• 1
  • 2
2008-10-29, 13:06
Medlem
Att jag inte tidigare har haft något riktigt förhållande har varit halvt frivilligt, halvt ofrivilligt. Jag har aldrig känt någon stor längtan efter ett förhållande utan har trivts bra med att vara själv och värnat om min fritid. Dessutom har jag varit väldigt kräsen när det kommer till tjejer, antagligen för kräsen för mitt eget bästa då jag inte själv är någon 10:a. Har tjejen inte varit tillräckligt söt och haft en tillräckligt skön personlighet så har jag inte ens brytt mig om att försöka. Den senaste tiden har dock detta förändrats...

Jag har under det senaste året känt en allt större längtan (eller kanske bara nyfikenhet?) efter ett förhållande. Jag tror dock inte att det bara har berott på en längtan efter det motsatta könet, utan även en känsla av att jag måste skaffa mig större erfarenhet kring relationer och sex. Jag har därför försökt se på tjejer jag har träffat med mera öppna ögon och försökt att "go with the flow" på ett annat sätt, låt det hända och se hur saker och ting utvecklas. Och så hände detta...

Jag träffade en tjej för knappt två veckor sedan. Hon var ingen supermodell men jag tänkte att detta fick klart duga, det var värt att satsa på för att se vad som händer helt enkelt. Jag tyckte även hon verkade ha en bra personlighet. Nu har det blivit allt mer intensivt i umgänget och konversationerna blir allt mer "seriösa". Detta skrämmer mig en aning då jag nog tycker att det hela har gått lite väl snabbt. Jag är inte i närheten av att vara kär i tjejen. Borde jag vara det vid det här laget? Jag vet inte om jag någonsin har varit kär på riktigt. Jag kan redan nu tycka att det är jobbigt att behöva träffas så ofta som vi gör, och att jag har svårt att få tiden att räcka till. Tjejen är snäll mot mig på alla sätt och vi har det mysigt när vi ses men det slår inga verkliga gnistor hos mig. Hon är nyinflyttad från en mindre stad och känner inte så många här i Göteborg ännu. Hon är dessutom två år yngre än mig. Jag känner väl att jag har mer att ge henne än tvärtom, om ni förstår vad jag menar.

Igår var jag ute på krogen. Jag vet inte om det var vinet men jag är rätt säker på att en väninna till en bekant visade intresse för mig. Vi fick en speciell ögonkontakt vid ett flertal tillfällen. Hursomhelst, det intressanta är hur jag kände inför denna tjej i förhållande till den relation som håller på att utvecklas mellan mig och den andra tjejen. Den här tjejen var vacker (!) och verkade så mysig att om tillfälle hade getts så hade jag kastat mig över henne utan att blinka. När våra vägar skiljdes åt och jag "glömde" fråga henne om hon ville gå vidare bara vi två så kände jag nog starkare för den tjejen än jag gjort för den andra tjejen under hela vårt umgänge. Nu är jag som sagt inte säker på vilken inverkan vinet hade och vilket intresse hon skulle visa i nyktert tillstånd. Jag vet att jag kommer att träffa henne igen men jag vet inte riktigt när. Jag tycker dock inte att just den här tjejen är avgörande för frågeställningen.

Jag har inget emot att fortsätta på samma sätt med den andra tjejen och se vad som händer. Det har trots allt bara gått två veckor. Eller är relationen dödfödd? Det finns ju alltid en möjlighet att avveckla relationen, även om det blir svårare med tiden. Det känns visserligen inte helt snällt mot tjejen, men vad kan hon begära i detta läge? För er låter det kanske självklart att jag ska avveckla alltihop redan nu men då är jag ju tillbaka i mina gamla vanor. Samtidigt förstår jag ju att det inte fungerar att desperat söka efter ett förhållande.

Det blev mycket text, hoppas att någon orkar ta sig tid att läsa och komma med lite råd. Tack på förhand!
Senast redigerad av Visdomsord 2008-10-29 kl. 14:02.
Citera
2008-10-29, 13:09
Bannlyst
Om du inte är kär i henne är det bättre att du lämnar henne än att låta henne tro att du är det.
Citera
2008-10-29, 15:32
Medlem
Klockrents avatar
Lägg allt fokus på tjejen du träffade ute häromdagen. Annars kommer du gå i tankar om hur det kanske hade kunnat bli med denna tjej du träffade ute om du lagt in en stöt, istället för att köra på en halvdan relation som du har växt in i med en tjej som inte känns hundra.
Citera
2008-10-29, 18:04
Medlem
Hon kommer över ikväll, ska fundera närmare på problemet efter det. Om man bestämmer sig för att lägga ned, hur gör man det då på bästa sätt? Jag har som sagt ingen erfarenhet av förhållanden och därför vet jag inte heller hur man avslutar dem. Jag tror att hon skulle bli ganska förvånad då jag nog har betett mig som att jag är kär i henne, och jag skulle kunna tro att hon har hunnit få känslor för mig.
Citera
2008-10-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visdomsord
Hon kommer över ikväll, ska fundera närmare på problemet efter det. Om man bestämmer sig för att lägga ned, hur gör man det då på bästa sätt? Jag har som sagt ingen erfarenhet av förhållanden och därför vet jag inte heller hur man avslutar dem. Jag tror att hon skulle bli ganska förvånad då jag nog har betett mig som att jag är kär i henne, och jag skulle kunna tro att hon har hunnit få känslor för mig.
Är i samma sits. Har inte kommit över exet men har börjat träffa en ny. Hon tycker om mig men för mig blir hon ett verktyg för att inte helt krackelera. Uppdatera hur det gick.
Citera
2008-10-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johndoe111
Är i samma sits. Har inte kommit över exet men har börjat träffa en ny. Hon tycker om mig men för mig blir hon ett verktyg för att inte helt krackelera. Uppdatera hur det gick.

Du har i vart fall en bra förklaring att dra till med...
Citera
2008-10-29, 18:22
Medlem
LaToyas avatar
Förstår dig helt klart! Jag är precis likadan, inte precis den som hoppar in i förhållanden om man säger så. Blev lite nyfiken på din ålder dock, svårt att riktigt avgöra hur du ska agera förrän man har ett visst hum om var i livet du befinner dig.. När man är avvaktande till förhållanden, så är det som om man hela tiden på något sätt höjer ribban för sig själv. Man väntar nästan på "den perfekte" samtidigt som man ändå inser att den kanske inte finns och att det är bättre att försöka med någon som man ändå gillar, och se vart det leder, såsom du nu gjort med "2 veckorstjejen". Svårt svårt att ge dig råd! Du känner ju som du gör (eller inte gör) för henne, och om du tycker att det går för fort och blir för intensivt så tycker jag att du ska säga det till henne, dock på ett snällt sätt där du säger att du inte är van vid förhållanden och därför vill ta det så lugnt som möjligt. Du verkar ju helt klart ha mer intensiva känslor för den andra tjejen, och av den anledningen också bör du sakta ner saker och ting med "2 veckorstjejen". För det låter som om du ska träffa den här andra tjejen en gång till utan vinpåverkan för att avgöra vilka känslor ni egentligen har för varandra. Knepigt att avgöra sådant efter ett enda möte, dessutom då alkohol är inblandat.. Verkar lite som ketchupeffekten här grabben, kan bara önska dig lycka till!
Kram
Citera
2008-10-29, 18:25
Medlem
Citat:
Du har i vart fall en bra förklaring att dra till med...
Absolut. Men samtidigt har jag ingenting om jag dumpar henne. Känns rätt långt att träffa någon ny faktiskt. Hon raggade upp mig när jag supit mig full och tänkte på exet. Lycka till..
Citera
2008-10-31, 22:44
Medlem
Tänkte uppdatera och samtidigt få till en bump...

Under onsdagskvällen träffade jag som sagt tjejen som jag har på gång med. Vi åt middag, drack gott och hade trevligt. Det kändes riktigt bra och hon är ju faktiskt snygg! Ändå kändes det småjobbigt när jag fick ett gulligull-sms dagen därpå. Jag försökte tona ner gulligullet i mitt svar. Jag vet inte varför, kanske för att jag visste att jag skulle träffa den andra tjejen idag. Jag drömde om den andra tjejen i natt.

Idag träffade jag den andra tjejen. Det kändes inte riktigt lika spännande som härom kvällen och hon var inte fullt så snygg som jag mindes henne. Alkoholen hade dock inte lurat mig helt. Hon var fortfarande väldigt söt och vi hade ett trevligt samtal. Hon gjorde mig nervös, något som jag aldrig blir med "tjej nr 1". Jag frågade om hon ville ta en lunch men hon hade andra planer och det lät uppriktigt. Vi kommer med säkerhet att ses på en fest om knappt en månad, kanske tidigare.

Så som det känns idag kommer jag att försöka fånga den andra tjejen om en månad. Frågan är bara vad jag gör tills dess. Om jag satsar på "tjej nr 1" kommer jag kanske på andra tankar inom en månad, eller så syltar jag bara in mig ännu värre och avslutar månaden med att vara ett komplett svin. Allt känns jobbigt...
Citera
2008-10-31, 23:28
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:
Tänkte uppdatera och samtidigt få till en bump...

Under onsdagskvällen träffade jag som sagt tjejen som jag har på gång med. Vi åt middag, drack gott och hade trevligt. Det kändes riktigt bra och hon är ju faktiskt snygg! Ändå kändes det småjobbigt när jag fick ett gulligull-sms dagen därpå. Jag försökte tona ner gulligullet i mitt svar. Jag vet inte varför, kanske för att jag visste att jag skulle träffa den andra tjejen idag. Jag drömde om den andra tjejen i natt.

Idag träffade jag den andra tjejen. Det kändes inte riktigt lika spännande som härom kvällen och hon var inte fullt så snygg som jag mindes henne. Alkoholen hade dock inte lurat mig helt. Hon var fortfarande väldigt söt och vi hade ett trevligt samtal. Hon gjorde mig nervös, något som jag aldrig blir med "tjej nr 1". Jag frågade om hon ville ta en lunch men hon hade andra planer och det lät uppriktigt. Vi kommer med säkerhet att ses på en fest om knappt en månad, kanske tidigare.

Så som det känns idag kommer jag att försöka fånga den andra tjejen om en månad. Frågan är bara vad jag gör tills dess. Om jag satsar på "tjej nr 1" kommer jag kanske på andra tankar inom en månad, eller så syltar jag bara in mig ännu värre och avslutar månaden med att vara ett komplett svin. Allt känns jobbigt...

Welcome to the world of relations .

Nämen ärligt talat så tror inte jag i alla fall att kärlek är något du kan odla eller tvinga fram med "tjej #1". Du ska aldrig vara med någon bara för varandets skull, minst en av er kommer bli sårad i slutändan.
Citera
2008-11-01, 11:36
Medlem
cem77s avatar
Känner igen mig så väl. Har dock lite mer erfarenhet och vana nu men blir inte lättare för det. Men mitt tips måste vara att försöka kunna diskutera saken med tjejen. Har verkligen hatat när tjejer man umgåtts med på stadig basis helt plötsligt bara kastar i ansiktet på en att dom tänkt till de senaste veckorna och att man inte duger för deras framtida planer.
Då har man känt att vafan har du suttit och funderat på om jag duger medans vi älskat. Så jag skulle råda dig att försök prata känslor med henne så snabbt som möjligt så att ni gemensamt kan komma fram till var ni står. Kan ju vara så att hon sitter och tänker på samma sak som du?

Och kanske försöka vara vänner utan att såra varandra. Gå ut gemensamt på krogen och ragga. Människor som verkar upptagna är alltid intressantare byten för andra .
Citera
2008-11-01, 11:46
Medlem
Alltså.

Att man är mer nervös med någon behöver ju inte betyda att det är bättre på att satsa på henne? Däremot betyder det (kanske inte alltid men ofta) att hon kommer att känna av att du är mer intresserad och känna att du är lite väl på, precis som du känner med den andra tjejen.

För att använda otäck relationsterminologi, så är du i överläge i den ena situationen, och i underläge i den andra. När man är i underläge känner man mer, när man är i överläge känner man mindre.

Vad vill du ha ut av en relation?

Dessutom kan ju inte någon av tjejerna begära att du skall göra något annat än det du vill. Och du kan knappast avgöra vem av dem är du vill ha, om du inte lär känna dem bättre. Om du inte bara går på utseendet, förstås, men som det verkar på det du skriver vill du i så fall inte ha någon av dem, utan en ännu snyggare tjej. (Det finns alltid snyggare tjejer.)
Senast redigerad av ledigtnamn 2008-11-01 kl. 11:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in