• 1
  • 2
2008-11-09, 10:21
Medlem
Hej

Jag har stllt till det som fan. Fr ett halvr sen s brt jag upp med min tjej, vi hade vart ihop i sju r och har tv barn ihop. Jag tyckte vl att frhllandet hade blivit trkigt o trodde vl att grset skulle va grnare p andra sidan. Jag hade inga som helst samvetesbetnkligheter varken d eller i somras.

Men nu.. jag vet inte vad som har hnt.. men helt pltsligt s mr jag s fruktansvrt dligt ver allt jag har gjort. Jag lipar hela jvla tiden.

Bde jag o exet har dejtat andra, men vad mig betrffar s r det bara fr att lindra ensamheten. Eftert s mr jag dligt, o vill inte att nn ska knna ntt fr mig.

Jag vill ha tillbaka mitt ex o min familj.. Jag frgade henne om det nnsin kunde bli vi igen. Men det kan det inte sger hon. Nu kan jag inte gra nnting.. inte ta.. inte koncentrera mig.. inget. Fr bara panik o storlipar.

Hur kommer man ver nn man lskar?
Citera
2008-11-09, 10:24
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livinghell
Hej

Jag har stllt till det som fan. Fr ett halvr sen s brt jag upp med min tjej, vi hade vart ihop i sju r och har tv barn ihop. Jag tyckte vl att frhllandet hade blivit trkigt o trodde vl att grset skulle va grnare p andra sidan. Jag hade inga som helst samvetesbetnkligheter varken d eller i somras.

Men nu.. jag vet inte vad som har hnt.. men helt pltsligt s mr jag s fruktansvrt dligt ver allt jag har gjort. Jag lipar hela jvla tiden.

Bde jag o exet har dejtat andra, men vad mig betrffar s r det bara fr att lindra ensamheten. Eftert s mr jag dligt, o vill inte att nn ska knna ntt fr mig.

Jag vill ha tillbaka mitt ex o min familj.. Jag frgade henne om det nnsin kunde bli vi igen. Men det kan det inte sger hon. Nu kan jag inte gra nnting.. inte ta.. inte koncentrera mig.. inget. Fr bara panik o storlipar.

Lt tiden lka alla sr, har du hrt av dig ngon gng sedan i somras? Om inte r det vl ganska frstligt att hon fortfarande r arg p dig. Frga om ni kan g ut som vnner och ta middag och se vad som sker. Annars fr du acceptera faktumet att det r ver och g i terapi.
Citera
2008-11-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Lt tiden lka alla sr, har du hrt av dig ngon gng sedan i somras? Om inte r det vl ganska frstligt att hon fortfarande r arg p dig. Frga om ni kan g ut som vnner och ta middag och se vad som sker. Annars fr du acceptera faktumet att det r ver och g i terapi.

Hon r min bsta vn, och vi trffas flera gnger i veckan. Ska man hlla sig borta frn henne fr att komma ver henne.. eller ska jag vara glad fr o ha henne som kompis.. ven om det knns som jag inte kan gldjas t ntt nu.
Citera
2008-11-09, 10:41
Medlem
Titus pollos avatar
Som sagt; tiden gr sitt till slut fr den nomala mnniskan.
Jag har varit i en liknande situation. Jag trffade mitt ex regelbundet efter att vi gjort slut. S hr retrospektivt ser jag att jag frskte bara klnga mig kvar och hoppades att det skulle bli vi. Efter att jag brt kontakten (fr hon ville ju naturligtvis vara kompis fortfarande) s lttade det ganska snabbt.
Nu r ju du och jag inte samma person, men om man fr ge tips s skulle det vara att minimera umgnget s lnge du knner s som du gr och lta tiden sudda ut knslorna, fr det gr den. De kanske aldrig frsvinner helt men tiden tar bort de skarpa kanterna som skr.
Nu har ni ju barn s ni mste trffas, men begrnsa umgnget till dessa ndvndiga mten.
Citera
2008-11-09, 11:19
Medlem
Jag kan inte sga att jag har erfarenhet av att vara sambos eller att ha barn tillsammans med ngon... Men det r ju ganska klart att hon r sur p dig och inte litar p dig nr du bryter upp efter 7 r och tv barn.
Det r klart man inte ska vara med ngon man vantrivs med, men s illa var det vl inte? Det var vl mest ngon form av ungdoms-ventyrslusts-relapse?

Jag vet inte hur klart hon talar nr hon gr. Men jag vet att mnga kvinnor(kanske ocks mn, men ingen jag knner) kan vara rtt vaga och sga saker de inte menar fr att man ska visa att man verkligen menar vad man sagt eller att man verkligen bryr sig.

Jag hade en brud en gng som ALLTID sa nej nr jag frgade om hon ville att jag skulle komma ver, och blev skitsur nr jag inte gjorde det ibland och nr jag gjorde det ibland. Hon var bara extremt vag och fr stolt fr att sga att hon behvde en kram, typ :P.
Hon var dock ett extremfall och jag har aldrig haft problem med att reagera p signaler med ngon annan...

I alla fall... Du verkar lska henne, s fortstt med det och frsk f henne att mjukna och medge din dumhet. Frga dig sjlv vad du skulle gra om det hnder igen att du fr lust att ventyra. Hur skulle du lsa det?
Citera
2008-11-09, 11:19
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hej

Grset R grnare p andra sidan OM man verkligen r klar med relationen man lmnar.

Du fattade tydligen ett icke genomtnkt beslut.

Du r inte direkt ensam om att dras med detta frstndshandikapp, men ofrmgan att uppskatta och vara rdd om det man har, nr man vl har det - r bland det mest oattraktiva och osexiga jag knner till.

Nu verkar ditt X ha insett att hon har det bttre utan dig?
Bidragande till det r att hon mjligen trffat mn som visat andra vrden och ftt henne att inse att hon kan f mer och bttre.
Annars skulle jag tippa p att din potentiella rddning r att ni just har barn tillsammans.

Jag har extremt svrt att se att jag skulle ta tillbaka en ambivalent, osker, otacksam velpelle.

Som uppmuntring om du r krd: tiden lker alla sr och du trffar skert ngon ny dr du kan brja praktisera din nya kunskap.
Citera
2008-11-09, 11:55
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Hej

Aldrig varit i ngon liknande situation. Har inte s mkt att tillfra m.a.o.

Bara nyfiken p vad "andra sidan" var rent konkret? Varfr blev det inte som du tnkt dig?
Citera
2008-11-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Aldrig varit i ngon liknande situation. Har inte s mkt att tillfra m.a.o.

Bara nyfiken p vad "andra sidan" var rent konkret? Varfr blev det inte som du tnkt dig?

Tack fr alla svar, ven om det inte alltid r vad man vill hra s knns det sknt nd p ntt stt.

andra sidan var vl inget konkret, men som nn nmde tidigare s var jag en idiot som inte uppskattade det jag hade. nu nr jag trffar tjejer s kan jag inte knna ntt fr dom. Bara ett stt o bota ensamheten.

Det jag inte frstr r varfr den hr smllen kommer nu.. Innan har jag kunnat umgs med henne som en vn.. hitta p saker o inte tnkt alls p att jag vill ha tillbaks henne.. men nu r det fr jvligt

men jag tror inte att jag kan f henne tillbaks.. vill bara komma ver henne
Citera
2008-11-09, 12:51
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Det jag inte frstr r varfr den hr smllen kommer nu.. Innan har jag kunnat umgs med henne som en vn.. hitta p saker o inte tnkt alls p att jag vill ha tillbaks henne.. nu r det fr jvligt

Antagligen fr att det inte blev som du tnkt.
Hade du trffat ngon ny hade du knappast knt ngon sorg eller saknad.

Handlar det verkligen om ditt X d?
Det kanske r ren singelngest?

Dvs att du knner dig allmnt olskad och ensam?

Att g frn tryggt familjeliv till singelliv innebr skert rtt markanta kontraster.
Citera
2008-11-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Antagligen fr att det inte blev som du tnkt.
Hade du trffat ngon ny hade du knappast knt ngon sorg eller saknad.

Handlar det verkligen om ditt X d?
Det kanske r ren singelngest?

Dvs att du knner dig allmnt olskad och ensam?

Att g frn tryggt familjeliv till singelliv innebr skert rtt markanta kontraster.

Jag knner ju mig vldigt ensam, srskillt nr barnen r hr. Fr jag har inga vnner o umgs med d. Har bara kompisar varannan helg typ.. s k suparpolare..

S visst, det kan ju vara s.. Men jag saknar henne s vldsamt. Drmde inatt att hon lg bredvid mig i sngen.. kndes s verkligt.
Jag vet att jag lskar henne.. men man kan vl lska sina vnner ocks.
Citera
2008-11-09, 13:08
Medlem
Citat:
Hej

Finns inget vrre n nr folk tar en fr givet och sedan sjlvmkar sig nr de fattat sitt misstag. Vore jag din flickvn skulle jag verkligen hata dig. Jag fruktar fr den dagen det kanske hnder mig och bli behandlad p det sttet att min lskade tror det finns ngon bttre ngon annanstans. Jag skulle vilja nstan likna det vid att ha ihjl en annan mnniska. Du lider av sorg efter henne.

Jag rder dig att sluta sjlvmka och s gott det gr fortstta vara god vn med henne, mer kan du inte begra, inte minst fr era barn. Koncentrera dig p det s kanske du kommer ver det faktum att hon faktiskt kanske aldrig vill ha dig tillbaka som partner.

Att leka med krleken gr man inte ostraffat.
Senast redigerad av Sillytoe 2008-11-09 kl. 13:12.
Citera
2008-11-09, 16:29
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
andra sidan var vl inget konkret, men som nn nmde tidigare s var jag en idiot som inte uppskattade det jag hade. nu nr jag trffar tjejer s kan jag inte knna ntt fr dom. Bara ett stt o bota ensamheten.
Jag r mest nyfiken p om du hade tnkt dig en all-you-can-eat fittbuff; trffa en ny tjej eller bara knde att du inte trivdes i frhllandet.
Om du fr tillfllet r ensam och ftt ett pissliv r det inte s konstigt om du ngrar beslutet just nu. Drmed inte sagt att beslutet var fel.
Sjlv r jag hellre ensam och lider av det, n ihop med ngon jag inte trivs med.

Hade du ngra planer fr hur det skulle bli alls? Jobba mot vad du ville ha eller hade tnkt dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in