• 1
  • 2
2008-11-03, 23:17
Medlem
Kära FB!

Jag har en ex flickvän som skrämmer mig nå så sjukt med sin msn text. Det behöver inte betyda något med känns ändå lite olustigt. Står nåt i stilen med att hon börjar bli rund och go.

Vad som far runt i mitt huvud är naturligtvis om hon har blivit gravid å jag är den olycklige. Det tog slut i sommras och hon sa att hon började med minipiller några veckor efter hon gjort slut med mig. Om jag har för mig rätt så ska man väl börja använda sånna piller efter man haft mens, och mensen upphör väl om man blir gravid? Har försökt skirva till henne men hon svarar inte. Bör jag vara orolig?
Citera
2008-11-03, 23:21
Medlem
Sk1llzs avatar
Användes inget preventivmedel innan hon började på minipillren? I så fall så finns ju risken. Om man börjar med pillren på mensens första dag så är man skyddad direkt, men det går även att börja mitt i men då ska man använda annat skydd i en vecka om jag har förstått det rätt (är inte själv kvinna så har ingen uberkoll).
Citera
2008-11-03, 23:21
Medlem
Ta det lugnt. Se till att fråga henne när du får chansen.
Citera
2008-11-03, 23:22
Medlem
Minusmirakels avatar
Hon började med minipiller EFTER ni gjort slut? Hoppas ni använde kondom medans ni var ihop. Vad fan?
Citera
2008-11-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sk1llz
Användes inget preventivmedel innan hon började på minipillren? I så fall så finns ju risken. Om man börjar med pillren på mensens första dag så är man skyddad direkt, men det går även att börja mitt i men då ska man använda annat skydd i en vecka om jag har förstått det rätt (är inte själv kvinna så har ingen uberkoll).

Nej, vi hade inge skydd innan. Hon sa att hon var riskfri när vi träffades från både sjukdommar och andra följder, sammt att hon inte gillar kondomer som jag ville köra med. Men det visade sig efter ett tag att hon inte hade de minsta skydd mot graviditet. "Jag kör med säkra perioder" sa hon ordagrannt om ja inte minns fel. Hon började med pillrena efter hon hade dumpat mig, kanske 2-3 veckor efter. Jag vet ju inte men antar att hon tog första i samband med mens.
Citera
2008-11-04, 00:20
Medlem
Avon Barksdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noname2blame
Nej, vi hade inge skydd innan. Hon sa att hon var riskfri när vi träffades från både sjukdommar och andra följder, sammt att hon inte gillar kondomer som jag ville köra med. Men det visade sig efter ett tag att hon inte hade de minsta skydd mot graviditet. "Jag kör med säkra perioder" sa hon ordagrannt om ja inte minns fel. Hon började med pillrena efter hon hade dumpat mig, kanske 2-3 veckor efter. Jag vet ju inte men antar att hon tog första i samband med mens.
HAHA!

Grattis Farsan!
Citera
2008-11-04, 00:31
Medlem
Minusmirakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noname2blame

Du vet att det inte finns några säkra perioder va? Att spermierna kan leva i typ tre dygn (rätta mig om jag har fel med de exakta dygnen) i fittan? Jävligt smart av dig...

Men grattis, se fram emot 18 år av underhåll.
Citera
2008-11-04, 00:54
Medlem
gsonjuniors avatar
Får be att gratulera då!

Nej men va du så dum att du till och med kom i henne när hon hade "säkra perioder"?

Menar hon "säkra perioder för att ha maximal chans till graviditet" eller vad?
Citera
2008-11-04, 02:22
Medlem
erikps avatar
Du kanske borde hängt med på biologilektionerna, se till att ditt barn gör det.
Citera
2008-11-04, 02:26
Bannlyst
Får man föreslå att du använder en kondom, men den här gången så sätter du den över ditt egna huvud istället. Då kanske den gör lite nytta.
Citera
2008-11-04, 02:26
Medlem
..eller så vill hon bara skrämma dig? Eller så menar hon att hon håller på och bli lite tjock bara? Begär ett fadersskaps test om hon säger att det är du!
Citera
2008-11-04, 02:51
Medlem
Spyrrans avatar
Om tjejen nu tagit pillerna som hon ska, även om hon började med det efter att ni gjort slut, så är det ingen fara. Dessutom, vilken idiot skulle fortsätta med preventivmedel när man är gravid?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in