2024-05-26, 22:07
Medlem
Hgh

Om jag har en flaska med 20mg å vill blanda ut det med 2ml, hur mkt kan jag räkna med att 1iu blir isåfall? 🤔
Citera
2024-05-26, 22:15
Moderator
Kraftkarls avatar
Tråd "Blandning av HGH, såhär gör du!" infogad

/Moderator
Citera
2024-05-26, 22:26
Medlem
Ja jag satt där å försökte räkna men lyckades inte räkna ut med den formeln, mest för den räknade på 10 IU å jag lär räkna på 60 IU 😅🙈
Citera
2024-05-26, 22:27
Medlem
Men tack för svar förlåt såg inte först att du svarat här heller 🙏
Citera
2024-10-05, 10:57
Medlem
Istället för att starta en ny tråd stup i kvarten som de flesta verkar göra här på f12 tänkte jag posta direkt i rätt tråd från början

Det är allmännt känt att olika SERM och Caber sänker IGHF-1 där dessa även använts för att behandla denna effekten av överproduktion av tillväxthormon vid t.ex. akromegali och hittade följande referens för Raloxifene:
"Hos hypofysära kvinnor försvagade raloxifen i terapeutiska doser signifikant de fördelaktiga effekterna av GH på kroppssammansättningen jämfört med 17β-östradiol. Raloxifen har ingen metabolisk fördel jämfört med 17β-östradiol under GH-ersättning." https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22170716/

Dock verkar inte Raloxifene sänka IGF-1 särskilt mycket ens med en ganska hög dos om 120mg per dag: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15080777/

Av denna anöednngen brukar jag försöka kontra prolaktininducerade biverkningar med vitamin b6 eller p5p istället för Caber och Nolva när jag använder tillväxthormon.

Någon som andra förslag eller erfarenheten att dela med er?
Citera
2024-10-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Istället för att starta en ny tråd stup i kvarten som de flesta verkar göra här på f12 tänkte jag posta direkt i rätt tråd från början

Det är allmännt känt att olika SERM och Caber sänker IGHF-1 där dessa även använts för att behandla denna effekten av överproduktion av tillväxthormon vid t.ex. akromegali och hittade följande referens för Raloxifene:
"Hos hypofysära kvinnor försvagade raloxifen i terapeutiska doser signifikant de fördelaktiga effekterna av GH på kroppssammansättningen jämfört med 17β-östradiol. Raloxifen har ingen metabolisk fördel jämfört med 17β-östradiol under GH-ersättning." https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22170716/

Dock verkar inte Raloxifene sänka IGF-1 särskilt mycket ens med en ganska hög dos om 120mg per dag: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15080777/

Av denna anöednngen brukar jag försöka kontra prolaktininducerade biverkningar med vitamin b6 eller p5p istället för Caber och Nolva när jag använder tillväxthormon.

Någon som andra förslag eller erfarenheten att dela med er?

BUMP
Eftersom både SERM och Caber används för att sänka nivåerna av IGF-1 vid akromegali blir det väl som att älda för kråkorna att fortsätta använda växt under PCT?
Någon som försökt och även mätt GH eller IGF-1?
Citera
2024-12-19, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Din dumma åsna, du tror att du är ett jävla orakel här på forumet. TSH kan påverkas negativt av GH och därför skall du tillföra T4 och T3. Utan tillskott av T4 och T3 stiger TSH och fritt T4 och T3 går ner. Det märks att du aldrig använt GH.

Om du satte på dig dina flaskbottnar till glasögon hade kunnat läsa att jag mesta dels legat på 3iu men valde efter något år att sänka dosen. Det finns absolut ingen anledning att gå över 3iu om du inte har ambitioner att tävla. Jag har testat högre dos och de biverkningarna var inte att leka med. 3iu och neråt funkade fint för mig.

Det funkar faktiskt utmärkt att ligga på 1-1,5iu GH med T4 och T3 för ökad förbränning, bättre hud och sömn.

Jag har dessutom fullt förtroende för min bekant som är läkare inom invärtesmedicin. Mina värden har alltid varit perfekta tack vare kontinuerliga prover.

Jag använde Norditropin, och på ett annat forum kan jag trycka upp det i ditt defekta arsle där många kan gå i god för det. Jag har hjälpt andra med att få tillgång till min läkare.

Detta använde jag som numera är avregistrerat.

https://www.fass.se/LIF/product?user...19991022000230

Du är verkligen är simpel jävla clown.

Tjena Leif,

Tack för din fina kunskap du delar med dig.

Jag har lite funderingar som jag gärna vlll någon kunnig ska hjälpa mig med, om det inte är mycket begärt.

Det är så att jag är 37 år gammal, väger 115 kg, 183 cm lång. Jag blev drabbad av en autoimmun ledsjukdom vid namn Bekhterew, för att få styr på smärtorna så gick jag på kortison-sprutor och därför har jag gått upp i vikt som en säl och det var inte hållbart i längden.

Nu går jag på någon typ av biologisk medicin som heter Amgevita för att minska på mitt immunförsvar så jag slipper går runt med alltför grova ledsmärtor.

Dock har jag läst lite om HGH och vill gärna gå på en kur i både medicinskt men även fettförbrännande syfte.

Jag har kommit över cirka 10 st Pfizer Genotropin Go quick pennor från ett turkiskt apotek. Det är sådana go quick pennor (12 mg / 36iu) och jag undrar vilka doser jag bör ligga på från start med tanke på min vikt? Jag ser att du rekommenderar 1,5-2 iu /dag (motsvarar 0.6 mg?)

Jag funderar på 0.30 - 0.40 mg x 7 dagar i veckan men är lite kluven på vad som egentligen ger bäst effekt. Jag hade varit oerhört tacksam för ett svar från någon som har bättre koll.

MVH
Citera
2024-12-19, 05:49
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alduatic
Tjena Leif,

Tack för din fina kunskap du delar med dig.

Jag har lite funderingar som jag gärna vlll någon kunnig ska hjälpa mig med, om det inte är mycket begärt.

Det är så att jag är 37 år gammal, väger 115 kg, 183 cm lång. Jag blev drabbad av en autoimmun ledsjukdom vid namn Bekhterew, för att få styr på smärtorna så gick jag på kortison-sprutor och därför har jag gått upp i vikt som en säl och det var inte hållbart i längden.

Nu går jag på någon typ av biologisk medicin som heter Amgevita för att minska på mitt immunförsvar så jag slipper går runt med alltför grova ledsmärtor.

Dock har jag läst lite om HGH och vill gärna gå på en kur i både medicinskt men även fettförbrännande syfte.

Jag har kommit över cirka 10 st Pfizer Genotropin Go quick pennor från ett turkiskt apotek. Det är sådana go quick pennor (12 mg / 36iu) och jag undrar vilka doser jag bör ligga på från start med tanke på min vikt? Jag ser att du rekommenderar 1,5-2 iu /dag (motsvarar 0.6 mg?)

Jag funderar på 0.30 - 0.40 mg x 7 dagar i veckan men är lite kluven på vad som egentligen ger bäst effekt. Jag hade varit oerhört tacksam för ett svar från någon som har bättre koll.

MVH

Hej!

10 pennor är väl en start, men tar dig inte särskilt långt. I ditt syfte räcker 1/2 - 1 enheter. Skynda långsamt helt enkelt och låt det ta sin tid, som högst 1,5 - 2 enheter. Själv hade jag kört på 1,5 enheter men du kommer behöva mer så se till att börja jaga mer.

GH är lite som negerkuk är för vita kvinnor, once you go black, you never go back

Har man väl testat ”äkta” GH och upplevt de positiva effekterna det har, då är allt annat helt ointressant.

Just nu för tillfället använder jag något annat. Det är dock inget jag tar upp här för majoriteten av ungdomarna som hänger här på F12 kan inte hantera dylikt preparat utan att hamna i trubbel.

Det jag använder funkar bra, men har ingen effekt på smärtor, eller frambringar den form av babysömn GH ger. Just effekten mot smärtor hade varit önskvärt med tanke på att jag är till åren och efter 25 år inom polisen så har kroppen sina skavanker, man studsar inte upp ur säng direkt, vilket jag hade gjort om vid bruk av GH.

Det hade varit intressant att få laborera med en äldre herre kring 65 år. Testa sig fram med testo och GH och se vilken effekt det har på gubbfan. Well det är en annan diskussion.

Good luck.
Citera
2024-12-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hej!

10 pennor är väl en start, men tar dig inte särskilt långt. I ditt syfte räcker 1/2 - 1 enheter. Skynda långsamt helt enkelt och låt det ta sin tid, som högst 1,5 - 2 enheter. Själv hade jag kört på 1,5 enheter men du kommer behöva mer så se till att börja jaga mer.

GH är lite som negerkuk är för vita kvinnor, once you go black, you never go back

Har man väl testat ”äkta” GH och upplevt de positiva effekterna det har, då är allt annat helt ointressant.

Just nu för tillfället använder jag något annat. Det är dock inget jag tar upp här för majoriteten av ungdomarna som hänger här på F12 kan inte hantera dylikt preparat utan att hamna i trubbel.

Det jag använder funkar bra, men har ingen effekt på smärtor, eller frambringar den form av babysömn GH ger. Just effekten mot smärtor hade varit önskvärt med tanke på att jag är till åren och efter 25 år inom polisen så har kroppen sina skavanker, man studsar inte upp ur säng direkt, vilket jag hade gjort om vid bruk av GH.

Det hade varit intressant att få laborera med en äldre herre kring 65 år. Testa sig fram med testo och GH och se vilken effekt det har på gubbfan. Well det är en annan diskussion.

Good luck.

Haha tack Leif! Blir spännande att se skillnaden! Dock blir jag lite skrämd av att en vanlig biverkning är att folk får ont i lederna. Jag vill ju använda det just mot ledproblemen och skoven som skapas av min autoimmuna sjukdom.

När du säger 1/2 - till 1 enhet, hur mycket menar du då i mg? (då dessa pennor visar från 0.3 mg)

Antar att 1 mg är 3 enheter. Då bör jag ligga på 0.30 till 0.40 mg till att börja med och sedan öka. Dessa pennor kan hålla cirka 6 - 8 månader beroende på hur mycket jag tar
Senast redigerad av Alduatic 2024-12-19 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in