2008-11-05, 19:27
Medlem
För ett halvt år sen träffade en jag en mycket speciell tjej, bägge blev pang på intresserade i varandra och personkemin klickade något underbart bra. Vi hade kul några månader, sen så ballade hon ut o tände till på någon annan. Halva min sommar lät jag bota min förälskelse... Hösten kom och vi började ses igen, mkt p.g.a. av hennes initiativ... Jag tog de hela med en nypa salt och ville inte bli bränd ingen, de gånger som vi har träffats har jag initierat på "som vänner". Nu på senare tid har känslorna börjat krypa fram, och jag har fått höra mkt komplimanger från henne.
När vi ses på krogen så är det alltid en laddad och glad stämning.
Men samtidigt blir jag lätt avundsjuk på henne, då hon har betydligt fler vänner än mig samt att hon fångar många killars uppmärksamhet med sin utstrålning och utseende.

Jag får en känslan att hon kan använda mig i tröst, t.ex När hon inte hittade någon förfest så ringde hon mig, likväl då hon kände sig ensam, bjöd in mig på en halvtom fest som jag tackade nej till (avsiktligt)

Jag är kluven, vad ska jag göra? Ska jag fortsätta o inte bry mig om henne o tare som de kommer, eller ska jag visa framsteg att jag är intresserad av henne som flickvän. För trots allt vet hon att jag gillar henne .

Vi bägge är ~20års åldern
Citera
2008-11-05, 19:32
Bannlyst
Då ska du knulla henne och andra.
Citera
2008-11-05, 20:10
Medlem
m0biuss avatar
Tjejer som utnyttjar killar tyder på ingen respekt och egoistiskt tänkande. (gäller förstås omvänt också).

Du gillar henne mycket eller, så pass mycket att du vill ha henne tillbaka och vill förlåta hennes tidigare diss, jag kör på då?? jag skulle dock vänta ut och se vad hon gör om hon visar intresse.
Citera
2008-11-05, 20:23
Medlem
Nickekillens avatar
Låt henne jobba lite. Våga säg "nej, har inte tid..." osv... Som det är nu har hon dig runt hennes lillfinger och utnyttjar det... Förmodligen lider hon av dåligt självfötroende och behöver bekräftelse från män... Hon kanske är lite förtjust i dig ändå... det vet man aldrig. Det märker du om du kärleksfullt markerar att du inte är självklar...
Citera
2008-11-05, 20:24
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el_amigo
För ett halvt år sen träffade en jag en mycket speciell tjej, bägge blev pang på intresserade i varandra och personkemin klickade något underbart bra. Vi hade kul några månader, sen så ballade hon ut o tände till på någon annan. Halva min sommar lät jag bota min förälskelse... Hösten kom och vi började ses igen, mkt p.g.a. av hennes initiativ... Jag tog de hela med en nypa salt och ville inte bli bränd ingen, de gånger som vi har träffats har jag initierat på "som vänner". Nu på senare tid har känslorna börjat krypa fram, och jag har fått höra mkt komplimanger från henne.
När vi ses på krogen så är det alltid en laddad och glad stämning.
Men samtidigt blir jag lätt avundsjuk på henne, då hon har betydligt fler vänner än mig samt att hon fångar många killars uppmärksamhet med sin utstrålning och utseende.

Jag får en känslan att hon kan använda mig i tröst, t.ex När hon inte hittade någon förfest så ringde hon mig, likväl då hon kände sig ensam, bjöd in mig på en halvtom fest som jag tackade nej till (avsiktligt)

Jag är kluven, vad ska jag göra? Ska jag fortsätta o inte bry mig om henne o tare som de kommer, eller ska jag visa framsteg att jag är intresserad av henne som flickvän. För trots allt vet hon att jag gillar henne .

Vi bägge är ~20års åldern

Min första känsla är att hon är ett as som utnyttjar dig. Använder dig som ett verktyg för henne att må bättre, bli bekräftad, slippa ha tråkigt osv.

Vet en tjej som har mängder med killar på sin msn hon aldrig skulle ta i med tång, men som hon vet är intresserade i henne.

Hon har killarna där enbart för att få komplimanger och bekräftelse av dem. Som en slags apparat sätter hon på den när hon känner sig nere och behöver få sitt ego matat.
Där börjar hon suga upp killarnas inkommande komplimanger för att sedan när hon är på humör igen stänga av apparaten (med andra ord - blockar killarna).

Ett beteende som förbluffar mig i manlig svaghet och kvinnlig ondska.

Fall inte för den skiten. Det finns tusentals tjejer som är både snyggare, smartare och schysstare än henne.
Citera
2008-11-05, 21:08
Medlem
Ofta är folk faktiskt mer osäkra än vad man tror att dom är. Chansen är ganska stor att hon gillar dig mer än du tror, men vet att hon kanske gjort bort sig med dig tidigare och är försiktig för att inte gå på en nit själv. Så hon pejlar ditt intresse.

Eller så diggar hon bara uppmärksamheten, vill känna sig omtyckt osv, men har inget intresse av nåt allvarligare än att va polare.

Om det är första alternativet som gäller så ska du visa att du är intresserad av henne, på allvar. Inga försiktiga trevanden alltså. Hon väntar i så fall på ett stort grönt ljus från dig.

Är det andra alternativet som gäller, så kapa banden till henne direkt eftersom du bara kommer att gå omkring och må dåligt och missa annat trevligt.

Kör på magkänslan och välj vilket du ska gå på. Eller ta en tärning.....
Citera
2008-11-05, 21:53
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
...
Hon har killarna där enbart för att få komplimanger och bekräftelse av dem. Som en slags apparat sätter hon på den när hon känner sig nere och behöver få sitt ego matat.
Där börjar hon suga upp killarnas inkommande komplimanger för att sedan när hon är på humör igen stänga av apparaten (med andra ord - blockar killarna).

...
Haha, du beskrev just 96.4% av alla tjejer på spray date, fast "du är skitsnygg, skall vi ses för en fika och kanske mer?"-meddelanden istället för MSN-komplimanger...
Citera
2008-11-05, 22:09
Medlem
Du måste kämpa grabben, ge inte upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här