• 1
  • 2
2008-10-31, 00:19
Medlem
pebers avatar
Har ett problem, jag träffar en tjej som är underbar på många sätt. Den snällaste tjejen jag träffat, alltid glad, kan nog inte bli arg, dömer ingen osv. Jag känner liksom att det här är en tjej som jag bara vill väl, att göra henne glad är det viktigaste för mig. Jag har varit kär i henne i en längre tid, och först nu börjat "date:a" henne. Så till problemet då, hon klarar inte av att göra närmanden av några slag. Jag kysser henne, hon kysser aldrig mig. Jag tar hennes hand i min när vi ser tv, aldrig tvärt om. Jag vet att hon är sjukt blyg, men jag vet också att hon egentligen vill göra alla dom här sakerna. Jag har provat flera gånger att inte göra några närmanden vilket har lett till att inget hänt heller.

Så, är det ett logiskt tänkande att hon kan helt plötsligt börjar ta egna initiativ? Är det för att jag varit så på som inte känt att hon behövt göra något?

Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande, dvs längre än 2 veckor. Inte hon heller, jag är 23 hon något år yngre ifall det är av intresse.
Citera
2008-10-31, 00:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Alla tjejer är tyvärr svåra hoppas att vi kan få någon hjälp.
Citera
2008-10-31, 00:22
Medlem
var öppen mot henne och visa att hon inte behöver skämmas för dig det är ju bra att hon är så som hon är det visar bara att hon är seriös, satsa på henne
Citera
2008-10-31, 00:23
Medlem
Xarplins avatar
har ni haft sex än?
Citera
2008-10-31, 00:26
Medlem
oscarericsons avatar
Hur beter hon sig när ni strular? Tar hon initiativ då som tex tar sin hand och smeker ditt hår eller whatever, eller är det som att strula med en diskbänk lixom - det händer ingenting.

Jag tror nämnligen hon inte känner sig bekväm i situationenm, tyvärr.
Men uppvakta henne, vinn hennes hjärta och bevisa att hon är trygg med dig.
Citera
2008-10-31, 00:28
Medlem
pebers avatar
Nepp, det är väl en stor anledning till min osäkerhet också, hon är oskuld och jag känner att måste vara helt säker på att jag kan "ge" mig själv till henne innan jag "tar" den. Alltså, att ta hennes oskuld och sedan dumpa henne finns inte. Inte heller att säga "Nä jag kan inte ha sex med dig för jag är inte kär i dig".
Citera
2008-10-31, 00:29
Medlem
pebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Hur beter hon sig när ni strular? Tar hon initiativ då som tex tar sin hand och smeker ditt hår eller whatever, eller är det som att strula med en diskbänk lixom - det händer ingenting.

Jag tror nämnligen hon inte känner sig bekväm i situationenm, tyvärr.
Men uppvakta henne, vinn hennes hjärta och bevisa att hon är trygg med dig.

Det känns som att hon inte har strulat med någon tidigare, det är som att hon repeterar det jag gör ungefär, om jag tar min hand innanför hennes tröja och smeker hennes rygg gör hon samma sak tex, men som sagt inga egna initiativ.
Citera
2008-10-31, 00:32
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peber
Det känns som att hon inte har strulat med någon tidigare, det är som att hon repeterar det jag gör ungefär, om jag tar min hand innanför hennes tröja och smeker hennes rygg gör hon samma sak tex, men som sagt inga egna initiativ.
Okej, det enklaste kanske skulle vara att du blottar dina känslor för henne och att ni tillsammans pratar ut om vad detta skall leda till och hur hon känner.
Citera
2008-10-31, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xarplin
har ni haft sex än?

Får jag svara?

Han har nog haft sex med (på?) henne om man ska göra en snabb men något ölstinn amatörbedömning av honans karaktär.
Senast redigerad av Schnitzel Fritz 2008-10-31 kl. 00:34.
Citera
2008-10-31, 00:35
Medlem
pebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Okej, det enklaste kanske skulle vara att du blottar dina känslor för henne och att ni tillsammans pratar ut om vad detta skall leda till och hur hon känner.

Absolut, förr eller senare kommer jag ju att behöva reda ut sånt här med henne, blev tvungen att göra det i början också då det var ganska svårt att veta ifall hon verkligen är intresserad när hon beter sig som hon gör.
Anledningen till att jag skriver här är väl mer att få lite perspektiv på det hela, typ är det här en vilja att hon ska ändra på sig, eller ska jag bara ge henne tid? Kanske viktigt att tillägga också att jag är väldigt osäker på mig själv i sådana här situationer.
Citera
2008-10-31, 00:38
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Absolut, förr eller senare kommer jag ju att behöva reda ut sånt här med henne, blev tvungen att göra det i början också då det var ganska svårt att veta ifall hon verkligen är intresserad när hon beter sig som hon gör.
Anledningen till att jag skriver här är väl mer att få lite perspektiv på det hela, typ är det här en vilja att hon ska ändra på sig, eller ska jag bara ge henne tid? Kanske viktigt att tillägga också att jag är väldigt osäker på mig själv i sådana här situationer.
Jag tycker du ska uppvakta henne, inte köpa massa dyra saker till henne. Men kanske bjuda henne på middag eller whatever, myskväll hos dig kanske med någon film tända ljus och så. Se hur hon reagerar, om hon reagerar positivt lär du ju märka det och reagerar hon inte alls/negativt så får du kanske prata om det med henne.
Citera
2008-10-31, 00:41
Medlem
Citat:
Har ett problem, jag träffar en tjej som är underbar på många sätt. Den snällaste tjejen jag träffat, alltid glad, kan nog inte bli arg, dömer ingen osv. Jag känner liksom att det här är en tjej som jag bara vill väl, att göra henne glad är det viktigaste för mig. Jag har varit kär i henne i en längre tid, och först nu börjat "date:a" henne. Så till problemet då, hon klarar inte av att göra närmanden av några slag. Jag kysser henne, hon kysser aldrig mig. Jag tar hennes hand i min när vi ser tv, aldrig tvärt om. Jag vet att hon är sjukt blyg, men jag vet också att hon egentligen vill göra alla dom här sakerna. Jag har provat flera gånger att inte göra några närmanden vilket har lett till att inget hänt heller.

Så, är det ett logiskt tänkande att hon kan helt plötsligt börjar ta egna initiativ? Är det för att jag varit så på som inte känt att hon behövt göra något?

Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande, dvs längre än 2 veckor. Inte hon heller, jag är 23 hon något år yngre ifall det är av intresse.

Känner igen sitsen. Jag var med om samma sak. Tror det inte finns så mycket mer att göra än att låta det ta tid, om du säger att hon är sjukt osäker, så låt hon vara det, men visa att hon inte behöver vara det. Sålänge hon inte stöter bort din hand, eller ogillar när du börjar hångla med henne så vill hon antagligen att du ska göra det eftersom hon försätter sig i situationer där det sker (dvs kommer hem till dig). Med tiden lär hon börja ta egna initiativ, men osäkra tjejer kan ta riktigt lång tid på sig. Tro mig, jag jobbade på min tjej i ett halvår innan hon kände sig säker nog att ingå ett förhållanden, och trotsade vad alla på falshback sa om att jag skulle ge upp henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in