• 1
  • 2
2008-10-30, 00:47
Bannlyst
Ja, hur blir man bra på att rita?

jag älskar tribals och skulle jätte gärna vilja kunna rita såna, men jag har övat men ser inga resultat. Är det bara att fortsätta öva eller något man borde tänka på?
Citera
2008-10-30, 00:48
Medlem
krekets avatar
öva öva öva och hitta saker du kan rita av och få lite strukturella ideer.
Citera
2008-10-30, 00:57
Medlem
Övning helt klart. Tycker att man lär sig väldigt mycket när man ritar av människor i 3D, helst nakna, gå en krokikurs!
Citera
2008-10-30, 01:00
Bannlyst
Kanske gå någon kurs eller köpa en bok om teckning. Det är väldigt mycket teknik bakom. Börja med att rita av saker, då lär du dej till att börja med koordinationen mellan öga och hand.
Lycka till!
Citera
2008-10-30, 19:57
Medlem
Öva som en dåre. Det är viktigt att du får in rätt teknik, sen flyter det .
Citera
2008-10-31, 12:26
Medlem
Dark-Knights avatar
Obegåvad?

Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Ja, hur blir man bra på att rita?

jag älskar tribals och skulle jätte gärna vilja kunna rita såna, men jag har övat men ser inga resultat. Är det bara att fortsätta öva eller något man borde tänka på?

Hur länge har du övat?
Citera
2008-10-31, 16:11
Bannlyst
Man tränar? borde väl du fatta själv?
Citera
2008-10-31, 23:09
Medlem
csaars avatar
Hur blir man bra på något över huvud taget?

Jo, du gör det så in i helvetes ofta och så mycket och så länge som du bara kan. kombinerar detta med en stor portion självkritik så att du ser när det är bra och när det verkligen är ren skit och förtjänar att brännas i öppna spisen ackompanjerat med ett vansinnesskratt.

Grejen med dagens ungdom tycks vara att de inte fattar att det allt som oftast ligger 90% hårt arbete bakom skicklighet i olika sammanhang - talang kan bara hjälpa till på traven. öva, öva och öva.
- för det finns inga genvägar
http://www.oktv.se/hemsida/christoff...oblincover.jpg
Citera
2008-11-01, 00:51
Medlem
Mitt tipps är att sluta med att rita och börja teckna istället.
Först skaffar du dig BRA pennor (ex Derwent) och en bra pennvässare samt mycket papper. Billigt skrivarpapper duger alldeles utmärkt.

IAKTA, titta hur saker ser ut, börja med något enkelt ex. en hög sockerbitar. Skit i skuggorna och kasta radergummit om du nu hade den dåliga smaken att köpa en sådan. Titta på det du har skapat och fundera på varför det inte blev bra. Gör om och gör om ...

Det där med radergummi så är det så att du kommer aldrig lära dig något om du inte kan STUDERA dina misstag
Citera
2008-11-01, 08:10
Medlem
csaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Mitt tipps är att sluta med att rita och börja teckna istället.
Först skaffar du dig BRA pennor (ex Derwent) och en bra pennvässare samt mycket papper. Billigt skrivarpapper duger alldeles utmärkt.

IAKTA, titta hur saker ser ut, börja med något enkelt ex. en hög sockerbitar. Skit i skuggorna och kasta radergummit om du nu hade den dåliga smaken att köpa en sådan. Titta på det du har skapat och fundera på varför det inte blev bra. Gör om och gör om ...

Det där med radergummi så är det så att du kommer aldrig lära dig något om du inte kan STUDERA dina misstag

Jojo, det är sant: sudda inte i onödan - VÄLJ det streck av dem alla som just skall vara där och som passar. Men, när du har valt just den linjen och ser en helhet till slut - då är det bra att ha ett radergummi...
Citera
2008-11-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
Man tränar? borde väl du fatta själv?

Du har säkert inte ens läst hela tråden?
Citera
2008-11-02, 01:44
Medlem
fittlampas avatar
lås tråden, ni kan lika gjärna kopiera varandras inlägg.
Öva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in