. Någonsin. Med uppföljaren (What's The Story) Morning Glory fortsatte succéerna med listettor som "Wonderwall" och "Don't Look Back In Anger". Tredje albumet Be Here Now är det snabbast säljande albumet någonsin i Storbritanniens historia.

Efter tre ytterligare studioalbum (Standing On The Shoulder Of Giants, Heathen Chemistry och Don't Believe The Truth), samt långa turnéerpå den ena slutsålda arenascenen efter den andra, var det i höstas dags för bandets sjunde efterlängtade album, Dig Out Your Soul. I Dagens Industri konstaterade Jan Gradvall att Oasis på senaste skivan vuxit "till ett både tyngre och svängigare och framförallt mer mångfacetterat band".

Redan 1994 spelade Oasis på Hultsfredsfestivalen, en lika omtalad som legendarisk spelning. 1996 gjorde Oasis ett Sverigeåterbesök, då på Sjöhistoriska Museet i Stockholm. 1997 var det dags för Globen, 2000 Hultsfredsfestivalen och 2002 på Cirkus i Stockholm. Senast bandet var på Sverigebesök var i januari 2006 då de spelade inför ett fullsatt Hovet i Stockholm. Nu är det dags för Oasis att bege sig ut på de Europeiska vägarna igen. Den 25 januari spelar Oasis på Scandinavium i Göteborg, den 28 januari är det Globen i Stockholms tur.

Biljetterna släpps på onsdag den 5 november klockan 09.00.

Oasis spelar förutom i Göteborg och Stockholm även i Köpenhamn den 24 januari och Oslo den 27 januari.

För mer information, besök: www.oasisinet.com

Biljettinformation:

25.1 Göteborg, Scandinavium
28.1 Stockholm,Globen

Max antal biljetter per person och konsert: 8 st.

Biljetter till konserten i Göteborg kostar 495 kr + serviceavgift och säljs via Livenation.se, Ticnet 077-1707070, samt Got Event Biljett Scandinavium, 031-81 10 20 och ATG-ombud.

Biljetter till konserten i Stockholm kostar 345 - 495 kr + serviceavgift och säljs via Livenation.se, Ticnet 077-170 70 70 samt Globenarernorna 077-131 00 00 och ATG-ombud."

Vilka ska jaga biljetter nästa onsdag? Skall ni gå på båda? Personligen ska jag se dom i Danmark nästa vecka och även två gånger på Wembley Stadium nästa sommar. Så med lite tur blir det fem spelningar för min del under det kommande halvåret.
Senast redigerad av J_McClane 2008-10-29 kl. 11:12.
Citera
2008-10-29, 11:13
Medlem
C M Burnss avatar
Tack! Då ses vi i Göteborg
Citera
2008-10-29, 11:19
Medlem
hiphopnegers avatar
Trevlig nyhet såhär på morgonen
Citera
2008-10-29, 11:30
Medlem
samtron12s avatar
Fyfaaaan vad glad man vart då!
Då blir det globen för min del om man får tag på biljetter.
Citera
2008-10-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopneger
Trevlig nyhet såhär på morgonen

Det var väl en underdrift, min bäste herr neger.
Citera
2008-10-29, 12:37
Medlem
hiphopnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coddan
Det var väl en underdrift, min bäste herr neger.
Nej tycker jag inte att det är för ett band som hade sin storhetsperiod i mitten på 90-talet. Men ändå trevligt, helt klart.
Citera
2008-10-29, 13:26
Medlem
Dom får gärna se till att pilla in 'Acquiesce' någonstans i setlisten tills slutet på Januari. 'Some Might Say' hade jag inte heller gråtit över (om vi nu skall hålla oss till någorlunda realistiska önskningar).
Citera
2008-10-29, 13:33
Medlem
samtron12s avatar
En låt som tycker är en av dom bästa Oasis låten genom tiderna är Little by little. Hoppas dom kan ta med den, fast det kommer väl torligtvis inte hända.
Citera
2008-10-29, 13:42
Medlem
BillBoness avatar
Hade åkt om jag bara vetat förbandet. Ett schysst förband + Oasis gör det värt det, men inte Oasis själva.
Citera
2008-10-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBones
Hade åkt om jag bara vetat förbandet. Ett schysst förband + Oasis gör det värt det, men inte Oasis själva.
Det ryktas om att Kasabian kommer vara förband på Europaturnén men inget är klart.
Citera
2008-10-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Det ryktas om att Kasabian kommer vara förband på Europaturnén men inget är klart.

...vilket ju är ett bra förband.

Personligen tror jag Scandinavium kommer säljas slut ganska fort, medans det kan gå segare med Globen. Vad tror ni?
Citera
2008-10-29, 15:32
Medlem
Jag hoppas på att få biljetter till spelningen i Globen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här